Scheve productie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Overtherainbow, 13 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    772
    194
    43
    Hallo Heidi,

    Ik geef mijn dochtertje van 12 weken borstvoeding. Op zich gaat dat goed, maar ze heeft al vanaf het begin voorkeur voor 1 kant (links).
    De afgelopen weken merkte ik dat ze vooral uit de linkerborst drinkt en veel minder uit de rechter. Ik bied altijd beiden aan en ze drinkt ca 7x/dag. Soms wordt ze dan wat onrustig, maar ze probeert wel altijd.
    Nu ik vorige week weer ben gaan werken merk ik met kolven ook duidelijk het verschil (dubbelzijdig, medela symphony): rechts vaak maar 20-25 ml en links dan wel 100-125ml. Ik heb sinds een paar dagen steeds bij live voeden rechts als eerste aangeboden, maar daardoor is de productie rechts niet omhoog gegaan.
    Op zich is er geen probleem, maar zou het jammer vinden als ze rechts straks helemaal niet meer wil, want dan wordt het wel een erg groot verschil. Er was voor de zwangerschap een klein verschil in grootte maar ook de kleine borst was cup D, bij een normaal postuur, dus volgens mij genoeg klierweefsel om melk te maken.
    Heb je misschien tips?
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Beetje late reactie, maar je zou kunnen kijken of je haar aan die kant anders kunt aanleggen?
    En zoals je zegt: op zich geen groot probleem want ze neemt uit beide borsten samen wat ze nodig heeftt!
     
  3. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    772
    194
    43
    Hoi Heidi,

    Bedankt voor je reactie.
    Sinds een week of 3 biedt ik steeds de rechterborst (waaruit ze t minst drinkt) als eerste aan. Ze drinkt wel maar soms wel een beetje onrustig, daarna gaat ze door naar de ander en drinkt ze gewoon rustig. Ik heb niet het gevoel dat mn productie rechts hiermee omhoog is gegaan. Voel rechts ook nauwelijks een toeschietreflex en links wel heel duidelijk. En ik ben nu weer enkele weken vrij dus voed nu bijna altijd zelf.
    Misschien nog andere tips?
    Bedankt!
     

Deel Deze Pagina