Schor van het hoesten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MariekeRox, 17 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Onze zoon van net 1 jaar is altijd al verkouden. Alleen de zomer heeft hij overgeslagen. Nu is hij weer al een maand verkouden. Eet en drinkt gewoon prima en is een blij ventje alleen hij hoest zoveel dat hij nu schor is.

    wanneer zouden jullie naar de huisarts gaan? Of heeft iemand nog tips wat ik er tegen kan doen?
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Als hij altijd verkouden is zou ik toch een afspraak maken. Lijkt me niet gezond, misschien toch iets van allergieën, Meeus/keel amandelen problemen?

    Wanneer onze zoon aan het hoesten was dan sneden we altijd een ui fijn.
     
  3. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Onze jongste is ook al een aantal weken verkouden, maar verder geen koorts en eet en drinkt aardig goed.
    Ik heb wel steeds een ui naast zn bed staan en smeer zn buik en rug en onderkant van zn voeten in met luuf. Nu ook nog een hoest drankje gehaald.
    Ik ga er nu niet mee naar de huisarts, half Nederland snottert dus en ze kunnen er toch niets mee verder...
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier helpt tijmsiroop voor de zere schorre keel.
    Volgens mij mag dat vanaf 1 jaar.
     
  5. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Dit was ook mijn eerste gedachte. (Alhoewel, ik dacht aan NEUSamandelen... :p No offence @owly ;) )

    Wat verder misschien nog kan helpen is een diffuser op de kamer zetten met etherische oliën; een mengsel van lavendel (deze doe ik erbij voor de ontspannende werking), eucalyptus en tijm werkt hier als een trein om in ieder geval het slijm beter los te krijgen en zo het aantal hoestbuien uiteindelijk te beperken > en zo slaap te bevorderen en uiteindelijk minder snel schor.
    (Bij oudere kinderen kun je er ook nog een klein beetje muntolie aan toevoegen, maar tot een jaar of 2-3 zou ik daar voorzichtig mee zijn. Bij jonge kindjes is Eucalyptus beter doordat het een stuk milder is.)
     
  6. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Hoestdrankje heb ik ook in huis. Zal het vanavond eens proberend luuf gebruik ik ook.
     
  7. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Ga ik eens naar kijken
     
  8. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Neusamandelen doen ze niks aan. Ben ik al een x voor weggeweest bij de kno arts. Die groeien blijkbaar weer aan en zolang hij geen moeite heeft met ademhalen doen ze niks.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    :roflmao: ja het ging weer lekker
     

Deel Deze Pagina