schoolkadootje namens groep 8

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Athina, 27 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hebben jullie nog ideeen? In school zie je vanalles; schilderij(en), klok, kapstok, grote plantenbakken. Wat is enigszins duurzaam en ook nog leuk voor de achterblijvers? De groep vorig jaar heeft het plein opgeleukt met betonverf/stickers (hinkelpaden, klok etc - érg leuk!) . Maar nu is onze dochter aan de beurt. Ze zit in een vrij kleine groep 8 (16 kinderen) .Uiteraard krijgt de juf een kleinigheidje. Maar wat doen we voor school?? Wat niet ook weer ergens opgehangen hoeft te worden...?

    Ik zat zelf te denken aan een bankje (die is er nog niet bij ons ;) - maar kan niet echt iets vinden wat nog leuk betaalbaar is zeg maar... Maar wat anders??

    Doen jullie iets met de ouders/kinderen en zo ja wat dan? Gebruikelijk is hier sowieso om de groep 8 kinderen nog 1 x te laten eten met de docenten (na de musical ofzo) .
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Even denkend aan wat ik zie op school bij de ingang: kapstok, grote spiegel, 2 bankjes (was grote klas), alles voorzien van jaar/groep/evt namen.

    Een paraplubak mis ik :o:

    Dienbladen worden ook regelmatig gebruikt.

    Lastig om iets te verzinnen wat leuk is en niet "in de weg staat"
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Roanna en Athina vinden dit leuk.
  4. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Groep 8 kado aan school was toen mijn dochter in groep 8 zat een boom op het schoolplein. Bij de boom komt een bordje waarop staat groep 8a en 8b 2018/2019. Het jaar ervoor werd er een basketballpaal gegeven, jaar daarvoor wat nieuwe leesboeken
     
  5. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Nieuwe leesboeken, nuttig en leuk.
     
  6. Flan82

    Flan82 Lid

    13 jan 2019
    95
    45
    18
    Vrouw
    Ga eens op zoek op onze school of er zoiets is ...

    Buitenspeelgoed is vaak ook wel gewild, maar wellicht minder duurzaam.

    Een insectenhotel? Als er bv een schooltuin is.
    Muursticker als er nog ergens kale ruimte is...

    Is er een leeshoek? Misschien leuke kussens?

    succes, goed dat je er al mee bezig bent.
     
  7. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Wat een goed idee! Ga ik onthouden. Hier zijn de kussens oud en vies. Kunnen de nieuwe wel gebruiken.
     
  8. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Wij hebben vorig jaar namens groep 8 (van mijn dochter) een picknicktafel gegeven met daarop de klassenfoto met 'groep 8 2018-2019' erop. De foto is op kunststof gedrukt. School had al zo'n tafel, ook ooit van een groep 8 gekregen. En wilde er graag nog een. Wij hebben dus ook gewoon geïnformeerd wat ze graag zouden willen hebben.

    Kan me wel voorstellen dat zoiets wat te prijzig is als je maar zo'n kleine groep hebt.
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Je kunt ze ook (laten) bedrukken met de namen van de kinderen of de kinderen zelf iets laten tekenen/schrijven erop met textielstiften. Vind het wel een super leuk idee. :) Eventueel een plaid/deken erbij ofzo? :)
     
  10. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    Bij ons op school heb je zo'n plafond met van die losse platen.

    Sinds 3 jaar wordt een foto gemaakt waarbij ze in een rond op hun rug met de koppen bij elkaar liggen.

    Die wordt op een plaat afgedrukt ter grootte van zo'n plafond plaat.

    Vond ik best orgineel en het neemt geen ruimte in.
     
    Lorena86, Felice, Roanna en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Van die zitzakken is ook leuk. Vaak ook nog wel redelijk betaalbaar.
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Heb nog een tijd gezocht en veel dingen zijn prijzig, zeker als je maar 16 kinderen hebt.

    Ik vond deze https://www.ikea.com/nl/nl/p/lustigt-rad-van-fortuin-spel-30387038/

    He kan die voor heel veel dingen gebruiken. Taken, wie wat moet doen in de klas,
    Draai wiel voor spelletjes, als hij daar op komt dan doen we dat.

    Samen met de kinderen kun je dan verschillende kaarten maken en setjes.
    In het ene setjes komen de spelletjes
    In de andere set voor als ze extra tijd hebben.
    Maar bijvoorbeeld ook waar ga je lezen. Draaien aan het rad en die geeft antwoord.
    Met wie moet je samen werken etc

    Op deze manier is hij op meerdere plekken functioneel.
    De kinderen weten vast nog wel meer ideeën.
     
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die is erg leuk en word bij de jongste in de klas veel gebruikt :) ook om groepjes te maken ! Ik denk op dit moment dat de trap bestickering op 1 staat en naar de plafondplaten wil ik ook nog zoeken. En dan natuurlijk nog overleggen met de andere ouders en school etc...
     
    Roanna en owly vinden dit leuk.
  14. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou het even overleggen met bijv. de directeur.
    Dit hebben wij vorig jaar gedaan met het afscheid van groep 8.
    Die had leuke ideeën en toen hebben we dus uiteindelijk een cadeau gegeven waar de school echt iets aan had. Voor de rest van het team was het echt een verrassing, superleuk.
     
    Sopje1234 vindt dit leuk.
  15. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Gebaksbordjes versierd door de kinderen (porseleinstiften)
    Klok
    Statafel met foto van de kinderen erop (dit vind ik de leukste)
    Spiegel met namen en foto's eromheen
     
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De situatie is hier veranderd ;) over 2/3 jaar gaat de school verhuizen- dus trap stickers - worden 'm dan niet. De plafondplaten kunnen we ook niet doen - wat voor plafond komt in het nieuwe gebouw??? Dus ik zoek nog rustig verder - maar overleg is nu nog belangrijker.
     
  17. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Ik vind dit wel een heel leuk idee! Ik ga het met onze klassenouder bespreken.
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  18. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Hier hebben ze van de vorige groep 8 een boekenkast voor buiten gekregen, een leenkast of iets? Deze hangt buiten op het plein.

    Edit: een zwerfboekenkast heet het geloof ik!
     
  19. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat gaaf! Alleen mijn eerste gedachte: Blijven de boeken een beetje netjes? Ik bedoel; wordt het niet gesloopt door jongeren? Vandalisme etc? Na schooltijd? Dat zou ik me hier afvragen namelijk.. vind het idee geweldig!
     
  20. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Hij hangt nu een kleine maand (hadden nog geen concierge die hem op kon hangen dus het duurde allemaal wat langer) maar tot nu toe gaat het goed..
    Maar dat zou ook zo zijn met de picknick tafel die ik hier boven benoemd zag. Het ligt er maar net aan of er een paar van die jongeren zijn die het leuk vinden te slopen maar voor hetzelfde geldt gebeurd het over een half jaar.
     

Deel Deze Pagina