September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik geloof dat de september mama's nog niet echt actief zijn op het forum.maar hier alvast een plaatsje voor ons :)
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    De septembermama's zijn wel actief:
    kijk maar eens bij augustus-september-oktober mama's, daar kletsen er toch al hoor!
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    :) klopt sweetangel100

    Het is de bedoeling dat we van de 3 maanden mam's af geraken

    Dus een nieuwe maand mama open mag :)
    Deze stond al in de prullebak maar heb hem weer terug gezet.
     
  4. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Jammer.we zaten bij mei,juni, juli mama's zo lekker met z'n allen.
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Volgens mij Suus, is het ook niet de bedoeling dat die dicht gaat, maar is het de bedoeling dat er vanaf nu alleen nog maanden geopend worden, ipv periodes. Maar dat betekend niet dat die van jullie nu weg gaat :)
     
  6. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    oh beter! :)
     
  7. Suusje03

    Suusje03 Actief lid

    11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Hoi Meiden,

    Hier nog een september mamma! Eigenlijk zou ik een oktober mamma moeten zijn maar m'n dochter had andere plannen en kwam 4 weken te vroeg.

    Groetjes Suus
     
  8. Mir1976

    Mir1976 Fanatiek lid

    28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi,
    ik had bij het onderwerp 'mama's' nog niet gekeken...

    is dit topic actief of kletsen de septembermama's bij de augustus, september, oktober mama's? Ik hoor het wel.... Dan klets ik graag mee! ;)

    Groetjs
     
  9. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    deze topic is nog niet echt actief aangzien de september mama's behoorlijk druk zijng eloof ik met hun kindjes nog...volgens mij zijn ze niet veel online..maar dit is dus de klets topic voor de september mama'S
     
  10. Suusje03

    Suusje03 Actief lid

    11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ik denk idd dat dit topic nog niet helemaal is ontdekt door de september mamma's. Maar misschien komt dat nog wel als iedereen een beetje z'n draai heeft gevonden.

    Groetjes Suus
     
  11. Es1981

    Es1981 Actief lid

    hey wat leuk, ik ben ook een September mama :D
    en wat minder leuk is, is een borstontsteking:(
     
  12. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Hier ook een september mamma.
    Ik heb ook al eens bij aug/sept/okt mamma's gepost, maar die meiden posten al een tijdje met elkaar en ik vind het dan moeilijker te posten.

    Het lijkt erop dat ik Quinn gedeeltelijk van de fles afheb en aan de borst!
    Eindelijk na 5 weken wil hij wel uit de borst drinken. Niet een hele voeding nog, maar toch wel het grootste gedeelte van de voeding. Zou best fijn zijn als ik wat minder zou hoeven kolven.
    Wat doen jullie eigenlijk tegen tepelkloven?

    Vanochtend het verdrietige bericht gehad dat mijn peetoom is overleden. Slechts 56 jaar oud. Vorige week ben ik samen met Quinn bij hem geweest en had niet het idee dat het zo snel zou gebeuren. Hij wist sinds 11 september pas dat hij ziek was, en nu al overleden. Verdrietig....

    Ik kreeg toen ik daarover zat te huilen met Quinn in mijn armen de eerste glimlach van mijn prachtige zoon. Wat een mooi cadeautje! En dat terwijl mijn ventje barst van de jeuk omdat zijn lijfje onder de uitslag zit :(

    Ik ga er weer vandoor meiden, mijn kereltje heeft trek :D

    fijn weekend

    pinguin
     
  13. Es1981

    Es1981 Actief lid

    Hoi Pinguin,
    Ik gebruik na elke voeding bepathen op mijn tepels. Dat is echt wonderzalf. Als ik een klooje of iets op mijn tepel heb en ik smeer dat erop, bij twee voedingen erna was het weg.

    Wat fijn dat Quinn nu wel aan de borst wil. Scheelt een hoop werk. Ik heb een aantal dagen 1 borst moeten kolven, omdat ik een borstontsteking had (wist niet dat dat zo'n pijn deed) Nu kan ik gelukkig beide borsten weer geven :D
    Ja, als je kindje naar je lacht is zo prachige he.

    Es
     
  14. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Hier nog een septembermamma! Isabelle is 28 september 2006 met een stortbevalling ter wereld gekomen :rolleyes:

    Alles gaat goed hier.. Althans, overdag... 's Avonds heeft ze vreselijk last van krampjes.. Arm meissie, en dat terwijl ze overdag zo ontzettend rustig is... Maar goed, ik heb allerhande tips gekregen van het kraamzorgbureau en de huisarts, dus we gaan weer aan de slag. De afgelopen 2 avonden was drama, 6 uur aan één stuk door huilen.. tenzij ze aangelegd werd natuurlijk..

    Verder, overdag is het genieten! Ze gaat zo lekker in badje, en daarna mag ze weer een happie eten.. Omdat bij mij de BV zo goed op gang is gekomen :confused: moet ik eerst even de ergste druk wegkolven en dan kijken of dat wat helpt.. We zien wel


    Met mij gaat het verder goed... Tsja, het gaat me natuurlijk niet in mijn koude kleren zitten dat mijn meisje zo'n pijn heeft. Lichamelijk gaat het in ieder geval prima, weinig last meer van de onderkant (gehecht na inscheuren).. Niet overdreven moe.. als ze eenmaal slaapt 's nachts, slaapt ze ook zo 5 a 6 uur achter elkaar.. Dus ik pak mijn uurtjes ook wel..


    Liefs,
    Mirjanne en Isabelle
     
  15. Suusje03

    Suusje03 Actief lid

    11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Hey meiden!

    Hier gaat het ook allemaal z'n gangetje. Fiene is een lieve, rustige baby. Je heb er geen kind aan. Geen huiluurtjes ofzo, gelukkig. Als ze honger heeft dan begint ze wat te pruttelen. Duurt het haar te lang geeft ze één schreeuw, haha! Alleen ze spuugt best wel veel. Bij het CB zeggen ze dat het geen kwaad kan omdat ik borstvoeding geef. Het is alleen lastig. Als het over een paar weken nog zo is dan kan ik haar Nutriton geven. Ik heb vd week Babyflux gehaald van vsm en daardoor wordt het al ietsje minder. En haar na de voeding een kwartiertje rechtop houden wil ook nog weleens helpen, maarja dat gaat ook net altijd als je er nog een heb rondlopen.
    Voor de rest gaat het me goed af 2 van die kids om je heen. Het is wel ff plannen als je de deur uit wil gaan, maarja dat went ook wel. En ben ik niet binnen de 3 à 4 uur weer terug dan sluiten we haar gewoon even aan op het "infuus", je heb het immers altijd bij je. ;)

    Misschien een beetje rare vraag, maar wie hebben er al weer tussen de lakens gelegen? :oops: :) Had na 2 weken alweer zoiets dat ik er wel weer klaar voor was maar de kraamhulp had gezegd dat je er 6 weken mee moet wachten. :( (heb een keizersnee gehad en heb dus geen last van hechtingen daar van onder)

    Nou meide, ik hoor Fiene weer pruttelen in de box, ik ga ff voederen. Tot later!

    Groetjes Suus
     
  16. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wow na 2 weken? maar je bloed dan toch nog?
    Ik vloei nog steeds hoor..en het is 4 weken geleden..
     
  17. Suusje03

    Suusje03 Actief lid

    11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ja het vloeien is nu bijna weg, gelukkig. Ik vind dat maandverband zo viessssss :( En het werd me afgeraden om tampons te gebruiken in het begin, maar nu geloof ik het wel hoor.
    We hebben het nog niet gedaan want er werd me gezegd dat je wond in je baarmoeder eerst "dicht"moet zijn voordat je weer seks mag hebben i.v.m. onstekingen enzo. Maar ga straks maar ff een pak rubbers halen bij de drogist! :) :) :)

    Maar hoe zit dat bij jullie, als je hechtingen heb van onder sta je vast nog niet te springen voor een vrijpartij denk ik. :(

    Groetjes Suus
     
  18. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nee suusje..ik ben als de dood man..ik zou nu niet eens tampons durven gebruiken...vind het super eng..

    Ik had laatst een nachtmerrie over hoe vreselijk zeer het deed *slik* :(
     
  19. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hey Suusje,
    je hoeft echt geen 6 weken te wachten hoor... Als het vloeien over is is het goed... Ik had ook hechtingen, maar alleen inwendig... De eerste keer was een beetje stroef, maar erna was het weer als eerst haha
     
  20. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou hier ook een sept-mama.. wist helemaal niet dat dit topic er ook was.. zag het zonet bij de bevallingslijst dat we hier verder 'moesten' kletsen.. nou goed dat het er stond..

    Hier gaat ook alles lekker.. Eliza is ook een rustig meisje.. alleen sochtends en savonds is ze helder wakker.. en dan is liggen niet haar favo bezigheid.. :(
    Ben ook al eens even met haar weggeweest.. heb haar ook al eens een uurtje of wat bij mijn moeder gebracht.. had zo'n zin om er even uit.. even winkelen, iets voor mezelf doen.
    Alleen dan moet ik sochtends al heel vroeg beginnen en dan kan het zijn dat ik rond een uurtje of 11 bij mijn moeder kan zijn..
    Gaat nu allemaal niet meer zosnel.. :rolleyes:

    Over 'tussen de lakens' ik vroeg me ook al af wanneer je dat weer kan/mag doen.
    In sommige boekjes staat na een maand pas weer.. maar het vloeien moet eerst maar eens over zijn.. het is nog heel weinig bij mij.. maar vind het zelf ook niet een prettig idee..
    Al heb ik er echt wel zin in.. :oops: Rubbertjes heb ik gister gehaald.. dus ben er klaar voor.. haha.. :D

    Groetjes Kalush
     

Deel Deze Pagina