Sensormatjes vs Owlet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lampje007, 15 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Als alles goed blijft gaan mogen we in december ons 2e wondertje verwachten.
    Mijn dochter heeft altijd (tot 2j) op Angelcare sensormatjes gelegen. Helaas is de monitor hiervan stuk (voor de 2e keer dus geen garantie meer), en zoek ik naar alternatieven.
    Ik neig meer naar de, helaas duurdere Owlet omdat deze gewoon vitale parameters weergeeft zoals saturatie en hartslag, en dus een veel betere monitoring.

    Ik hoef geen relaas over “vals gevoel van veiligheid”, door mijn werkverleden heb ik enorm veel wiegendoden gehaald met de mug en binnengekregen op spoed. Dit is echt een trauma geworden en een monitor is gewoon een extra tool naast alle veiligheidsmaatregelen..

    Alvast bedankt :thumup:
     
  2. Lara123

    Lara123 Actief lid

    27 okt 2013
    160
    42
    28
    Noord-Holland
    Bij onze oudste 2 hadden we ook nannycare. Nu voor de derde de matjes van luvion gekocht. Fijne hieraan vind ik dat het beter bestemd is voor kinderen die het hele bed doorgaan haha. Ik denk dat je hierin echt jouw gevoel moet volgen. Ons geeft het matjes voldoende rust(al heb ik wel ook gekeken naar Owlet, maar de prijs niet waard aangezien wij onze rust al kunnen halen uit de matjes), maar ik kan me ook voorstellen dat door jouw werkervaringen je voor de Owlet gaat. Belangrijkste is dat jij het kindje veilig durft te laten slapen en zelf daardoor ook nog slaapt.
     

Deel Deze Pagina