hai dames, de vraag zegt t al.. vanaf wanneer kan je eigenlijk scrambled egg's geven op brood? Ik maak t eigenlijk altijd alleen met ei en melk.. en zou zelfs t met opvolgmelk kunnen maken.. als t goed is mogen ze al ei toch? dank jullie
Volgens mij mag het wel, maar heb het zelf nog niet gegeven omdat het een allergeen product is en Aaron KMA heeft. Tarwe krijgt hij wel al bijvoorbeeld en licht allergene producten ook, maar sterk allergene producten nog niet. Als je kindje verder nergens last van heeft, kun je het misschien al proberen, maar ik zou dan wel even goed opletten of er een reactie ontstaat.
grin..we komen elkaar ook overal tegen ze heeft al potjes op met ei erin verwerkt.. nu weet ik wel dat die erg verhit worden..dus dat veel allergenen dan *kapot* gaan, maar verwacht weinig reactie. Maar goede tip.. zal ff opletten... Smurf krijgt hier morgen denk ik lekker een broodje scrambled egg .. thanx
Hihi....inderdaad. Dat krijg je denk ik ook als je kindjes in dezelfde leeftijd hebt . Ben benieuwd hoe ze het vindt!
Mijn zoontje eet ei vanaf 6 maanden (geen bekende allergieën in het gezin). Het liefst roerei.. ik voeg geen melk toe, alleen het ei. Hij vindt het heel lekker. Ik geef er getoast brood bij met een beetje boter... smullen!
@Cygnet Ik meende me idd te herinneren dat ik bij jou ooit eens las dat je al redelijk snel wentelteefjes etc gaf.. bedacht me vandaag idd..t is weekend..dan lunchen wij ook *feestelijker* dus waarom zij niet. Ik zat alleen bij de wentelteefjes te denken.. de gewone melk..is dat geen probleem? ( je gebruikt natuurlijk een te verwaarlozen hoeveelheid maar toch) lol.. hoe mutserig kan je zijn..kan me nu al verheugen op de scrambled egg's morgen met der
Hihi....vind het wel logisch. Dat had ik ook met samen macaroni eten de eerste keer. Was even een flinke domper toen hij het niet lustte lol.
lol..daar ben ik idd ook bang voor...maar goed..dan eet ik t lekker zelf op .. kan me nu in iedergeval verheugen op t feit dat we morgen met zn drieeën aan tafel zitten en allemaal t zelfde eten.. ( vriend weet t nog niet .. maar die krijgt morgen ook ei )
Voor kinderen die geen allergierisico hebben is roerei en wentelteefje totaal geen probleem na een maand of 6. Ik zou niet moeilijk gaan doen met opvolgmelk, dat lijkt qua eiwitten veel te veel op gewone melk om moeilijk te gaan doen. Mijn kinderen kregen het i.v.m. allergeniteit niet, maar voor kinderen die geen problemen op dit vlak hebben: lekker smullen hoor!
Wentelteefjes heb ik geprobeerd ergens tussen 9 en 12 maanden denk ik...(ivm suiker e.d.) De eerste keer beviel niet zo en toen heb ik het een tijdje laten zitten. Met ruim een jaar vond hij het wel lekker (heeft niets met de leeftijd te maken hoor maar gewenning) Ik heb gewone melk gebruikt.. de hoeveelheid is zo klein. Pannekoeken heb ik wel met opvolgmelk gemaakt tot 1 jaar!
Wij zijn op zich ook voorzichtig met alles, maar gisteren heeft mijn moeder een hartige natureltaart gemaakt waar ei, room en gewone melk in verwerkt zit (ook een beetje zout, maar niet meer dan wat in een gewone brood zit). Ik heb de kids een paar hapjes gegeven om te proeven... nou smullen dat ze deden
@Cygnet Ik had zelf bedacht dat als ze wentelteefjes krijgt.. ik ze beleg zonder suiker..en alleen met een beetje kaneel.. maar ws eerst gewoon zonder iets erop .
Ik doe ipv suiker stroop, zo heb ik het geleerd op school vroegah Stroop mogen die kleintjes toch al? Mijn dochter lust ze helaas niet maar goed, het is geen must.
Ow haha dingdong. Maar stroop mogen ze toch vanaf 6 maanden ivm ijzer? Geen idee, heb nog nooit stroop gegeven aan mijn dochter omdat ze ijzer uit haar groente etc haalt en ik zoetigheid op brood onnodig vind. 1 keer een wentelteefje geprobeerd toen mijn nichtjes hier aten maar net als pannekoek lust ze dat ook niet. Zelfs geen groentepannekoek terwijl ze idolaat van groenten is. Ok ik dwaal af, zit me dwars haha
appelstroop! Mooie bron van ijzer. Groenten geven maar weinig ijzer (wordt veel minder goed opgenomen). Goede bronnen van ijzer zijn volkorenbrood en vlees. We dwalen inderdaad af!
Volkorenbrood eet ze altijd al erg goed dus van dat ijzer zit goed denk ik. Vlees houd ze totaal niet van, ja smack door de pasta of een stukje worst. Ze is meer gek op vis. Is dat trouwens heel erg dat ze dus weinig vlees krijgt? Super offtopic haha Ik open een nieuwe