het heeft niks met afkraken te maken. het heeft te maken met rieeel denken en hoe ik het zie. mijn mening dus. ik zeg eerlijk wat ik vind. tjah dat dat jou niet altijd aanstaat en dat ik niet altijd meepraat met de grote groep. mensen vragen meningen van anderen en ik geef mijn eerlijke mening.je kan ermee doen wat je wilt toch?
Dank jullie wel voor het meedenken meiden! s-moeder meent het ook echt, daar ken ik haar goed genoeg voor. En inderdaad er zullen waarschijnlijk nog wel meer van dit soort botsingen komen. Maar daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in
Je kan het toch ook uitleggen waarom iets niet mag? DAT is opvoeden wat mij betreft! En slaan, schreeuwen, straffen allemaal niet!
laat haar bij jouw thuis oppassen als dat nodig is daar is alles kind vriendelijk zou ik zo maar zeggen. hoe doen ze dat eigelijk bij dag opvang als een kindje stout is? nee ik zou het zelf ook niet pikken als mijn moeder/schoonmoeder een tik zou geven vooral niet als er ook andere oplossingen zijn.
@TS: wat fijn dat het zo gelopen is (zul je altijd zien, lig je er bijna wakker van, valt het weer reuze mee ). Ik herken je gevoel dat je ook echt gelooft dat het niet meer voorkomt, is een hele geruststelling! En je kunt het er altijd op een later moment nog eens over hebben wanneer het onderwerp opeens ter sprake komt.
Ik heb niet alle reacties gelezen maar mijn mening: dit kan gewoon niet. Jij heb je eigen manier van opvoeden en dit heeft je S-moeder gewoon te slikken. Snap dat ze misschien even gek werd van je ondernemend meiske, maar jij heb jouw standpunt duidelijk gemaakt en hier moet zij als oppas en als oma gewoon aan houden. Het is lastig omdat het niet je eigen moeder is en voor je man lastig omdat hij tussen de 2 belangrijke vrouwen in zn leven staat. Hier ook soms situaties waar ik niet blij mee ben wat opa's en oma's hier doen. Begin heb ik me erbij neer gelegd maar heb er eens goed over na gedacht.. het is toch echt mijn kind en mijn manier van opvoeden, hun tijd is geweest met hun eigen kids, nu is het mijn tijd. Kortom, praat met je s-moeder en maak haar goed duidelijk op een normale-geen-boze manier, wat jouw manier van opvoeden is, en vooral waarom jij het op een bepaalde manier wilt zodat zij het misschien beter kan begrijpen. Succes
ik vind niet dat je altijd alles moet uitleggen, maar ben het wel eens met wat je verder zegt. op het moment werkt het bij ons goed als ik Ons Kleintje na 2 keer rustig Nee te hebben gezet, met zijn kontje op de grond neerzet, doet ie het niet meer. Rustig maar duidelijk.
ik gaf zelf ook een corigerende tik bij mijn dochtertje, omdat ik niet van plan was om alles weg te gaan zetten en als ik op versite was dat ze overal aan kwam, maar ik vind wel dat als jij als moeder van je kind het niet mee eens bent wat jou schoonmoeder doet, dat jou schoonmoeder zich aan de dingen te houden heeft wat jij wilt.