Schildklier afwijking en lage temp.

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Luna86, 12 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    #1 Luna86, 12 aug 2020
    Laatst bewerkt: 12 aug 2020
    Ik ben wel erg benieuwd of ik een link kan leggen.
    Na 2,5 jaar proberen zwanger te worden is dit nooit gelukt. Ik heb wat standaard onderzoeken gehad en hieruit is eigenlijk nooit echt iets gekomen. Ja een niche in de baarmoeder. Al heel wat jaren heb ik veel klachten zoals;
    Vermoeidheid
    Tintelingen in vingers
    Oorsuizen
    Haaruitval
    Snel geïrriteerd
    Snel buiten adem/slechte conditie
    Moeilijk afvallen en snel aankomen.
    snel gestrest
    Angstig
    Depressief gevoel
    onregelmatige menstruatie
    Bruinverlies
    Korte LF
    Niet op woorden kunnen komen (steeds vaker :|)
    En echt nog veel meer klachten..

    Mijn bloed is 2 maal, 2018 en recent geprikt op schildklier. Allebei de uitslagen waren goed volgens de dokter.

    nu las ik laatst over een bepaalde theorie. Je kan aan je temperatuur zien of je misschien een vertraagde schildklier hebt.
    https://natuurgeneeskunde-praktijk.nl/temperatuurtestschildklier/

    mijn temp is idd voor mijn eisprong altijd onder de 36.5. Nu is er bij toeval een vergrote schildklier ontdekt (struma) ook zit hier een bult in waar ik binnenkort weer een punctie voor krijg. Kortom, volgens mij heb ik wel degelijk schildklier problemen wat een zwangerschap in de weg heeft gestaan.


    waar ik nu eigenlijk wel benieuwd naar ben. Wie is hier al langer bezig en heeft net als ik een lage temp voor ei. Of wie heeft een lage temp en was snel zwanger. Of wie weet van schildklier problemen en heeft idd een lage temp.
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    @RoGiJuLi mocht je zin hebben ;)
    Wat vind jij ervan?
     
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Weet je wat er precies geprikt is en weet je je waardes? Is je vitamine B12 en D ook wel eens geprikt?
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb ook altijd een lage basale temp (36.3 gemiddeld) en herken wel dingen van wat jij opnoemt.
    Ik dacht ook aan schildklier, maar bloedtest wees dat niet uit.

    Mijn klachten zijn:
    Vermoeidheid
    Haaruitval
    Snel geïrriteerd
    Snel buiten adem/slechte conditie
    Moeilijk afvallen en snel aankomen.
    Korte LF (10-11 dagen dus nog wel redelijk normaal).

    Nu zijn onze eerste 4 kids allemaal via de mmm ontstaan (1 via iui, 3 via ivf) terwijl wij wel beide heel vruchtbaar zijn kwam uit de testen. Dus de stempel "onbegrepen onvruchtbaar".

    Maarja... volgens mijn huisarts is er niks mis met mijn schildklier.
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    zou ik even na kunnen kijken! Kom er op terug
     
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    @RoGiJuLi ik geloof dus echt dat er een verband kan zijn.. dit artikel en de rest was zo herkenbaar. Hoe lang heb jij al klachten? Had je die ook toen jullie in de mmm zaten?

    Al jaren sukkel ik met een hormoonhuishouding en lichamelijke vage klachten.
    Ik zit nu in de Schildkliermolen dus er zal hoe dan ook wat uit gaan komen. Desnoods laat ik de waardes extra controleren met een uitgebreid onderzoek.
    Dat de boel niet in orde is lijkt me duidelijk gezien de struma en knobbel in schildklier.
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    @Cobon tsh 2.4 en ft4 16.3 dit was de meest recente uitslag. Die oude heb ik niet maar kan ik over 2 weken opvragen.
     
  8. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Op zich vallen die waarden in de normale zone.

    Struma zegt ook niets over het al dan niet hebben van een schildklier probleem.
    Maar je ziet het wel vaak samen.

    Ik ben destijds door de gynaecoloog doorgestuurd naar de endocrinoloog . Mijn waarden waren te verstoord om een zwangerschap te laten slagen .
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn tsh was 1.3 en mijn vrije T4 was 11.2.
    Dit was overigens eind januari dit jaar.

    De klachten die ik noemde heb ik echt al zolang ik mij kan heugen.
    Net als de lage basale temp.
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier ook een lage temp voor eisprong. Komt niet hoger dan 36.5 en na eisprong niet hoger dan 36.9
    Alleen bij zwangerschap tikte hij ineens de 37 aan.

    Hier op schildklier getest toendertijd. Maar volgens huisarts was die goed.
    Heb helaas de uitslag niet op papier staan.

    De klachten:
    - haaruitval
    - vermoeidheid
    - snel geïrriteerd
    - moeiilijk afvallen

    Herken ik! Ook heb ik last van slecht kunnen concentreren.

    Het zwanger raken heeft 13 maanden geduurd
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    temperatuurde jij ook in die periode?
     
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Neen daar kan ik u niet op antwoorden.

    Ik was 2 keer heel vlot zwanger geraakt en nu was het een beetje chaos in cyclus geworden.
    De maand dat mijn tsh rond de 1 stond werd ik zwanger.
    Mijn huisarts keek altijd naar de waarden, zonder rekening te houden met een zwangerschapswens.
     
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    @Meisje93
    Heb je die klachten nu nog steeds en had je die bij zwanger worden ook?

    hier weet ik hopelijk over twee weken meer. Ben wel echt benieuwd. Alles wijst op een trage schildklier maar door de knobbel in de schildklier krijgt het een andere wending. Toen wij naar de fertiliteitsarts gingen heb ik mijn zorgen geuit over de schildklier en de klachten. Bloed was toen goed :rolleyes: zou toch balen als dat achteraf al speelde hè!
     
  14. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    loop jij nu in een schildklier traject? Ik dacht dat ik dat eens gelezen heb in een topic met Suus. Ik ben dus echt niet thuis in die waardes maar volgens mij heb je ook nog verschil tussen een ‘via huisarts en via arts in het ziekenhuis test’
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Nee ik loop niet in een traject.
    Had de huisarts om een verwijzing gevraagd voor bloedprikken op tsh/t4 vanwege de aanhoudende klachten.
    Heb dus geprikt in het zhuis/lab en aangezien mijn waardes volgens de ha goed zijn, komt het niet door de schildklier.
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Klachten heb ik nog steeds ja.
    Haaruitval is met vlagen trouwens. Nu valt het weer met bosjes uit. :cry:

    Klachten zijn trouwens ontstaan tijdens de 1ste zwangerschap en niet meer weggegaan.
    Heb soms ook dat ik me heel gestressd voel. Bibber dan ook.
    Wel eens mijn bloeddruk en bloedsuiker gecontroleerd op dat moment. die waren dan gewoon goed.

    Bij de 1ste ben ik in de 2e ronde zwanger geraakt trouwens. In de 1e ronde een tuurstreepje gehad op nod.

    Nou dat zou zeker balen zijn! Zouden jullie er dan weer voor willen gaan?
     
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    frustrerend zeg. Wat denk je zelf?
     
  18. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    @Meisje93 dan loop jij ook al lang met klachten.

    We gaan het niet opnieuw proberen maat tot op heden ben ik niet meer aan de anticonceptie gegaan.
    Man heeft het boek echt dicht gedaan en ik ben eigenlijk bijna zo ver. Dit alles geeft mij wel weer een opening wat ik eigenlijk liever niet heb. Dus straks goed over nadenken.
    Eerst maar even afwachten of de knobbel goed of kwaadaardig is :$ en wat dan het vervolg gaat zijn..
     
  19. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Heb ze al een echo genomen en uw knobbel gemeten?
    Of is het op basis van palperen dat ze doorsturen?

    Veel succes
     
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik blijf erbij dat het aan mijn schildklier ligt, maarja huisarts is eigenwijs (of juist ik haha) en zegt van niet vanwege de bloedwaardes.

    Ik vind het vooral vreemd dat ik in 2011 zonder problemen kilo's verloor met afvallen (Sonja deed het goed bij mij, 12 kilo in 8 weken tijd) en ik sinds 2 jaar nu probeer af te vallen, maar het gewoon extreem traag gaat of juist ineens ga aankomen terwijl ik minder eet en heel gezond eet.
    En dan heb ik meerdere diëten geprobeerd.

    Dan eet ik ca 1500 gezonde khl per dag en verbruik er ca 2200 .... dan zou je toch moet afvallen ipv aankomen. Zeker als je er bij optelt dat ik ca 3 liter water per dag drink (naast maar 2 kopjes koffie over de hele dag).
     

Deel Deze Pagina