Schoolvakanties

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mama van 2 meiden, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Mijn dochtertje gaan volgend jaar voor het eerst naar de basisschool. En dan komen ze.....de schoolvakanties...
    Hoe lossen jullie dat op? Het zijn behoorlijk wat weken (hoeveel precies weet ik niet; 9 ofzo?)
    Ik ben nu aan het kijken hoe we dit op kunnen lossen met onze eigen vakantiedagen, evt oma, vrienden.
    Ze gaat niet naar de BSO, evt zou ze wel naar de vakantie-BSO kunnen gaan maar ik heb begrepen dat dit heel duur is.

    Dus...graag tips.

    Bedankt!!
     
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    pfff ja het lijkt me erg moeilijk idd... 6 weken zomervakantie en de herfst en kerstvakantie enzo ook nog natuurlijk.

    Ik werk in het onderwijs, voor mij iets makkelijker. Maar de dagen dat ik werk, Zoals eind van de zomervakantie, los ik het op met familie.
     
  3. zo79

    zo79 Fanatiek lid

    27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Er zijn 12 vakantieweken. Sommige scholen hebben nog een week extra vakantie, afhankelijk van de schooltijden.

    Mijn dochter is in de vakanties 1 dag bij opa en oma en 1 dag op de BSO. Verder gaan we natuurlijk zelf nog op vakantie en soms nemen we nog een dagje vrij.

    Overigens vallen de kosten van de vakantie-bso best mee hoor. Je krijgt daar gewoon kinderopvangtoeslag voor, dus je kunt zo uitrekenen wat je (per maand) kwijt zal zijn.
     
  4. zo79

    zo79 Fanatiek lid

    27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Overigens zou ik je eigen vakantiedagen er niet voor opofferen. Ligt er natuurlijk een klein beetje aan hoeveel vakantiedagen jullie hebben maar als het een beetje tegenzit zal je dan bijna niet samen vrij kunnen nemen op bijvoorbeeld op vakantie te gaan omdat je alle dagen moet bewaren om je dochter op te vangen...
     
  5. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Hoer regel je dat nu dan?
    Wij hebben gewoon BSO straks op de dagen (2) die we nu KDV hebben.
     
  6. Wortel

    Wortel Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Idd 12 wekener jaar vakantie! Denk ook nog even aan de studiedagen etc. Die er ook nog bij komen. Werk zelf in het onderwijs en dat is voor mij straks een voordeel. Ik zie in de praktijk vaak dat ouders andere kinderen opvangen en een volgende keer vangt de andere ouder de kinderen op. Misschien een idee?
     
  7. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Dan werken we ieder op de maandag of de dinsdag wat korter zodat we haar om 15u kunnen ophalen. Die uren compenseren we dan middels thuiswerken oid. Ik vind haar dan nog te klein om naar de BSO te gaan, dus vang het liever zelf op.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben straks bso en vakantie bso, de kosten vallen wel mee. In de vakanties nemen we zelf dagen op, opa en oma vangen een gedeelte op en de bso natuurlijk. Het gaat bij ons alleen maar om de maandag en vrijdag, dus dat zijn maar 24 dagen per jaar, valt best mee. Te klein om naar de bso te gaan vind ik Eva niet, er zullen meer klasgenootjes gaan, ik denk dat Eva het juist heel erg leuk gaat vinden.
     
  9. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Ach..misschien ben ik ook wel te beschermend....die dagen lijken me dan zo lang en ze blijft ook al smiddags over. Hihi...ben een watje denk ik
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben ook een watje hoor ;), heb net een topic geopend met m'n vraagjes over school. Maar ik denk echt dat de bso erg leuk is. Werkt ook 1 leidster van het kdv, dat is wel erg leuk.
     
  11. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    ZOu idd kijken of vakantie BSO niet leuk is voor haar! Verder oplossen met opa's en oma's en misschein met andere ouders? Zo van, jij vandaag mijn kind ik donderdag die van jou?
     
  12. biseco

    biseco Actief lid

    5 apr 2006
    301
    30
    28
    omgeving rotterdam
    Hier gelukkig een pappa die in het onderwijs zit. Zit alleen op vmbo. En lagere scholen hebben nog net iets meer vakantie. Dus rest wordt opgevangen door bso en zelf een dagje vrij nemen.Hier helaas geen opa en oma, s die op kunnen passen.
     
  13. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Wat ik me dan afvraag, hoe regel je normaal de opvang dan? Ik bedoel, als je vakantie bso hebt dan loopt het toch allemaal gewoon door? Hier gaan de kinderen op maandag en dinsdag naar de opvang. De oudste naar school en daarna naar de bso, de andere 2 naar het kdv. Op woensdag en vrijdag ben ik altijd vrij en op donderdag passen mijn schoonouders op.

    Dit loopt toch ook gewoon door tijdens vakanties? Mijn oudste gaat dan ipv school een hele dag naar de bso. Verder hoef ik niks te regelen. Ik heb nog nooit een dagje vrij hoeven nemen. ( schoonouders gaan gelukkig buiten de schoolvakanties met vakantie en die keren worden opgevangen door mijn ouders )
     
  14. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Wij kunnen het op schooldagen op de ma en di opvangen door zelf dan 3 uurtjes minder te werken en dat via thuiswerken te compenseren; zo hoeft zij dus in de schoolweken niet naar de BSO. In de vakanties zouden we dan dus die dagen vrij moeten nemen of iets anders moeten regelen.
     
  15. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ja ik snap dat als je geen ( vakantie ) bso hebt, je vrij moet nemen of iets anders moet regelen tijdens vakantie.

    Maar ik lees ook dat als men wel gebruik maakt van de bso, ze dan toch soms vrij moeten nemen en dat snap ik niet helemaal;)
     
  16. raldaellen

    raldaellen Niet meer actief

    Ik maak mijn eigen dagen op in de vakanties van mijn zoontje, De dagen die overblijven (en dat zijn er nogal wat ;) ) Lang leve vriendinnen en familie!!
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik hoef niet vrij te nemen, maar ik wil niet dat Eva wekenlang op maandag en vrijdag naar de bso moet. Zo denk ik nu hoor, misschien vindt ze het alleen maar leuk en we gaan met het hele gezin ook nog op vakantie, maar zoals ik er nu over denk zie ik alle dagen in de vakantie bso (in ons geval de maandag en vrijdag) niet zitten.
     
  18. mama van ruben

    mama van ruben Fanatiek lid

    2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    ;)
    De dagen dat Ruben normaal al naar de BSO moet hebben we ook als vakantie-BSO geregeld. Een pakket met 12 weken vakantie-BSO was hier het goedkoopste. Zelf werk ik 3,5 dag en mijn man de ene week 5 en de andere week 4 dagen. Afhankelijk van zijn schema moeten we voor de maandag vrij nemen of toch BSO. Vrijdagochtend werk ik thuis en ga het in de herfstvakantie proberen of het met een spelende kleuter erbij ook lukt.
    Zonodig kunnen we een strippenkaart bijkopen om studiedagen en vakantiedagen die we zelf niet kunnen opvangen in te vullen. En natuurlijk oma lief aankijken of ze een paar daagjes komt logeren. Doet ze deze week ook en zoonlief wil dat ze niet meer weg gaat ;).
     
  19. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik werk zelf in het onderwijs, dus ben alle vakanties ook vrij, ideaal met een schoolgaand kind.
    Als dit niet zo was geweest had ik vakantie opvang van de BSO erbij genomen.

    Hier in het dorp is de vakantie BSO trouwens echt heel erg leuk. Omdat het dan minder druk is, maken ze allerlei leuke uitstapjes met de kinderen en doen allerlei leuke activiteiten waar ze normaal met een grotere groep niet aan toe komen.
    Dus ik zou mijn kind er met een gerust hart naar toe brengen.
     
  20. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    hier hebben ze ookal zomerschool uitgevonden bij ons, tjah...
     

Deel Deze Pagina