Scratch

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Oilell, 4 aug 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Hi,

    Wij zijn door het ziekenhuis benaderd om mee te doen aan een onderzoek waarbij er een krasje gemaakt wordt in het baarmoederslijmvlies waardoor de kans op zwangerschap toe zou moeten nemen. Het idee is dat een embryo makkelijker zou kunnen hechten en het baarmoederslijmvlies actiever wordt. Blijkbaar wordt dit in het buitenland al best veel gebruikt en in Utrecht is reeds een proef geweest rondom ivf en iui. Ik vroeg me af of er hier dames zijn die hier ervaring mee hebben.
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Yes, ik! Mijn man en ik waren onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Na twee jaar zelf proberen en zes mislukte iui’s heb ik een scratching laten verrichten en daarna raakte ik direct zwanger, op de natuurlijke manier nota bene terwijl we al een intakegesprek hadden gehad voor ivf. Volgens ons kon dat geen toeval zijn. We zijn deze maand begonnen voor een tweede en laten meteen weer een scratching doen. Niet dat ik er dan van uitga dat we direct zwanger raken, ho ho, maar blijkbaar is dat wel iets wat ons kan helpen bij het proces. Hier een heel positief verhaal, dus! De scratching zelf voelde ik overigens amper iets van, een piepklein menstruatiekrampje en dat was het. Succes! Ik hoop dat je gauw zwanger raakt!
     
    Oilell vindt dit leuk.
  3. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Wat super fijn dat je zo snel zwanger bent geworden daarna! Ook fijn om te horen dat de scratch zelf niet veel voorstelt. Ik denk dat wij ons ook gaan opgeven. We gaan een oliespoeling hsg doen en de combinatie van scratch met die spoeling zou bijna een 50% kans op zwangerschap moeten geven de komende 6maanden. Dat is een grotere kans dan we nu met iui of ivf zouden hebben en er komen geen hormonen aan te pas.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Hier ook ervaring maar, maar compleet anders dan hierboven. Ik vond het een hel, zo pijn deed het (ik doe liever een punctie met ICSI, dat vond ik minder pijnlijk). Wij zijn ook niet zwanger geworden na de scratching.
     
  5. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Hier ook gehad, in Düsseldorf. Daar werd het een paar jaar geleden idd al veel gedaan. Maar daar is uit onderzoek gebleken dat de scratch zelf niet voor een hogere zwangerschapskans zorgt. Wel de uitslag van het biopt van het baarmoederslijmvlies dat ze tijdens de scratch afnemen en waarop ze behandeling in kunnen zetten (zoals teveel/te weinig nk cellen). Naar mijn weten doet Nederland dit (nog) niet. Enkel de scratch wordt in Duitsland dus niet meer als middel gebruikt om de kansen te verhogen.
     
  6. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik heb het ook gehad voor de start van onze 2e icsi poging in het kader van een studie. Die verse poging werd ik niet zwanger, maar de cryo erna wel... dus tja, of dat nou aan die scratch heeft gelegen?
    Toen wij trouwens mee deden aan het onderzoek werd er geloot of je wel of niet mee zou doen, bij ons kwam er dus een ja uit. Dus ik weet niet of je hem automatisch krijgt als je mee gaat doen.
    Ik vond de scratching wel wat vervelend, maar bij lange na niet te vergelijken met mijn puncties gelukkig.
     
  7. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Korte update:

    We zijn ingeloot voor een scratch binnen de studie. Ze gaan inderdaad ook onderzoek doen naar het biopt wat genomen wordt, mocht daar iets uitkomen wordt een verdere behandeling daar op toegespitst. Nu aan de ovulatietesten en een week na de positieve ovulatietest een afspraak plannen. Dit om te zorgen dat het slijmvlies zo veel mogelijk lijkt op het slijmvlies waar een embryo zich in nestelt. Dus verwacht volgende week een mail te sturen en over een week of 2 de behandeling te hebben.
     
    Bubblez, DR87 en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb er 2 gehad. En die 2 keer raakte en bleef ik zwanger.

    Ik geloof er echt heel erg in. En kan het iedereen aanraden het te doen!
     
    Oilell vindt dit leuk.
  9. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Vandaag was de dag daar! Het viel me enorm mee. Blijkbaar ligt mijn baarmoeder wat gekanteld waardoor de canule lastig naar binnen kon, dat heb ik als vervelend ervaren maar zeker niet pijnlijk. Tijdens de scratch zelf een wat opgeblazen gevoel (alsof je gewoon een hele harde scheet moet laten :roflmao:) maar zeker niet heel pijnlijk. Nu wachten op mijn menstruatie (heb daar in jaren niet zo naar uitgekeken) en volgende cyclus weer aan de slag. We gaan het nu nog een half jaar zelf proberen en hopen dat de HSG en dit samen maken dat ons een hormonaal traject bespaart blijft.
     
    Bubblez en nizzie86 vinden dit leuk.
  10. Zwero

    Zwero Actief lid

    12 feb 2019
    476
    257
    63
    Ik ben zwanger geworden naar scatching en een verse terugplaatsing. Ik weet niet of daar aan heeft gelegen. Succes!
     
    Oilell vindt dit leuk.
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik wil je onwijs(!!!) Veel succes wensen!!

    You go girl!!
     
    Oilell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina