Schoonmoeder houd zich niet aan de regels

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Minime2, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    hallo
    Mijn schoonmoeder past 1x in de week op.
    Meestal kom ik rond dezelfde tijd maar soms zoals afgelopen keer was ik wat eerder en heb ik haar betrapt op dat ze gewoon binnen zit te roken!!
    Wij hadden daar afspraken over gemaakt dat als me dochtertje zou komen ze niet binnen zou roken en dit is nu de 2de keer dat ik haar betrapt heb. De andere keer was me vriend er zelfs bij en zei er blijkbaar gewoon niks van het eerste wat ik te horen kreeg is je zou toch pas over een uur komen. Wtf als me dochtertje komt rook je gewoon vanaf s’morgens al niet meer binnen!! Nu wil ik dus dat ze niet meer oppast want blijkbaar houd ze zich niet aan de afspraken en doet ze dit soort dingen gewoon achter me rug om!!vond al dat alles elke keer naar de rook stonk.
    Maarja hoe pak ik dit aan? Want me vriend is het er niet mee eens!!
     
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.008
    113
    Vrouw
    Ik ben daarin gewoon een trut en zou zeggen aangezien jij je niet aan je belofte houd, laat ik je niet meer op *naam* passen.

    Jammer dan, moet ze zich maar aan haar beloftes houden.
     
    Zusterke, Riverdale87, jupke en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Hiermee eens. Je gaat de gezondheid van je dochter toch niet op het spel zetten omdat schoonmoeder te beroerd is buiten te roken? Vooral omdat ze beloofd had dat wel te doen, zou het vertrouwen bij mij geschaad zijn.

    Laat je schoonmoeder dus oma zijn, en geen oppas.
     
    Manque, suus1983, Be Happy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Mee eens! Echt bizar vind ik het!
     
    Minime2 vindt dit leuk.
  5. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Ow, hier kan ik heel boos om worden. Roken is zo slecht. Zeker voor kleine kinderen. Dus ik zou dit ook zeker met haar bespreken. Ik snap eigenlijk ook niet dat ze dat zelf niet inziet.
    Ik twijfel of ik meteen het oppassen zou opzeggen of haar nog een kans zou geven. Zeker omdat je vriend het nu niet steunt. Zou hij het wel steunen als ze nog een kans kreeg en als ze die verknald dat het dan ophoudt?
     
  6. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier had oma dikke vette pech.geen oppassen meer. En met vriend werd ook nog eens een pittig gesprek gehouden. Het gaat hier niet om stiekem een snoepje toestoppen maar om een regel die in het belang de gezondheid van je kind is die door 3 volwassenen samen is afgesproken.en door 2 volwassenen compleet genegeerd wordt. Die vriend was met mij nog niet klaar hoor...
     
    DastyQueen, MaMa, Emama en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Ik heb vanavond zeker nog een pittig gesprek met mijn vriend ik vind de gezondheid van mijn dochter echt heel erg belangrijk.
    Ik ven bang dat als we nieuwe afspraken maken er weer noet aangehouden word en die dingen achter me rug om gewoon doorgaan!!

    @Prettykitty ik ben ook zo en heb dus tegen me vriend gezegt dat het oppassen ophoudt en dat als ze me dochtertje wil zien ze bij ons langs kan komen maar me vriend zegt dit kan je niet maken.
     
    Emama, Blijdorp, Lieke1989 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.008
    113
    Vrouw
    Maar het is niet eenmalig gebeurd, maar al 2x toch?
    Je vriend heeft het notabene gezien! (Dat ze rookte waar jullie dochter bij is/was)

    Mijn vriend had mooi pech gehad, had zijn ma de regels maar niet moeten "overtreden"
     
    Emama, Hopsatee en Lieke1989 vinden dit leuk.
  9. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.008
    113
    Vrouw
    Inderdaad. Jammer voor oma en vriend.
     
    Emama, Lieke1989 en Minime2 vinden dit leuk.
  10. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Niet meer laten oppassen. Jammer dan. Eigen schuld.
     
    Emama, Lieke1989 en Minime2 vinden dit leuk.
  11. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Dit. Hier zou t ook gelijk klaar zijn.
     
    Emama en Lieke1989 vinden dit leuk.
  12. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Klopt dit is de 2de keer
    De eerste keer was mijn dochtertje er niet bij maar ik zou om 18.00 komen en was er om 17.00 en ze zat doodleuk waar me vriend bij was te roken binnen.
    En de 2de keer was gisteren ze zou oppassen en normaal kom ik rond 11.15 en nu was ik er rond 11.00 en toen zat ze ook doodleuk binnen te roken en toen zei ze oh wacht even je bent vroeg en toen ging ze met een of andere spray door de huis alsof dat helpt !!!
     
  13. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Zeker niet meer laten oppassen! Roken vind ik nogal groot iets.
    Ik was echt per direct al gecompleet geflipt..
    Zoiets doe je niet
     
  14. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Maar begrijp ik nu goed dat ze rookt voordat je dochtertje er is en niet tijdens?

    Want tijdens is sowieso een no go natuurlijk maar of ze nou 1 of 2 uur voordat je dochter komt stopt met roken dat zal het verschil echt niet maken lijkt me...

    (Niet dit ik het goedkeur hoor, maar voor mij is niet zo heel helder wat nu precies jullie afspraken zijn? Als het niet tijdens is dan houdt ze zich daar volgens mij aan.)
     
    dobbel, DastyQueen en giebel vinden dit leuk.
  15. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Ze weet dat mijn dochtertje komt op zondag dan zou ze vanaf het moment dat ze wakker word niet meer roken en de huis door luchten maar dit is dus niet het geval
     
  16. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Eerlijk gezegd qua schadelijk voor de gezondheid...ook al rookt ze die dag niet binnen, de nicotine en andere stoffen zitten al zo in haar kleding, de lucht, de omgeving en meubels...daar helpt even luchten niet.
    Daarnaast komen de afvalstoffen ook via kleding en huid toch in contact met je kindje.

    Nou ja, dat wilde ik even benoemen.
    Verder hoop ik dat je er een weg in kan vinden.
     
  17. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Ja ik weet het ben eigenlijk helemaal tegen het roken maar ik heb me schoonmoeder en me vriend tegen me helaas dus had ik me maar bij deze oplossing neergelegd maar als ze dan ook nog is doodleuk een kwartier voor ik kom zit te roken dan kook ik van woede !!!
     
  18. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    En terecht!
     
    Minime2 vindt dit leuk.
  19. roundandaround

    roundandaround Niet meer actief

    Laat je vriend de reacties op dit topic lezen :D
     
    Emama en Minime2 vinden dit leuk.
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Zijn je vriend en je schoonmoeder zich bewust van de gevolgen ervan? Misschien kan jullie huisarts je vriend (en eventueel oma) eens bijpraten over de gevolgen van 'meeroken' (ook als het gaat om verblijven in een huis waarin fanatiek gerookt wordt op momenten dat een kind er niet is)? Ik twijfel namelijk of informatie op bv. internet hem zal overtuigen, maar dat kun je natuurlijk ook laten lezen. Bijvoorbeeld: https://www.rokeninfo.nl/publiek/werking-risicos/meeroken

    Als je schoonmoeder niet wil veranderen, zou ik toch een andere oppas/opvang zoeken...
     

Deel Deze Pagina