ik begin me toch vragen te stellen ...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kitty0, 30 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kitty0

kitty0 Nieuw lid

30 dec 2007
    1
    0
    0
    Hallo,

ik ben sinds mei 2007 gestopt met de pil.

Sindsdien hebben wij steeds vanaf de laatste dag van m'n ongi tot een paar dagen na de temp verhogingen en soms zelfs tot aan de volgende ongi om de twee dagen geklust in missionarishouding (in het begin vroeg dit wel enige 'discipline', nadien werd het een gewoonte en werd het zelfs leuk).

Nadien 2 kussens onder mij en ik ben altijd minstens een half uur blijven liggen. Ik ben sinds juni aan het tempen en heb steeds een eisprong gehad.

Nu begin ik mij, na acht maanden(!) toch wel iets af te vragen :
    die eicel en zaadcellen moeten elkaar toch elke maand tegen gekomen zijn?! Hoe kan dit dan?!
    Ik ben er dus stilaan van overtuigd dat er iets mis is?

groetjes en fijne feesten

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kitty0,

niet bij de pakken neer gaan zitten hoor! Er is tot nu toe nog helemaal geen reden om aan te nemen dat er iets niet goed zou zijn. Normaal gesproken mag het ruim een jaar duren om zwanger te worden, wil men zeggen dat er wellicht iets niet helemaal goed zou zitten. Het is inderdaad een logische gedachte dat er elke maand een ´ontmoeting´ moet plaatsvinden in je eileiders. Vaak is dit ook zo, maar alle omstandigheden moeten goed zijn om tot een vitale bevruchting te komen. Vaak gaat het bij het binendringen van de eicel al mis en lost het eitje op alvorens je ongesteld wordt en weet je dus nooit dat er wellicht al het een en het ander is gebeurt, maar niet helemaal goed is gegaan. Dit is een natuurlijke selectie van je lichaam en gebeurt heel vaak. Het kan natuurlijk wel dat er wellicht te weinig zaadcellen zijn oid of dat bijv de opbouw van jouw baarmoederslijmvlies niet optimaal is, maar het is nog veel te vroeg om daar nu al aan te denken. Zoals ik al aangaf gaan stelletjes vaak pas na 1-1,5 jaar kinderwens eens langs de huisarts om te informeren wat er allemaal gedaan kan worden of het al nodig is en wathet allemaal inhoudt. Hier gaat vaak al een hele tijd overheen en de veel vrouwen worden in die periode alsnog spontaan zwanger. Uiteindelijk zijn er een aantal stelletjes waarbij toch iets niet helemaal oke is en die komen in de medische molen. Dus geen zorgen, jullie hebben nog genoeg tijd.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina