Schrappen van vluchten Schiphol

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ClaireDeLune, 16 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    968
    1.694
    93
    Nederland
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    ja echt balen voor iedereen die gecanceld gaat worden. ik hoop dat jullie lekker weg kunnen @ClaireDeLune

    ik verwacht wel dat het vooral om de kortere vluchten gaat <4 uur. binnen EU, de vele charters naar de zon (zoals van tui en corendon),. die hebben vaak de goedkopere start/landingsrechten , dus ook makkelijker financieel te vergoeden voor schiphol.

    maar het is even een onzekere tijd voor alle vlieg vakantie gangers!
     
  3. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    968
    1.694
    93
    Nederland
    Ja ik hoop dat ook een beetje. Al hoop ik het voor niemand natuurlijk. Maar daar vertrekken ongeveer 7 vluchten per dag naar die bestemming. Bij ons 1 om de dag ….
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Ik las het ook, wij gaan ook naar Amerika, in augustus. Een reis van weet ik veel hoeveel geld en nu is de voorpret toch wel wat anders. Laten ze die goedkope vluchten maar schrappen.
     
  5. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Natuurlijk is het heel zuur als zo'n dure reis in het water valt, maar ff serieus.....Voor heel veel mensen zijn de "goedkope" vluchten ook heel belangrijk en prijzig.
     
    margarethd, Daydreamy, Seffie en 21 anderen vinden dit leuk.
  6. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Zou enorm balen zijn zeg. Snap dat de voorpret nu wel een beetje anders is. Hard duimen dat het allemaal gewoon door kan gaan. Succes.
     
  7. Ntje

    Ntje Fanatiek lid

    11 nov 2012
    3.689
    76
    48
    Almere
    Wij gaan in augustus op zo'n "goedkope" vlucht naar Turkije. ik heb evengoed gewoon een heleboel geld betaald voor die vakantie en zou het heel klote vinden als onze reis ingekort of geschrapt zou worden. Ik gun het niemand dat de vluchten ingekort of geschrapt worden dus jou ook niet ondanks deze nare opmerking.. Heel apart hoe je dat zo zegt
     
  8. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Waarom zouden ze alleen de goedkopere vluchten moeten schrappen? Die mensen kijken ook uit naar hun vakantie of familiebezoek in het buitenland.

    Verder boek ik niet meer via Schiphol. Een bedrijf dat zo omgaat met zijn personeel en mijn veiligheid om maar winst te maken steun ik niet.

    Vliegen via lokale vliegvelden gaat veel sneller. En daarnaast zijn er voldoende opties in België en Duitsland .

    De keren dat ik vlieg is dat overigens altijd met handbagage (ook met kinderen). Gaat zoveel sneller en mijn spullen gaan in ieder geval mee.
     
    Daydreamy, Bellybell en Knuffelmonster vinden dit leuk.
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw

    Jammer maar helaas spelen deze problemen echt niet alleen hier in Nederland.
    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/3/airports/geen-einde-in-zicht-van-problemen-op-duitse-luchthavens

    https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ook-lange-rijen-in-ierland-engeland-en-duitsland-wat-doen-europese-luchthavens-tegen-de-drukte~b547e20d/

    Afgelopen week was er nog een item over op het journaal. Dusseldorf kampt met dezelfde ellende en binnenkort een staking van het babagepersoneel.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  10. Clairemin

    Clairemin Actief lid

    6 mrt 2022
    127
    220
    43
    Vrouw
    nou dat is niet zo’n aardige opmerking. Dit gun je toch niemand…
     
    Knuffelmonster, tuc, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    968
    1.694
    93
    Nederland
    Ik hoop wel dat ze kijken naar vluchten naar Brussel, of Parijs. Of London. En er voor zorgen dat er dan met de trein kan worden gereisd.
    Ik heb een klant die stewardess is, en als ik hoor hoeveel er op Brussel gevlogen wordt. Echt bizar.

    Nou ja we wachten het maar af. Duimen dat onze vlucht door gaat en anders dat er een goede oplossing komt. Ik wil prima via een andere luchthaven vliegen als dat moet.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  12. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    538
    448
    63
    Vrouw
    Beetje een aparte opmerking. Dus omdat jij meer geld hebt betaald, heb jij meer recht dat je vlucht doorgaat ipv een vlucht naar bv Griekenland? Voor een hele boel mensen, en vooral in deze tijd. Is een ‘goedkope’ vlucht ook bizar veel geld.
     
    duitshollandsmeisje en hibiscusje vinden dit leuk.
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dat niet alleen, wij boekten bij verre reizen vaak alleen de vlucht en konden de hotels met flexibele voorwaarden worden geannuleerd. Als je een pakketreis hebt geboekt kan dat als reisbedrag in totaal ook heel erg oplopen.
     
  14. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Wij hebben een goedkope vlucht, vinden het wel fijn om onze familie na weet ik het hoe lang weer te zien... moet ik nu zeggen dat ze de dure vakantievluchten maar moeten schrappen omdat vakantie een luxe is?! :confused:

    Ik hoop dat er geen enkele vlucht geschrapt hoeft te worden. Wij hadden in november al geboekt, maar ook mensen die later geboekt hebben verheugen zich op vakantie/ weerzien van familieleden/ werk etc.
     
    duitshollandsmeisje, Bellybell en tuc vinden dit leuk.
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Jullie halen het allemaal uit de context:thumup::thumup::thumup: met de goedkope vluchten bedoel ik de snelle plezier vluchten van bijv Ryanair voor 50 euro naar Dublin/ Parijs etc. Niet de normale vluchten naar Griekenland/ Spanje etc
     
  16. Clairemin

    Clairemin Actief lid

    6 mrt 2022
    127
    220
    43
    Vrouw
    Ook mensen naar Dublin willen misschien naar familie toe… hoe dan ook, je zal altijd mensen teleurstellen, ook degene die voor 50€ (Bestaat dat nog??) kunnen vliegen. Misschien is het daardoor wel de enige mogelijkheid om op vakantie te gaan.
    Laten we er vanuit gaan dat het voor niemand leuk is.
     
    Knuffelmonster, SAARC, tuc en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Je zal het vast niet zo bedoeld hebben, maar het stond er wel een beetje rot.
    Iedereen gaat op vakantie naar zijn eigen portemonnee en hebben hier hard voor gewerkt. Of inderdaad naar familie oid.
    Wij blijven “gewoon” in Nederland, maar dat is wel onze vakantie waar we het hele jaar naar uitkijken.
     
    Knuffelmonster en Syane vinden dit leuk.
  18. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Schiphol gaat dus honderden vluchten per dag! schrappen. Ben je mooi klaar mee dan want je krijgt wel je vlucht terug maar geen andere compensatie (bijvoorbeeld reiskosten of accomodatie kosten etc).

    En daarnaast gaan er nu al vliegtuigen zonder alle bagage of passagiers de lucht in. Of worden de terugvluchten geschrapt. Zit je mooi te kijken...
     
  19. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Natuurlijk willen die ook heen maar je moet op een gegeven moment schrappen en dan begin je onderaan de lijst. Toen de corona uitbrak moest ik ook mensen teleurstellen in de thuiszorg. De mensen met 1 x per week douchen moesten we tijdelijk teleurstellen of met oogdruppels moest de fam even doen indien mogelijk. Om de boel nog een beetje draaiende te houden. Dat zal op Schiphol net zo zijn en dan begin je onderaan.

    En dan is mijn reis heus niet belangrijker omdat het duurder is maar Schiphol moet wel de ticket kosten vergoeden en dat is nou eenmaal makkelijker bij de " goedkopere " vluchten dan bij vluchten zoals die van ons of naar Griekenland/ Turkije etc.
     
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Vliegen zonder passagiers/de terugvlucht geschrapt (want dat was 1 en hetzelfde) is 1 x voorgekomen.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina