Schildklier en zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rosa96, 10 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa96

    Rosa96 Lid

    6 sep 2019
    20
    11
    3
    Vrouw
    hallo dames!

    ik ben nieuw hier! Sinds vorige week weet ik dat ik zwanger ben van de derde :)
    Na de geboorte van mn tweede heb ik een traag werkende schildklier ontwikkelt.
    Ik vraag mij af, zijn er meer dames die hier ervaring mee hebben? Zijn er zaken waarbij ik rekening moet houden in de zwangerschap?

    Groetjes!
     
  2. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hallo!

    Ik heb ook een traagwerkende schildklier en vanaf de zwangerschap van de eerste aan de medicatie.

    Ik ben nu weer zwanger en het enige waar ik aan denk om rekening mee te houden is dat je direct nadat je weet dat je zwanger bent, bloed moet prikken en je een medicatie omhoog moet.. ik moet eens in de 4/6 weken te bloedprikken..

    Maar dit weet je misschien allemaal al;)

    Verder is er niks bijzonders!
     
    Julia1987 vindt dit leuk.
  3. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Oh en gefeliciteerd met je zwangerschap!:)
     
  4. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Gefeliciteerd! Ik heb ook een trage schildklier. Het is verstandig om onder behandeling te staan van een internist/endocrinoloog. Meteen bloed laten prikken als je weet dat je zwanger bent en op advies van internist/endocrinoloog je medicatie ophogen. Om de 4 weken bloed laten prikken. Op een gegeven moment kan dit naar 6 weken en dan naar 8 weken. Maar dat geeft de internist/endocrinoloog aan. Het is goed als je tsh waarde rond de 1 zit. Ik ben deze zwangerschap maar 1x opgehoogd qua medicatie. En maar heel weinig. Maar dit verschilt per persoon. Kans op een miskraam is wel iets groter met een trage schildklier. Maar dat ligt ook erg aan je waardes.
     
    Julia1987 vindt dit leuk.
  5. Rosa96

    Rosa96 Lid

    6 sep 2019
    20
    11
    3
    Vrouw
    Dames bedankt voor de reacties!
    Ik heb gisteren gelijk bloed geprikt, ik ben benieuwd naar de waardes!

    Gr. Rosa!
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hier duurde het weken voordat ik bij de internist terecht kon, dus heb zelf mijn medicatie direct met 25% verhoogd (wist ik nog van de vorige zwangerschap).
     
  7. Rosa96

    Rosa96 Lid

    6 sep 2019
    20
    11
    3
    Vrouw

    Dankje
    Ik heb geprikt en mn ths is 1,1 wel had ik idd uit eigen beweging ook 25% opgehoogd. Nu moet ik over 6weken weer prikken.
     

Deel Deze Pagina