schopjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Luannie, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik heb dit al bij de verloskundige gevraagd maar geen reactie op nog.. en aangezien ik wel heeel benieuwd ben, stel ik de vraag hier ook! :D

Ik ben bijna 26 weken zwanger en voel de baby nu zo'n 5 a 6 weken. Maar ik voel nog steeds plopjes en geen 'échte' schopjes.. Wie heeft/had dit ook?

En kan mij iemand het verschil uitleggen tussen de plopjes en schopjes hoe dat voelt??

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties schopte ook zelden, en als hij het deed was het tegen mijn blaas. dat voelt als een heel scherpe steek tegen je blaas aan. daarna lag hij met zijn voeten in mijn zij en schopte hij nauwelijks want daar was de ruimte niet voor.

plopjes kunnen ook heel goed van je darmen zijn, ik merk nu dat veel bewegingen in mijn buik die ik eerst toeschreef aan de baby, nu mijn darmen blijken te zijn :D

echte schoppen merk je direct, zonder twijfel, dan voel je echt een keiharde pok tegen je buik aan.

3. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ja die plopjes zijn de baby.. je kan het ook al voelen van buiten... het is alsof een spiertje aanspant en loslaat, weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen...
    Maar goed te weten dat jij het ook niet veel voelde :D

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Bij mij zijn het meer golfbewegingen :D. Hij glijdt langs m'n buikwand zeg maar. Soms heel druk, dan weer rustig. Echt heel hard geschopt heeft hij ook nooit, maar hij is flink bewegelijk. Vooral rekken en ff m'n buik laten schudden kan hij heel goed 's avonds :p. Ik lees ook weleens dat sommige echt beurse ribben hebben van het trappen. Heb ik, tot nu toe, ook nog niet gehad hoor. Ene baby beweegt gewoon anders dan de andere denk ik.

5. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    is het alleen die plopjes die je voelt? want het kan ook dat je voelt dat je kindje aan de hik is dat voelt ook aan als plopjes.
    ik herkende eerst ook het schoppen niet hoor dacht dat zijn mijn darmen of zo maar naar mate van tijd ga je die echt herkenen.

6. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Of het 'echte' schopjes zijn die ik voel weet ik ook niet.. De kleine reageert wel duidelijk als ik op mijn buik zachtjes duw, dan krijg ik een duw/tik terug.. Idd voel ik ook het verschuiven in mijn buik.. Je ziet de buik dan ook echt schommelen..

7. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    bij mij is het andersom. ik heb geen 'plopje' gevoeld. toen ik 15 weken zwanger was voelde ik duidelijk een schop, in mijn buik. vanaf dat moment voelde ik het om de paar dagen, maar wel maar 1 x.
    sinds dit weekend een paar keren over de dag heen verspreid. hij voelt echt of iemand tegen je aan 'prikt' of 'duwt', ht voelt gewoon echt duidelijk als een schopje.

ik was net voor controle bij de verloskundige en die ging met de doptone luisteren.. ze zet hem om mijn buik, daar was gelijk het hartje, gevolgd door een schopje. ik voelde het en zij zei het want me buik bewoog mee :D

8. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    Ik weet dus ook niet of dit de baby is of niet, ik heb namelijk vooral 's ochtends in de auto, dat ik iets voel naar voren komen bewegen, en soms 's avond als ik op bed lig, en dan leg ik mijn hand op mijn buik, en dan voelt het heel hard, soort bal wat naar voren komt, een raar gevoel is het in iedergeval. Ik had dit ook bij de vk neergelegd, maar zij wist dit ook niet, harde buiken kan niet, dat is veelste vroeg voor, ik heb geen pijn ofzo, maar gewoon een raar gevoel, en ik heb dit al een tijdje nu, maar ik kan niet geloven dat dit de baby is, want mijn vk zei, het zou me niks verbazen als het je kindje is.....wie weet wat ik bedoel?????????

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik ben nu 27 weken en voel ook niet heel harde schopjes, maar af en toe wel een flinke plop die soms ff 'steekt'...Overal in m'n buik (dus kunnen zeker geen darmen zijn!) en het wordt wel harder nu...Soms voel ik ook een soort van glijden of alsof hij zich omdraait, maar ik verwachtte ook de heel harde schoopen! Hij zat wel vandaag ook tegen m'n ribben aan maar niet zo hard dat ik er echt last van had. Misschien komt het nog??en het hoeft ook niet zo erg, beter van niet haha!

Ik voel het wel al vanaf de 19e week en best vaak (gedurende de dag ook). Ik zal het woensdag ook weer eens vragen aan m'n gyn!

10. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    wat ben ik blij met jullie antwoorden :D
    Wat Mukkie heeft komt het beste overeen! Nou ik ga me geen zorgen meer maken!

En maryam, ik denk precies te weten wat je bedoelt! ik heb dat ook... het wordt harder en boller op één plek! Ik denk dat het de baby is....

11. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0

Juist! ik voel het altijd 's ochtends in de auto naar mijn werk, maar dan kan ik mijn hand niet erop zetten, maar mijn vk zei dat het ook komt misschien omdat je in mekaar zit, en dat die gaat bewegen dan ofzo.
    En soms gewoon 's avonds op bed, dan lig ik op mijn rug en dan voel ik weer die rare trekkerig gevoel naar voren komen (de bal dan)
    Heel gek!
    Dat betekend dus dat ik mijn kleine voelde met 14 weken dan???

Iemand nog meer ervaringen hiermee??

12. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ja dat is het precies!! IK ben ook benieuwd of anderen dit hebben en of ze misschien weten wat dit is! :D

13. fafje

fafje Niet meer actief

Hai...ik heb eigelijk die "plopjes" fase niet echt lang gehad...maar een paar x...en toen ineens vanaf week 20 schopjes...Ik heb me laten vertellen dat je ze minder heftig voelt omdat mijn placenta aan de voorkant zit...dus wie weet is dat ook bij jou zo..?!!?...Alleen het verhaal gaat bij mij niet op...want ze zeggen dat je het dan ook pas veel later voelt...alleen die plopjes voeld eik al vanf week 16

Achja...waarschijnlijk over een aantal weekjes herken je het als echte schopjes!

succes en geniet ervan!

14. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    hey :)

Wat ik voel kan ik ook niet echt beschrijven als schopjes... het zijn ook lang geen plopjes meer (die had ik rond 17 weken).
    Ik heb eerder het gevoel dat het kleintje "duwt".
    Dus niet kort en krachtig, maar eerder alsof het met een voetje of handje tegen m'n buikwand port.
    Voel het wel heel erg duidelijk, vind het érg leuk!

Wat ik ook soms heel goed voel is hoe het kleintje helemaal van positie wisselt, dan voelt het alsof m'n hele maag meedraait :)
    leuk leuk!

15. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Dit herken ik ook! Apart gevoel!

Ik voelde de baby pas met 21 weken ongeveer, eerst een soort ''duwtjes''. Ik wist meteen de eerste keer zeker dat het de baby was, dit gevoel had ik nog nooit eerder gehad. Van Plopjes of belletjes (zoals het wel eens beschreven wordt) heb ik nooit wat gemerkt.

Sinds een goeie week zie ik mijn buik ook regelmatig bewegen, heel apart :D

16. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0

hoe jij dat beschrijft het "duwen" dat heb ik ook zo'n gevoel, maar ik had deze gedachte altijd meteen als nonsens verklaard, omdat dat niet kan zooo vroeg, dacht ik!
    Ik dacht echt harde buiken, maar volgens mijn vk kon dat niet.
    En gisteren voelde ik dit "duwen" meer zelfs, in de auto, op kantoor, en ook gisteren in bed zelfs. Ik begin dus nu echt te geloven dat het mijn kleine is!:D

17. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @maryam; is het ook!! :D en geloof me ,het wordt steeds duidelijker! eruuug leuk :)

18. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    leuk leuk leuk!!

had nooit verwacht dat het zo vroeg zou gebeuren.

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    De plopjes en het duwen dat heb ik ook, pas geleden schrok ik er gewoon van zo duidelijk was het haha.
    Gisteren zelfs de kleine nog horen schoppen op de doptone van de VK haha, je hoorde ineens een hard geluid lol was hij dat ding aan het wegschoppen die in mn buik duwde.
    Wel heel apart hoor om het te voelen, eerst dacht ik dat het mn darmen waren die aan het rommelen waren met lucht, maar nu is het duidelijk onze kleine bink.

20. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    corina, dat had ik ook bij de vk vorige week, ze zei ook: ohh dat was een schopje, maar dat voelde ik weer niet hoor...

Deel Deze Pagina