Schimmelinfectie of droogheid? (Na antibiotica gebruik)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bubblez, 30 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dag dames,

    Gisteren kreeg ik antibiotica mee van onze huisarts omdat mijn verkoudheid en keelontsteking alleen maar erger wordt en niet afzakt en ik al 7 weken ziek ben.

    Maar, nu heb ik sinds vanmorgen echt een jeukende vagina.. nooit eerder gehad en tis echt best vervelend.. is dat een schimmelinfectie of gewoon droogheid?
    En kan dat door de antibiotica komen?
    Wat doe ik eraan?
     
  2. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Ja, dit kan juist heel erg goed door de antibiotica komen! Het staat er bekend om, dus je kan er vanuit gaan dat het inderdaad een schimmel is die kop op heeft gestoken. Je kan bij de drogist een vaginale pil hiervoor halen, dan is het zo weer weg. Canesten gyno heet het.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Neeeeeeee ik hoopte zwaar dat ik t verkeerd had zeg..

    Jeetje. Kan dat geen kwaad voor ons meisje?

    Ik heb zo'n pil gehaald ja vanmiddag.. gatsie. Moet ik de vk nog bellen hiervoor?
     
  4. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Misschien inderdaad wel even handig om te overleggen voor de zekerheid. Volgens mij is het veilig in gebruik en je wilt haar ook niet besmetten bij de geboorte, maar je wilt natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen. Ik ben benieuwd wat de vk hierover zegt!
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Blijkt inderdaad een bekende bijwerking geeft ze aan. Gatsie zeg.

    Vanavond die tablet inbrengen want liever nu voorbij dan dat ik t nog heb als ze geboren wordt.

    Dus vanavond die troep erin. En hopen dat dat dan ook snel afzakt.

    Wat een gedoe zeg. Allemachtig.
     
  6. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik mocht niet een pil die je moet inbrengen gebruiken van de huisarts. Alleen een creme en die maar een klein beetje naar binnen toe aanbrengen...
    Zou even bellen en overleggen inderdaad.
     
  7. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Maar snap de jeuk. Echt een mega vervelend gevoel!
     
  8. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Candida heb je sowieso daar zitten, door de antibiotica die alle bacteriën doodt, gaat die woekeren. De aanwezigheid van candida kan geen kwaad voor je baby. Het is een groot nadeel van gebruik van een antibioticum. Waarschijnlijk helpt het ook niet eens echt voor je klachten maar snap dat je het wilde proberen. Hopelijk is het met die vaginale zetpil over.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ze kan er alleen spruw van krijgen hoorde ik.

    En de antibiotica helpt wel, gelukkig maar want ik was behoorlijk ten einde raad.
    En ik hoop ook dat die schimmel weggaat. Ben alle klachten en gedonder wel beu.
     
  10. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Spruw kunnen ze hoe dan ook krijgen. Anyway, vrijwel iedereen heeft dat beest dus maakt niet uit.
     
  11. IUItje

    IUItje Actief lid

    19 jun 2018
    159
    376
    63
    Vrouw
    Ik kreeg bij m'n vorige zwangerschap (dochter is nu 3 jaar) juist die inwendige 'pillen' voorgeschreven door de gynaecoloog...
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik ook door de vk, dus heb ze met een gerust hart gebruikt :p

    Maar het jeukt nog wel wat, dus vraag me af of het voldoende heeft geholpen. Of dat t toch iets anders is. Straks controle bij de vk, ga dr toch even naar vragen want zo met de bevalling kort bij lijkt me al die zooi niet oké.
     
  13. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.927
    462
    83
    Soms is een zo'n pil niet voldoende zou anders contact met je huisarts opnemen of hij wat wil voorschrijven
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Die eerste heeft idd niks geholpen. T werd alleen maar erger.
    Gisteren bij de huisarts een 3 daagse kuurr gehaald en gisteren begonnen. Ik merk nu duidelijk verschil.

    Dus. Nog twee dagen antibiotica en nog 2 dagen die pillen. Hopelijk is het dan voorbij en beval ik volgende week :p ben al die ziekte wel beu.
     
  15. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.927
    462
    83
    Goed zo nog even doorzetten meid lastig he
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  16. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Hier vlak voor mijn 2e bevalling een kuur van 3 dagen gehad. Iedere avond een pil inbrengen. Was een hardnekkige kuur omdat ik er in de zwangerschap zoveel en vaak last van had.
     
  17. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Hier ook pas geleden een 3 daagse gehad.. en merkte meteen verschil, maar kwam wel direct terug ondanks partner ook zalf gebruikt.(anders blijf je elkaar besmetten) Ik heb het nu heel hardnekkig en het is echt behoorlijk vervelend en lijkt hier niet over te gaan:(
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Had je niet genoeg aan die drie dagen?
     
  19. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Seks hebben we nu toch even niet :p haha

    Maar de dokter wou niks mee geven, pas als hij klachten had.
    Dus ik hoop maar dat t hierna klaar is..
     
  20. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Jawel hoor, merkte na 1 pil al zo'n verschil. Jij hebt ook zo'n kuur nu zie ik? Gelukkig dat de huisarts dat gegeven heeft. Die cremepjes werkte allemaal niet.
     

Deel Deze Pagina