Schoenen, vocht en werk!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Miekoe, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Goedemorgen!!

    Ik ben nu net over de helft van mijn zwangerschap en heb voeten waar je ‘U’ tegen zegt, enkels waar je niet omheen kunt en dus ook een probleem wat schoenen betreft. Ik moet dus nog een fiks aantal weken werken, maar kom nu al praktisch niet meer in mijn schoenen die ik altijd op het werk draag. Ik ga er vanuit dat mijn voeten komende tijd nog dikker zullen worden, aangezien ik op mijn werk continu sta en loop (heb nu vakantie). Ik draag altijd wandelschoenen van Grisport (stelvio)...
    Hebben jullie tips voor makkelijk te dragen schoen die wel stevig genoeg zijn om een hele dag op de winkelvloer te kunnen dragen? (Dus geen slippers oid, want dan heb ik echt geen voeten meer over aan het einde van de dag!)

    (Foto even een mooie put in mijn voet gedrukt zodat je kunt zien hoe dik ze nu zijn!)

    dank alvast :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Oei das naar...
    Ik hield wel wel veel vocht vast, heb alleen niet echt gehad dat je er grote putten in kon drukken. Maar ik liep vanaf de lente op teva's (sandalen). Niet echt schoenen... maar dat ging dus niet meer... Ik vind ze genoeg steun aan mn voeten geven en fijn voetbed dat ik er de hele dag op kan staan en lopen. Buiten mn zwangerschap dan, zwanger kan ik door bekkenproblemen niet lang staan. Ze zijn met klittenband verstelbaar dus passen bij mij altijd en als bukken lastig wordt is het makkelijker dicht doen dan strikken :rolleyes:
    Verder dronk ik brandnetelthee, das enigszins vochtafdrijvend. Het ging dan niet helemaal weg, maar zorgde er wel voor dat mijn voeten en handen geen pijn gingen doen en ik mijn trouwring kon blijven dragen.
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  3. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik had dat bij m’n eerste zwangerschap ook, maar wel niet zo extreem. Ik liep toen op het einde ook op Teva’s, dat waren de enige schoenen waar ik nog in paste. Helaas niet zo modieus, maar ach...:rolleyes:
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  4. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Birkenstocks, hebben ze als muil, of als slipper. Ze hebben ook schoenen met hetzelfde voetbed.
    Verder crocs :)

    hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor werk je doet. En hoe representatief je eruit moet zien.
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Misschien helpt het ook wel als je comprinet kousen gaat dragen. Niet charmant maar helpt wel het vocht uit je voeten en benen te krijgen waardoor je mss je eigen schoenen gewoon aan kunt. Zou ff overleggen met je huisarts, die kan evt een machtiging maken voor vergoeding.
     
    Penny123 en Miekoe vinden dit leuk.
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    heb je dit al aan je vk laten zien? Want zoveel vocht vasthouden kan een voorboden van zwangerschapsvergiftiging zijn.
    Drink je wel voldoende en beweeg je genoeg?

    Ik had het ook aan het eind vd zwangerschap en was vergroeid met mn ugg’s maar dat lijkt me met dit weer niet zo’n goed idee. En ik kon van die simpele sneakers van tommy hilfiger nog prima dragen.
    misschien voor de gelegenheid een maatje groter kopen?
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  7. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Ik heb speciaal daarvoor Birkenstocks gekocht! Twee banden over mijn voet die verstelbaar zijn. Door het voetbed genoeg steun en mochten mijn voetjes ontploffen dan kan ik ze gewoon aanpassen aan mijn voet :)
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  8. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Mijn bloeddruk is zelfs wat lager (wat niet vreemd is op dit termijn). Ik drink 2 liter water per dag, pak meerdere keren per dag een voetenbadje en slaap met een kussen onder het matras. Qua bewegen zou het wat beter mogen, maar dat komt aankomende week wel weer goed.. dan moet ik weer aan het werk :)

    bij mijn eerste zwangerschap hield ik ook ontzettend veel vocht vast tijdens die hitte (alleen was ik toen hoogzwanger) en was mijn bloeddruk prima in orde.. heb verder gelukkig geen klachten die kunnen wijzen op een vergiftiging. Dank je voor je waarschuwing :thumup:
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  9. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Die had ik ook tijdens mijn eerste .zwangerschap.. maar die kan ik niet aan in de winkel waar ik werk :(
     
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh gelukkig. Pff ik had het ook aan het einde, was echt niet tof. Maar goed gelukkig als de baby er is komt het snel weer goed.
     
    Miekoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina