Hoi, Ik ben inmiddels 21 weken zwanger van de eerste en ga na de bevalling 3 dagen werken. Mijn moeder wil 1 dag gaan oppassen en mijn vriend gaat 1 dag in de week oppassen. Nu is het probleem alleen de laatste dag. Mijn schoonouders gaan 1 dagje in de week oppassen maar mijn schoonmoeder is slecht ter been en loopt daarom moeilijk. Mijn schoonvader heeft wisselende diensten. die is dus de ene week er wel en de andere week niet dus als hij er is si het geen probleem maar als hij moet werken ben ik bang dat mijn schoonmoeder straks misschien valt als ze met die kleine loopt of hem/haar een beetje aan zn lot overlaat en veel in de wieg laat liggen en zo. Ben ik onredelijk of is het normaal dat ik een beetje twijfel... ik heb het er wel met mn vriend over gehad maar die zegt dat het allemaal wel meevalt. zijn moeder was al slecht ter been toen ze hem en zn broertje kreeg. maar ik vind het toch een beetje eng Wat moet ik doen? Ik hoor graag jullie reactie. groetjes Lin
Het is heel normaal dat je twijfelt hoor, had ik ook bij mijn schoonmoeder en die is niet slecht ter been Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je schoonmoeder je kindje aan zijn lot over zal laten, het zal eerder bedolven worden met aandacht en liefde (dat gaat nou eenmaal zo bij oma's, is niet tegen te houden haha). Waarschijnlijk zal je schoonmoeder zich zeer bewust zijn van haar handicap en waarschijnlijk zelf wel weten wat ze wel en niet aankan. Mijn advies is: geef het een kans.
Als je schoonmoeder haar leven lang al deze handicap heeft dan weet ze vast wel hoe ze er mee om moet gaan. Ik zou het gewoon een kans geven. Je kan het toch ook even vragen hoe zij er zelf tegen aan kijkt? Mijn moeder heeft een spierziekte en zij past ook op. Van een ergotherapeut heeft ze tips gekregen bijv. gebruik maken van een draagdoek als je de trap afgaat en je graag wilt vasthouden aan de leuning. Mijn moeder geniet er ontzettend van, ik denk juist nog meer omdat ze deze beperking heeft.
bij mijn moeder ligt ons ukje en dadelijk onze ukjes beneden in een kamer te slapen zodat ze geen trap hoeft te lopen. Verder vertrouw ik er op dat ze zelf haar grenzen aangeeft als het een keer niet zou gaan, maar voorlopig geniet zij er uitermate van om af en toe op haar kleinkinderen te mogen passen en ze exclusief voor zichzelf te hebben. En gezien het feit dat Nick soms eerder naar haar toetrekt dan naar mij als we samenzijn zit dat wel goed. Overigens zit mijn moeder al sinds haar 36e gedeeltelijk in een rolstoel.
Mijn schoonvader is ook slecht ter been, heeft vroeger kinderpolio gehad. En redt het prima met onze dochter Rosalie. Het is ook zijn goud en hij zal niet willen dat er iets gebeurt. Ik maakte mij ook verschrikkelijk veel zorgen. Maar had mezelf voor genomen om hem een kans te geven. het blijkt prima te gaan. Rosalie en mijn schoonvader vinden het geweldig!