Hrm, ik heb waarschijnlijk last van een vaginale schimmelinfectie. Sinds vorige week dinsdag smeer ik met een zalfje wat ik via de huisarts heb gekregen (omdat de klachten toen alleen uitwendig waren, jeuk, branderig gevoel, opgezet bij schaamlippen / clitoris). Het heeft wel iets geholpen maar het is zeker nog niet weg. Af en toe nog enorme jeuk en branderig gevoel, met name als ik die zalf erop smeer is het even echt niet te houden grr.... Net de huisarts gebeld, krijg nu van die vaginale zetpillen ofzo? hopen dat dat beter gaat en ik er snel vanaf ben. Heb zelf nog nooit een schimmelinfectie gehad dus vroeg me af hoe lang na gebruik van zalfje en / of zetpillen ging het bij jou over?? En kwam het vaker terug tijdens je zwangerschap?
Ik had met 27 weken zwangerschap een schimmelinfectie zonder het zelf te weten. Mijn inlegkruisje schuurde vaak, maar dat heb ik ook als ik ongesteld ben met maandverband. Dus daarom ging er bij mij niet echt een belletje rinkelen. Ik heb 1 week 's avonds uitwendig zalf moeten smeren. Maar als ik de zalf aanbracht, brandde en jeukte het tegelijkertijd. Denk dat dat wel wat normaal is. Daarna nog een paar daagjes af en toe een schuurderig gevoel gehad maar sinds geen last meer van gehad.
Ik heb het ook gehad, droeg ook eerst inlegkruisjes maar die begonnen flink te irriteren. Ik kreeg zalf, wat ik met mn vinger in moest brengen en aan de buitenkant moest gebruiken, moest 2 weken smeren, na 1 week was het al weg maar moest de kuur af maken voor ik stopte omdat het anders sneller terug zou komen. Moest het savonds inbrengen/aanbrengen zodat het lang kon intrekken. Ik was BLIJ dat ik er vanaf was, damn wat was dat een rot gevoel zeg! Brandde als een gek, jeukte als een gek, kon amper slapen ervan... Ik hoop dat e er snel vanaf bent!
Ik heb het gehad toen ik net wist dat ik zwanger was, met 4.5e week. Na 10 dagen smeren was dat nare gevoel gelukkig weg. Nu smeer ik af en toe nog, heb wel het idee dat je zuurgraad verandert als je zwanger bent. Je hebt zo'n infectie sneller te pakken, ik merk dat het nu af en toe weer naar de oppervlakte dreigt te komen terwijl ik het voor mn zwangerschap nooit had! Ik hoop voor je dat het snel weer over is. Tis een rotgevoel!
Alvast bedankt voor de reacties. Wel 'fijn' om te lezen dat bij jullie ook niet na 2 a 3 dagen smeren over was, en dan zal het er inderdaad wel bij horen dat het branderig voelt en erg gaat jeuken als ik smeer. Oeei wat zal ik blij zijn als het over is Slaap er inderdaad ook een behoorlijk stuk slechter door Nou ja vanavond eerste pil inbrengen en hopen dat dat echt gaat helpen.
ik heb tijdens mijn 1ste zwangerschap 2x een schimmeltje gehad maar geen zalfje gehad. Heb 2 keer een gyno daktarin gehad. Een ei dat je inbrengt (liefst savonds voor t slapen gaan) en daarna was t weg. Mss nog 1 dag jeuk maar verder niet
Nou, ik heb tot 3x toe een schimmelinfectie te pakken gehad 3x vaginale zetpillen gebruikt, maar die hielpen bij mij maar voor 2 weken en toen was het weer raak. Ik werd er GEK van!!!! Een paar weken geleden kreeg ik weer symptomen en ben toen elke dag actimel gaan drinken en heb toen bioclin multigyn actigel gekocht, die je zowel uitwendig als inwendig kan smeren.. en ik moet zeggen dat de klachten weg zijn. Ik heb nog steeds last van afscheiding, maar niet meer van dat dikke.
Een tip/waarschuwing: zorg dat je schimmelvrij/candidavrij bent tijdens je bevalling. Als jij schimmel bij je draagt op dat moment is de kans groot dat je kindje tijdens je bevalling door het geboortekanaal besmet raakt en er spruw in het mondje aan overhoud. En dan zou je borstvoeding wel is kunnen mislukken in kloven (je kindje besmet jouw borsten weer, en dat moet je jezelf en het mondje van je baby weer behandelen anders blijf je elkaar besmetten, tuurlijk valt er aan kloven wat te doen maar dan heb je doorzettingsvermogen nodig, maar dat is een verhaal apart).
tijdens me vorige zwangerschap 2keer en sindsdien ben ik er echt gevoelig voor. Ook als ik een antibiotica kuur krijg heb ik het weer. Ik gebruik sinds een tijdje speciale lactacyd. Dit werkt zo goed en heb minimale laste van afscheiding en geen infectie meer gehad
@ MamaJ Ik heb vrijdag een vroedvrouw op bezoek gehad die de medische nacontrole van mij en m'n baby gaat doen en zij vertelde dat je baby sowieso meer kans heeft op spruw als je tijdens je zwangerschap een schimmelinfectie hebt gehad. Zelfs al wordt je kindje met een keizersnede geboren en heb je het op moment van de bevalling geen last van schimmel... Onze baby wordt hierdoor extra in de gaten gehouden zodat het probleem onmiddellijk opgespoord kan worden.
Ik heb t tijdens zwnagerschappen vaker gehad.. als je het eenmaal hebt krijg je het sneller terug.. die vaginale pillen werken echt super goed.. tenminste bij mij wel.. binnen 1,5 dag ben je van de jeuk af.. tip.. gebruik geen inlegkruisjes of iets dergelijks.. en 3 x per dag een schone katoenen onderbroek aan doen.. en alleen wassen met water.. Als je zwnager bent heb je wel grotere kans dat t terug komt.. ik had t net vlak voor mijn bevalling.. daardoor had Lisa eigenlijk direct spruw vlak na haar geboorte.. (schijnt dan normaal te zijn).. Bij Marijn heb ik het 1 x gehad.. en bij Anna nooit.. dus het hoeft niet terug te keren hoor.. Succes..
gebruik ik nu ook, maar tijdens de zwangerschap is de inwendige douche me afgeraden van lactacyd.. dus even overleggen met je vk of ha..
Lactacyd is heel slecht voor de zuurtegraad! Alleen sporadisch gebruik wordt door zowel mijn gyn als ha geadviseerd en dat terwijl ik op dat moment nog niet zwanger was. Zou het dus zeker niet elke dag gebruiken.
gaat een schimmelinfectie altijd gepaard met jeuk? Ik had namelijk vorige week wat jeuk, maar ik ben ook een paar keer getoucheerd in ziekenhuis en dacht dat het daardoor kwam. Een paar dagen was de jeuk over, maar ik heb wel al heel de zwangerschap hele rare dikke afscheiding. HEt stinkt overigens niet. Kan het zijn dat ik een schimmelinfectie heb of kan dat niet omdat het niet jeukt.
schimmeltje jeukt eigenlijk altijd wel. Ook als je t zou laten verwaarlozen dan krijg je andere klachten. Het zet wat op, rood enz. Dikkere afscheiding/ meer afscheiding is normaal in de zwangerschap Die jeuk kan idd komen door t toucheren. De handschoentjes kunnen wat irriteren ook het iets oprekken van de huid kan jeuken
Een maandje terug hebben ze nog een kweek afgenomen, en toen had ik ook al die rare afscheiding. Ik heb net even voor de zekerheid gebeld, maar die was negatief. Dus ga ik er maar vanuit dat die dikke rare afscheiding nu even heel normaal is. Het is vorige week ook wel rood geweest, maar nu is het niet meer rood, denk dat het inderdaad door het toucheren en die gel komt die ze gebruiken.
Mijn vorige zwangerschap heb ik het een keer gehad. Deze zwangerschap gelukkig nog niet. Bij mij had ik het idee dat de inlegkruisjes niet echt meehielpen. Neem dus nu standaard schoon ondergoed mee. Overigens heb ik gemerkt dat als je veel suikers eet overdag je ook sneller een schimmelinfectie hebt. Bij mij hielp het om de suiker uit mijn eten weg te laten.
Ik heb nu wel lactacyd die speciaal voor zwangere is, is dat dan ook slecht??? Is het trouwens alleen slecht voor de zuurgraad? Heb namelijk nog nergens last van, ook niet van overmatige afscheiding wat ik hiervoor wel had tijdens me zwangerschap.