Scrapbooking

Discussie in 'De lounge' gestart door popje, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Wie heeft deze hobby ook?

    Hoe vaak doen jullie dit?

    Wat gebruiken jullie voor foto's en noem maar op...

    En wie wil er over mee praten?
     
  2. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik ben er ooit aan begonnen maar toen ik zag wat een geld erin kroop ben ik er toch maar mee gestopt
     
  3. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Ik doe het ook. Heb van me schoonmoeder een album gehad en heleboel ahtergrondjes en plaatjes en stickers enzo.
    voor als de kleine geboren is.
    Je kan tegenwoordig bij wibra/action/zeeman enzo allemaal goedkope pakketjes halen.
    Ik print ook wel eens plaatjes van internet. 3 keer hetzelfde plaatje en dan voor 3D :) is net zo leuk :)
    Gebruik nu nog foto's van me buik tijdens de zwangerschap en wat echo's. straks ga ik echt babyfoto's erin plakken.
     
  4. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb er laatst hier op dit forum iets over gelezen, maar kende het helemaal niet. Snap het nog steeds niet echt moet ik zeggen.. Lijkt me wel leuk om te doen als ik strax de kleine heb!

    Liefs kiss
     
  5. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    kissflower@ Het is ook heel leuk om te doen.
    Van foto's maak je een leuke onderwerp.
    Bijvoorbeeld: met kindje in bad. Je heb 2 tot 5 foto's en die bewerk je dan zeg maar. scheuren, knippen noem maar op.
    Vind het moeilijk uit te leggen hoe je het kan doen.

    http://members.home.nl/abasten/Vakanties.html kan je zien. Dit is een voorbeeld heb ik van internet af gehaalt. Hoe en wat je er mee kan doen...
     
  6. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    begin me nu wel af te vragen of ik wel zo crea ben, haha..


    Liefs kiss
     
  7. jeldou

    jeldou Bekend lid

    8 jan 2007
    729
    0
    0
    Hoihoi!
    Ik heb zelfs een kamer speciaal voor scrapbooking, alleen helaas heb ik er weinig tijd voor. Ik heb ook wel cursussen gegeven (voor beginners) maar het is gewoon een tijdrovende hobby.
    Heb nu de fotoalbums van de hema ontdekt en dat kost lang niet zoveel tijd!
    Ik vind het ontzettend leuk om te doen en heb ook veel materialen. Maar de tijd ontbreekt..
    Heb nog meer hobby's etc.. you know!
     
  8. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben ook fanatiek aan het scrapbooken, zowel op papier als digitaal! Heb al een aantal albums af. En digitaal scrappen, ik dacht eerst dat het niks voor mij was, maar ik ben wel een beetje om! Echt supermooie resultaten ook!
    Ik had eerst ook een aparte knutselkamer, maar dat is nu yara's babykamer!
     
  9. Ik zit eraan te denken om er mee te gaan beginnen tijdens m'n zwangerschapsverlof. Lijkt me een leuke manier om de tijd te verdrijven.
     
  10. stampertje

    stampertje Niet meer actief

    Ik doe dit ook. Moet alleen helaas zeggen dat ik er de laatste tijd weinig tijd voor heb gehad. Maar als ik ooit een kleintje heb, ga ik zeker zijn/haar fotoalbums scrappen. Is zoveel leuker om naar te kijken, dan gewoon ingeplakte foto's.
    Hoop dat ik er binnenkort weer wat meer tijd voor vrij kan maken. Want dat creatieve geeft me ook wel rust en energie.

    Liefs
     
  11. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Ik ben nu bezig met het album van onze dochtertje.
    Erg leuk om te doen.
    Je kan het zo duur maken als je wilt.
    Heb veel van mijn collega over kunnen nemen.
     
  12. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik ben gewoon verslaafd aan scrapbooking.

    Ik maak vanalles:
    Gewoon de dagelijkse foto's, trouwalbum, soort zwangerschapsverslag, ik heb zelfs het boek voor het eerste jaar al bijna in elkaar zitten (van de workshop Hidden Treasures van Paper & Pictures).

    Ik vind het echt superleuk om te doen, maar idd , m'n portomonee vindt het minder.
    Ik heb nu zoveel zooi, dat ik voorlopig alleen maar dingen koop die ik verbruik, dus papier en eyeletts en dat soort dingen.
    Maar ja, ik wil eigenlijk nog wel een paar cricutcardridges (da's een apparaat wat figuurtjes uitsnijdt voor degene die het nog niet wisten).

    Leuk om hier een topic over te openen!

    Linda
     
  13. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi!

    Ik doe het ook. Doe het nog niet zolang.
    Ben het gaan doen door mijn moeder.
    Moet zeggen doe het alleen op "curcus". Dit komt omdat ik
    thuis niet echt de ruimte er voor heb :(
    Het is niet echt een cursus maar komen bij iemand thuis en
    die helpt je op weg als je het even niet weet.
    Heeft altijd de nieuwste spullen en ideeën
    Ik kan er ook spullen kopen, maar dat hoeft niet.
    Kan ook spullen zelf kopen en daar gebruiken.
    Wij komen ongeveer om de 5 weken bij elkaar een ochtend.
    Ik hoop over een tijdje het ook thuis te kunnen doen.
    Zijn namelijk van plan om te verhuizen :D

    Juut----> kan je wat meer vertellen over digitaal scrappen.
    Dat lijk mij ook onwijs gaaf om te doen.
    Voor het eerst dat ik het hoor!

    Savita---> gewoon mee beginnen. Het is echt heel leuk om te doen.
    Ok het kost geld maarja welke hobby kost nou geen geld ;)

    Groetjessss jetje
     
  14. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    yep ik ook!
    heb zo veel rommel! hahahaha
    Ik heb alles al ingepakt voor de verhuizing, maar als we in het nieuwe huis wonen dan krijg ik een hobbie zolder hihi (ik maak ook sieraden en heb een kralenwebwinkel, dus heb mega veel zooi)
    Mijn grote eettafel van 220 lang gaat naar zolder, kan ik alles uitstallen!

    Ben gek op embellishments, was mega verslaafd aan ebay, zo ben ik gekomen aan veel van mijn spulletjes.
     
  15. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Leuk dat er ook een aantel op het forum zitten die dit ook doen.
     
  16. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    stom eigenlijk, vijtien jaar geleden maakte ik dit soort dingen, iedereen vond het heel apart.

    Inmiddels is het zo bekend geworden dat het niet eens meer leuk is om te doen, ik moet altijd een hobby hebben wat anderen nog niet kennen haha.

    Maar goed, vind het wel grappig dat niemand zoiets zelf heeft kunnen bedenken en dat men pas gaat scrappen als het een rage is ;)
     
  17. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Ja hoor dat kan ik wel!
    Ten eerste moet je wle een beetje handig op de computer zijn natuurlijk, en ik vind dat je de mooiste resultaten krijgt wanneer je zelf in een bewerkingsprogramma (zoals photoshop. paint shop pro enz) werkt.
    Je hebt ook kant en klare programma's (zoals hallmark scrapbookstudio geloof ik), maar daar kun je minder creatief mee zijn.
    Er zijn een heleboel sites op internet waar je freebies kunt downloaden, dit zijn gratis digitale scrapbookdingetjes zoals embellishments, achtergrondvellen, brads, teksten, sheets, lintjes enz.
    Ook zijn er een heleboel prachtige sites op internet waar je moet betalen voor digitale kits, dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan omdat er gratis al veel moois verkrijgbaar is!
    In je fotoprogramma ga je dan in lagen werken, en dan werkt het haast net als gewoon op papier scrappen:je kunt ook eindeloos, schuiven, knippen en plakken, vergroten enz..maar dan op de computer! En t'is een stuk goedkoper.
    Ik probeer hieronder even een link te plaatsen van een slideshow, kun je zien hoe ik de foto's van mijn dochtertje digitaal gescrapt heb.
    Heb het af laten drukken in een 30x30 boek bij albumprinter, nl, en ben heel tevreen over het resultaat!
    Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, als je nog vragen hebt of sites wil horen waar je freebies vandaan kan halen, dan hoor ik het wel!

    [​IMG]
     
  18. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    als je op de foto klikt kom je vanzelf bij de slideshow!
     
  19. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Hier nog een verwoed scrapbooker!
    vertel niet te veel :), mensen zouden me eens herkennen ;)
    Maar scrap al zo'n 3,5 jaar, en ben voorlopig niet van plan om te stoppen :-D
    Als ik (ooit) al een poosje zwanger ben, zal ik wel es wat werk laten zien ;)
     
  20. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    juut@ leuk gedaan erg mooi
     

Deel Deze Pagina