6 weken echo nog geen hartactie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bruidje77, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi meiden!

    Ik heb net een inwendige echo gehad.. de gyn dacht het vruchtzakje wel te zien maar nog geen hartactie. Volgens de gyn was dit geen raar beeld voor de duur van de zwangerschap maar toch voel ik me heel onzeker hierover.. Wie heeft dit ook ervaren? Ik mag trouwens de 13e weer komen om te kijken dus dat is wel fijn...
     
  2. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ze zeggen dat het hartje gemiddeld gaat kloppen met 5 wk en 6 dg. jou echo was dus wel heel krab omdat het net die paar dg kan verschillen. als ik jou was zou ik me nog geen zorgen maken, als de 13e nog geen hartje te vinden is dan zit het niet goed maar op dit moment dus niks om je zorgen over te maken.
     
  3. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    stom he.. ik wilde op dit moment dat ik geen echo had gehad! pfff.. loop me weer helemaal druk te maken!
     
  4. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Het kan dat het nog net te vroeg is inderdaad, waarschijnlijk volgende keer als je een echo krijgt klopt het hartje wel..kan soms een paar dagen verschil inzitten.
     
  5. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Thanx meiden! Ik heb net een beetje rondgekeken volgens mij is het net een periode dat je geluk moet hebben dat je wat ziet.. Ik zag een zwart stipje met iets flikkerends erin maar volgens de gyn was hij dat met zn echoapparaat..weet het ook niet.. ik merk het de volgende x wel dan ben ik 8 weken dan moet ik het sowieso wel zien!
     
  6. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    straks met 8 weken moet je zeker wat zien en horen.
    wij hoorde en zagen het toen ik 6 weken en 4 dagen was (was wel inwendig)
     
  7. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik heb nu inderdaad ook inwendig gehad.. je zag eigenlijk alleen een zwarte stip.. word er gek van..
     
  8. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Bij mij was alleen een vruchtzakje te zien en geen vrucht! 2 weken later weer een inw. echo gehad en daar was wel een kleine te zien met een kloppend hartje, ik was toen 6 weken en 5 dagen zwanger. Het kan zijn dat je korter zwanger bent. Heb je het gerekend vanaf je 1e dag van de laatste menstruatie? Als dat zo is dan ben je waarschijnlijk nog geen 6 weken zwanger en is er nog weinig te zien op de echo.
     
  9. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi hoi, nee ik ben niet korter zwanger in ieder geval.. ik heb gelukkig wel meer mensen gelezen die pas bij week 7 het hartje hoorden.. duimen maar
     
  10. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Het kan wel...Dan is het later ingenesteld.
    Soms blijft het bij de ene iets langer rond dwalen dan bij de andere.
     
  11. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    ik ben precies een beetje een grensgeval van horen/ niet horen... nu 13 augustus maar even afwachten..
     
  12. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Probeer je niet te druk te maken dat is niet goed.
    Lekker genieten en 13 aug zie jij een mooi hartje knipperen
     
  13. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik hoop het heeel erg! Thanx!
     
  14. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey,

    toen ik de eerste keer naar de gyn ging om te laten vaststellen dat ik zwanger was, zag je nog enkel het vruchtzakje. Ik was toen 6 weken ver.
    twee weken later mocht ik terug en ik was toen 8 weken en toen zag je vruchtje met kloppend hartje, het hangt echt af van de duur van de zwangerschap of je wat ziet en idd het innestellen kan later gebeurd zijn. Zo heb ik altijd een cyclus van 33 dagen gehad dus dat speelde ook een rol.

    Maak je maar geen zorgen, er zal heus wel wat te zien zijn op je volgende echo.

    Groetjes Winter
     
  15. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    zien zeker, maar horen, alleen met een echo inderdaad waar ze geluid mee laten horen, want met de doptone op je buik hoor je het hartje dan nog niet, dat duurt dan nog een paar weekjes...
     
  16. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi Hoi
    een aantal weken terug was ik degene die ook zo'n onderwerp plaatse. Bij mij was het ook nog te vroeg geweest. Een week later hartactie te zien!
    Succes met wachten, het komt vast goed.
    groetjes
     
  17. Aurelie

    Aurelie Bekend lid

    31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    snap zo goed dat je je ongerust maakt. Heb precies hetzelfde meegemaakt. Ging voor een echo met 6 weken en 3 dagen en ik kreeg te horen dat er niks zat en dat het wel een miskraam zou worden. Dit werd, nadat mijn dossier gelezen was, aangepast. Ik heb een zeer late eisprong. Eisprong op dag 21 bij een cyclus van 28 dagen.
    Ging alleen wel 3 weken op vakantie en heb toen wel een beetje in de rats gezeten, maar maandag een echo gehad. Alles zat goed. Zag een klein wurmpie en een hartje dat als een razende tekeer ging.
    Weet zeker dat het bij jou ook goed komt. Ik weet wel voor de volgende keer dat ik nooit meer zo vroeg een echo laat maken. Je hoort zo vaak dat er niks te zien is en dat brengt toch onnodige stress met zich mee.

    Heb er vertrouwen in

    groetjes, Aurelie
     
  18. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi meid, nee nou inderdaad ik laat ook nooit meer zo'n vroege echo maken! Volgens de site van kindje op komst was ik gister pas 5 wkn en 6 dgn.. Heb meestal mn eisprong op dag 16 of 17 bij een cyclus van 28 dagen dus op zich ook nog best laat.. Ik probeer er maar wat vertrouwen in te hebben, de gyn vond het niet raar of wat dan ook. Die zei van te voren al dat ik erg weinig zou zien.. Dus nu maar afwachten tot 13/8. Ik hoop dat ik net zo blij kan zijn als jij nu! Toppie hoor!
     

Deel Deze Pagina