schisis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anita1975, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anita1975

anita1975 Niet meer actief

Hallo,

zijn er hier ook mama's die kindjes hebben met een schisis....
    mijn zoontje heeft een gespleten vehemelte en geen huig, hij is nu 6,5 maand en dit weten we nog maar 1 maand....
    een grote fout dus...en het cb heeft nooit echt geluisterd naar wat ik zei.
    Nu moeten we 5 september naar het schisisteam in leeuwarden, maar wat kan ik verwachten allemaal...?

2. Eppo

Eppo Lid

11 aug 2008
    48
    0
    0
    Wat vervelend zeg. Helaas kan ik je niet verder helpen. Maar ik vroeg me wel af, hebben ze dat niet gecontroleerd bij de geboorte? Ik kan me nog herinneren dat ze mijn zoontje in zijn mond voelden of zijn gehemelte dicht was. Sterkte ermee in elk geval.

3. anita1975

nou ik dacht ook dat ze dat deden, en ik zal de vk er nog eens naar vragen.
    en de huisarts heeft het bij zijn controle ook niet op gemerkt...
    ik vind het maar raar, trouwens ik las ook weer iets met het gehoor enzo, bij die kindjes die dat hebben...iets met de buisjes....
    maar bij mijn zoontje wou de gewone gehoortest dus ook niet, de 3e keer is het met plakkertjes gedaan...

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Marline heeft een dochter met een schisis, maar ze is net bevallen van haar zoontje dus zal wel even niet zo veel op t forum te vinden zijn.
    GEbruik anders de zoekfunctie want volgens mij is er nog iemand en hebben ze samen in een topic geschreven.

5. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Jeetje, wat laat ontdekt zeg! Ik heb er geen ervaring mee zelf, maar dat moet je toch problemen hebben gehad met voeden?

6. anita1975

dat had ik ook wel, ik heb er 3 weken over gdaan om te zien hoe ik het beste zijn fles kan geven...
    ik maak een groter gat in de speen en zo kan hij wel drinken....
    maar nu met het warm eten en fruit komen er alweer problemen, dan moet hij meer ademen door de neus en komt ehet eten er ook mee uit de neus...
    soms gaat het zo raar dan dat hij gelijk niks meer hoeft...

heb het altijd gezegd over het voeden tegen het cb maar ze luisterden niet...

7. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Tsjonge zeg, of dat het normaal is als het eten uit zijn neusje komt :confused:

Succes bij het schisisteam! Die gaan je vast heel goed helpen!

8. anita1975

ja er werd altijd gezegd gaat wel over....
    maar ik heb de vk van het cb daar vandaag gesproken en ze schrok ervan
    ze zou het bespreken inhet team en ik hoor nog van haar

9. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    hoihoi

ik lees schisis?

mijn zoontje heeft ook een schisis.. alleen een enkelzijdig lipspleet/kaak links.. geen gehemlte spleet dus .. ik kan je er dus niet echt mee helpen..
    marline idd wel.. zij heeft een dochtertje..
    maar ik denk dat ze nu aan het geniten is van haar pasgeboren zoontje. en nieuw huis.. (we hebben een topic erover gemaakt maar helaas is er niet een apart medisch hoekje hiervoor en verdwijnt dit topic omdat e rniet vaak word geschreven)

heel gek dat jullie er pas achter zijn gekomen .. vind het idd een grote blunder vh zh

10. anita1975

ik heb al gezocht hier op het forum en zag indd dat marline een dochter heeft met een schisis....

maar ik ben trouwens gewoon thuis bevallen en de vk heeft hier dus niet naar gekeken...
    ik zal ook nog even contact op nemen met haar.

11. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    wat gaat er nu gebeuren? al in contact met schisis team geweest?

12. anita1975

nee daar gaan we 5 september pas heen, ben alleen nog maar bij de kno arts geweest. Die kon verder weinig zeggen omdat hij een vervanger was...

13. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    gaat het eten goed?

14. Eppo

Eppo Lid

11 aug 2008
    48
    0
    0
    Belachelijk zeg. Als hij vervangt dan moet hij toch ook zaken kunnen waarnemen? Jij wil ook wel eens graag verder geholpen worden.

15. anita1975

nou hij heeft nu net sinds 2 weken 3 flessen, koekje geprakt met thee, half potje fruit en half potje groente (6 maanden)
    Ik heb vanaf de geboorte tot toen hij 3 week was ong geworsteld met flessen omdat hij nergens wat uit kreeg, toch ben ik blijven hangen bij de avent fles, en in die speen 123 heb ik een groter gat gemaakt....
    anders kreeg hij er niks uit.
    Hij spuugde steeds, en het kwam uit de neus....
    heb toen andere voeding gekocht en dat ging al iets beter,....
    Nu met het fruit en warm eten gaat het soms zo gek dat het in zijn neus komt en hij helemaal in paniek raakt...
    best wel zielig om te zien als het dan weer uit de neus komt...
    wat hij ook al een paar keer heeft gehad is kokhalzen...

16. anita1975

ja ik dacht toen meer te horen maar eigenlijk kwam ik niks verder dan een verwijzing naar het schisiteam....
    deze kno arts was iemand voor kanker....

17. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    jeetje wat vervelend..

wij hebben in het begin ook erg geworsteld met spenen. en hier zijn wij helemaal niet in begeleid door het schisisteam.. pas na een maand of 4 hebben we hulp gekregen van een logopediste van het consultatie bureau.. uit eindelijk was de habermann speen echt de uitkomst!
    misschien iets voor jullie? dan kun je hem helpen bij het drinken..

18. anita1975

nou hij drinkt nu aardig goed uit die flessen, hij drinkt zelfs thee met een 123 speen, maar de voeding lukt hem niet....
    en hij drinkt zijn flesjes zelf...

maar ja als hij dan op zijn buik ligt, komt het soms uit de neus...

19. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel mijn zus, zij heeft een zoon met een hazelipje, het lipje en een klein deel van de kaak en gehemelte was open bij de geboorte. Is daarvoor geopereerd door een speciaal schisis team, wel in België. En eens hij 7 of 8 jr is wanneer de melktandjes komen, volgt een volgende operatie.
    Hier vind je meer informatie: http://www.schisis-cranio.nl/WebsiteNVC ... gschis.htm
    Veel succes!

20. anita1975

dank je voor de site, zal vanavond weer eens gaan lezen, lees momenteel veel erover...
    wat ik trouwens ook hebgelezen van de week is over het gehoor.... dat staat ook op deze site...
    nu wij dit weten, vallen heel veel stukjes op zijn plaats, want ook de gehoortest was niet goed...pa na 3 keer met plakkertjes...

Deel Deze Pagina