Schoonmoeder

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nancy, 18 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hallo allemaal,
    Ik moet effe mijn hart luchten!
    Gisteravond was mijn schoonmoeder op bezoek :( .
    Ik, en de vriendin van mijn zwanger kunnen het niet echt goed vinden met haar!
    Ze is zo nieuwsgierig als de pest. Ze zag namelijk een potje op het aanrecht staan, ze moest meteen zien wat het was. Foliumzuur zei ze verschrikt. Ja zei Maurice heel blij we proberen zwanger te raken. Nou de reactie van haar wil je niet weten.
    Haar reactie was namelijk: "Als jullie maar 1 ding goed in jullie oren knopen: Ik werk niet, maar ik wordt geen oppas oma". Leuke reactie he??? :(
    Maurice zei tegen zijn moeder (knap hoor dat hij zijn moeder tegen spreekt) Mam dat hebben we ook niet gevraagd. En ik had wel een leukere spontane reactie verwacht. Zo te horen vindt je het niet leuk om oma te worden he??
    Nou zei zijn moeder weer. Ik ben er nog niet aan toe. (Ze is de 50 al gepasseerd.) Ik zei tegen haar ik ben nog niet in verwachting hoor, maar wen er maar alvast aan. Oma wordt u zeker want uw andere zoon is ook aan het proberen. Haar gezicht was niet blij.
    Ik ben het zo moe van mijn schoonmoeder (mijn moeder kan het ook hoor!!!) Iedere keer die stomme reactie's van zou je het wel doen, je moet aan jezelf denken. Je spieren lijden er onder.
    Ik heb ze al zo vaak uitgelegd dat we rekening met de botox-spuiten houden. En dat we nu effe stoppen. Al die eindeloze discussie's over mijn (toekomstige) zwangerschap en die spieraandoening dystonie.
    PFFFFHHH Verschrikkelijk, ik heb ook al zo vaak gezegd dat ze daar eens mee moeten ophouden, omdat me dat zo verschrikkelijk veel pijn bezorgd. Lichamelijk door de stress die ze veroorzaken en psychisch. :oops:
    Ik ben er zo ontzettend kwaad om, dat mijn schoon moeder en ook mijn eigen moeder me zo op stang jagen, ze weten dat dat krampen bij mij veroorzaakt. Ik heb het ze al zoooooo vaaaaaaak gezegd, maar het dringt gewoon niet tot ze door. :evil:
    Mijn vraag aan jullie: hoe reageren jullie moeders en schoonmoeders op jullie (toekomstige) zwangerschap???
    Ik weet dat het bij mij effe anders is, maar ben gewoon benieuwd hoe jullie band met hen is!
    Bedankt voor jullie aandacht.

    Liefs Nancy
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    he vervelend dat ze zo doen. bij mij was en is het echt het tegeovergestelde... ik heb een hele goede band met mijn moeder en met mijn schoonmoeder... dus bij mij waren ze erg blij... maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. het is jullie leven en niet die van de moeders... wordt maar een keer goed kwaad... dan ben jij het kwijt en de moeders weten waar ze aan toe zijn... maar goed... ik zit niet in die situatie en heb ik dus makkelijk praten... ik wil je wel veel succes wensen en bij elke beslissing die jij/jullie nemen... het is jullie beslissing!!!
     
  3. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Jemig Nancy wat een verhaal!!
    Echt niet leuk als ze zo reageert!
    Pfff weet niet goed hoe je dat moet oplossen. Het is
    toch niet iets wat zij wil? Jullie willen graag een kindje en als
    je dan nog rekening met andere moet houden.
    Vind het wel heel vervelend voor jullie, maar laat de moed niet zakken hoor. Het is tenslotte jullie wens en daar moeten jullie gewoon voor gaan!
    Sterkte meis..

    Mijn moeder en schoonmoeder zijn juist heel blij. Ze weten nog niet dat we voor een 2e gaan, maar ik denk dat ze heel blij zullen zijn.
    Mijn schoonmoeder heeft zelfd gehuild toen ze hoorde dat ik zwanger was. Zo blij... Komt bij jullie vast ook goed.
     
  4. Linnie

    Linnie Lid

    27 sep 2005
    38
    0
    0
    Amsterdam
    Tja,

    Ik heb geen schoonmoeder, maar mijn moeder zou helemaal tot de maan en terug springen van blijdschap. Aangezien ik nooit kinderen wilde hebben heeft ze zich er al bij neergelegd dat ze geen oma wordt. Ik weet wel dat ze dat supergraag zou willen. We hebben overigens niet verteld dat we ermee bezig zijn. Ik heb echt een top-relatie met mijn moeder. Ze woont om de hoek, maar laat ons lekker ons eigen leven leiden en dat doet zij ook. Mijn man kan ook heel goed met haar opschieten. Zo kan het dus ook.

    Ik wens je heel veel sterkte.

    Groetjes,

    Linda
     
  5. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Jeetje Nancy, wat irritant zeg!
    Is inderdaad erg moeilijk mee om te gaan, maar ik zou zeggen maak het absoluut bespreekbaar wat je voelt door hun uitspraken. Alleen dan weten zij wat ze aanrichten. Is zeker moeilijk, maar laat je hierdoor niet uit het veld slaan! Dit is een wens van julie tweetjes, jullie willen het graag en zouden er heel blij mee zijn! Trek je daarom niet teveel van anderen aan; ook al is het absoluut leuker dat zij ook blij voor jullie zijn. Zoek steun bij je mannetje en goede vriendinnen; zij kunnen vast samen blij met je zijn, zodat je toch een lekker gevoel eraan over kunt houden en je niet rot voelt door stomme uitspraken.
    Heel veel suc6 meis!
    Dikke knuffel L4a

    Ps; mijn band met schoonmoeder en moeder is prima en verwacht dus ook leuke reacties. Zij weten er echter nog niks van dat we bezig zijn...
     
  6. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    mijn moeder was ook heel blij en zij ook meid je bent er echt aan toe en mijn schoonouders willen we verrassen als we al zwanger zijn dat lijkt ons super t wordt hun eerste kleinkind dus denk wel dat ze blij zijn hoor weet t wel zeker heb een hele goeie band met hun gelukkig

    maar vind t jammer voor je dat je zo'n kloteband heb met je moeder en je schoonmoeder kan t mezelf neit voor stellen hoe dat moet zijn maar ik denk wel dat ik zou zeggen je legt je maar neer bij onze beslissing t gebeurt toch wat er ook gebeurt


    liefs laura
     
  7. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi Meiden,
    Bedankt voor jullie snelle reacties.
    Ik moet bekennen dat ik al een paar keer erg kwaad ben geworden, zowel op mijn schoonmoeder als op mijn eigen moeder. Maar dan wordt er gezegd sorry is niet zo bedoeld en een paar weken later begint de zeik week van voren af aan.

    Met mijn moeder heb ik een iets betere band en die heb ik de laatste keer laten "afkoelen" door bij het telefoongesprek de hoorn op de haak te hangen en daarna 2 weken niets van me te laten horen of laten zien. Na 2 weken belde ze op om te vragen of wij nog leeftde. Ik zei goh, heeft u het mijn telefoonnumer toch opgeslagen? Bent u de weg van u naar mij dan ook niet vergeten?
    (mijn moeder belt normaal nooit en komt ook zelden of nooit bij mij over de vloer)
    Mijn moeder bood haar excuus aan. Maar ik weet na een paar weken is ze het weer "vergeten".

    Mijn schoonmoeder bied haar excuus aan Maurice aan bij een telefoongesprek, maar zegt het mij nooit persoonlijk.

    Nou nu heb ik genoeg geklaagd!

    Bedankt voor de reacties.
    Nancy & Maurice
     
  8. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Geeft niet hoor, daar zijn we toch voor!! Ik zou zeggen blijf herhalen, misschien wordt het dan toch eens langer opgeslagen op die harde schijven!!
    Suc6 samen!
     
  9. daisy

    daisy Lid

    28 okt 2005
    35
    0
    0
    Jeetje Nancy, wat erg zeg!
    misschien zijn ze bang dat jij ze als oppas oma ziet ofzo. En dat een moeder 2wk lang niet belt kan ik me ook niet echt voorstellen. Was je band met je moeder vroeger beter dus voordat ze iets wist over een toekomstige baby?
     
  10. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Vroeger toen mijn zus nog thuis woonde was mijn band veel beter. Toen mijn zus ging samenwonen in 1997, trok ze steeds meer naar mijn zus en werd ik een klein beetje op zij gezet. Toen ik wilde gaan samenwonen en ik zei dat ik in een ander dorp wilde wonen (het dorp war mijn moeder oorspronkelijk vandaan komt) probeerde mijn moeder me wel over te halen om een huis bij haar achter te kopen, maar ik wilde als kind al naar het dorp waar ik nu woon. Mijn zus is bij mijn moeder in de straat gaan wonen (om de hoek), en in februari gaat ze verhuizen......
    Ja nu komt het 2 deuren verder. Als mijn moeder buurvrouw van haar kan worden, gaat ze het zeker doen. Ze zien elkaar dagelijks. Ik zie ze 1 keer per week.
    Ik heb ook sterk het vermoeden dat mijn moeder en ook mijn zus een beeld hebben gevormd dat we alle 3 bij mekaar in de buurt gingen wonen en lekker bij elkaar op de koffie konden komen wanneer we maar wilde. De deur staat bij mij altijd open, en het is maar 5 minuten rijden, 15 minuten fietsen en een dik half uur lopen (40 minuten) dat ze bij mij zijn. Maar dat is waarschijnlijk te veel gevraagd. Ik kom ook regelmatig bij hun en bel ook regelmatig.
    maar vanavond gaan we met z'n drieen weg Mijn zus moeder en ik, dus hoop ik dat we het er over kunnen hebben.

    Mijn schoonmoeder????
    Daar zal ik nooit een betere band mee krijgen. dat heeft ook wat te maken wat er allemaal is gebeurt een paar jaar geleden, maar daar laat ik me liever niet overuit! ;)

    Nancy
     
  11. daisy

    daisy Lid

    28 okt 2005
    35
    0
    0
    Ik wens je voor vanavond heel veel succes. Het is jullie wens en daar moeten jullie gewoon voor gaan! Sterkte meis!

    Groetjes Daisy
     
  12. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Wat naar voor je.
    Leuk hoor, ben je straks zwanger en gaat je schoonmoeder effe lekker lopen "zeiken"" (sorry).

    Nou bij mij moest m'n schoonvader (die nooit huilt) even een traantje wegpinken.
    Mijn moeder begon te dansen in de huiskamer.

    Ik weet zeker dat bij een eventuele 2e zwangerschap iedereen weer zo gelukkig is.
    Helaas is mijn moeder en niet meer dus zal het voor mijzelf wel veel emotioneler zijn :cry: .
    Maar ze zal wel een vreugdedansje in de hemel doen en naar me toekomen in een droom ;) .

    Succes met het temmen van je schoonmoeder :rolleyes: .

    Silly
     
  13. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    heel veel succes vanavond, maar toch ook veel plezier vanavond... want je gaat tenslotte wel met je zus en moeder uit... hoop dat het toch gezellig gaat worden
     
  14. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hi hi, waar het hart van vol is... Leuke freudiaanse verspreking! :D

    Maar bah, wat vervelend dat je moeder en schoonmoeder zo naar reageren. Jullie zijn toch volwassen mensen, die zelf wel kunnen nadenken over de voors en tegens en of je dat nou wel zou moeten doen. En OK, duidelijk maken dat ze geen vaste dag oppasoma wil spelen, dat moet kunnen. Maar a) is het nog niet zover, en b) had ze best wat enthousiaster mogen reageren op jullie voornemen.

    Sterkte met je moeder en schoonmoeder. En volgens mij draaien ze wel weer bij, als het eenmaal zover is. ;)

    Groetjes, Wendy
     
  15. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    pfff moeilijk zoiets zeg.
    Ik weet wel dat het jullie keuze is om zwanger te willen worden, en om een kindje te mogen krijgen.
    En als een moeder of een schoonmoeder zich daarvoor te jong voelt, zou ze er maar aan moeten wennen.
    Het is jullie leven en jullie geluk.
    En zij zoeden zich moeten aanpassen, of zich ern iet meer mee bemoeien.
    Dat laatste is wel erg moeilijk natuurlijk.
    Misschien moeten ze gewoon nog aan het idee wennen, maar dat maakt het er voor jullie niet makkelijker van.

    Ik hoop dat je het er vanavond over kan praten met je moeder, dan is die stap gezet, en je schoonmoeder..tja die moet zich maar leren aanpassen.

    Hopelijk komen jullie er allemaal uit, en leren je moeder en je schoonmoeder (zoals het hoort) hun aan te passen.

    Groetjes
     
  16. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Ik vind het raar dat je schoonmoeder zegt: IK ben er nog niet aan toe!

    Geloof niet dat zij degene is die een kind op de wereld gaat zetten ???. Als jullie er maar aan toe zijn toch???

    Gewoon doen wat jullie hartje je ingeeft hoor :)

    En ik duim voor jullie dat jullie snel zwanger zijn!!!
     
  17. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heel vervelend!!

    Mijn moeder kan niet wachten tot het zover is. Ik heb een neefje van 17 maanden en ze is helemaal op en top oma (en mijn moeder is nog niet eens 50!)

    Mijn schoonmoeder is een ander verhaal. Elke keer als wij over kindjes beginnen zegt zij: Jullie moeten nog genieten!! grrrrr alsof als er kindjes zijn je een klote leven hebt hihihihihi.
    Ze deed het ook een keer waar mijn moeder bij was en ik had al een keer tegen mijn moeder gezegt dat ik dat heel irri vond als ze dat deed/ Dus mijn moeder ging er lekker tegen in whahahahahha met mijn neefje op schoot!
    Mijn man vind het ook vervelend dat ze dat doet en heeft dat ook tegen haar gezegt. sindsdien zegt ze niks meer, maar zij weet ook niet dat we bezig zijn hoor, gaat haar niks aan. terwijl mijn ouders en zussen het wel weten. Ze is verder wel lief hoor, geen kwaad woord maar dit is heel irri. Zij gaat al richting de 60.... Ik wil gewoon geen oude moeder zijn zoals zij.

    Maar ja hihihihi schoonmoeders he. verder kan ik het goed met haar vinden.
     
  18. jetaime

    jetaime Actief lid

    24 okt 2005
    368
    0
    16
    Hoi Nancy,

    Heel vervelend dat je zulke reacties krijgt. Ik snap dat zelf niet hoor. Heb zelf nog geen kinderen, maar mag nu van dichtbij (zus) meemaken hoe dat allemaal gaat. Het is fantastisch!!! Ik weet ook dat het heel zwaar kan zijn, maar voor zover ik er wat over kan zeggen lijkt het me geweldig.

    Je eigen kindje van jullie samen, dat is toch ontzettend genieten! Zo speciaal die band met je kindje. Snap daarom ook niet dat je de reactie krijgt dat je nu nog lekker moet genieten. Ja, zonder kinderen ben je heel vrij en kun je min of meer doen en laten wat je wil. Maar zeker weten als je kinderen hebt zul je daar toch ook enorm van genieten.

    Mijn ouders waren in ieder geval echt superblij toen ze hoorden dat mijn zus zwanger was. Mijn schoonmoeder heeft nog geen kleinkinderen, maar ik verwacht dat zij ook heel blij zal zijn.

    Sterkte vanavond en probeer die nare reacties maar van je af te zetten en geniet lekker samen met je mannetje!

    Liefs Steffie
     
  19. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Goh Nancy (en Maurice),

    lastig hoor. Wij hebben het mijn ouders en schoonouders (vooral schoonmoeder) nog niet vertelt dat we aan het oefenen zijn. Mijn ouders niet, omdat ik bij mijn (pleeg)zusje gezien heb hoe dicht mijn moeder er dan in eens bovenop gaat zitten. Ze is een schat, maar pikt zelfs de meest duidelijke signalen dat ze even "back-off-en" moet niet echt op. Rondom mijn trouwen vorig jaar, hebben we af en toe echt met harde hand duidelijk moeten maken, dat het ging om hoe wij het wilden en niet hoe zij vond dat het moest.
    Dit laatste geldt ook voor mijn schoonmoeder, met wie ik op zich geen porblemen heb, zolang het contact goed gedoseerd wordt. Ook zij bedoelt het allemaal goed, maar bemoeit zich overal mee, regelt dingen, vraagt nooit iets, maar doet gewoon en denkt vooral aan wat ze zelf belangrijk vindt: voorbeeldje: in mei ging ze een weekje naar een broer van haar die vakantie vierde in Frankrijk. Belt ze mijn man, of die met haar mee gaat. Dus niet of wij mee gaan. Daar komt nog eens bij dat onze zomervakantie er dit jaar bij moest inschieten vanwege het werk van mijn man, waarvan ze op de hoogte was....

    Kortom ik leef met jullie mee. Wel geleerd voor mezelf: (proberen) me het niet te veel aan te trekken, afstand houden en zoveel mogelijk ons eigen plan trekken.

    Liefs
    Chrizzzy
     
  20. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Jeetje, wat een onaardige reactie zeg! en zeker ook een domme reactie doordat ze weten dat stress op jou een beroerde uitwerking heeft.
    En wat de andere dames ook al zeggen, wie krijgt er nou een kindje, jullie of zij?? Ze hoeft er ook helemaal niet Klaar voor te zijn, het is een geschenk een wondertje...

    Gelukkig reageerden mijn schoonouders en mijn ouders heel anders, ze waren de koning te rijk, ons babytje krijgt zelfs 3 opa's en oma's (mijn ouders zijn gescheiden) Ze zitten zich nu al voor te bereiden op volgend jaar want dan kunnen ook zij Sinterklaas gaan inhalen met hun kleinkind.

    Ik hoop voor je dat het allemaal wel mee gaat vallen,en als de dikke buik er eenmaal is, ze hartstikke bijtrekt,en zoniet, helaas maar het is Haar verlies!
     

Deel Deze Pagina