September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Hellokitty: Heb je ons kaartje nog niet ontvangen? Heb hem wel gestuurd hoor! ;)
    En het gaat idd zooo snel!

Hebben jullie een leuke verjaardag? Rootje jij ook met Marissa??

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Succes ermee! En tot zondagavond! :)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

pfoe.. toch typisch dat alles je zo overkomt bij het bevallen
    had er zelf geen verkeerd gevoel bij overigens.. anne kwam bij mij en bleef dat ook.. behalve toen ze gecheckt werd en later nog een keer toen ik moest douchen.
    wel verloor ik nogal wat bloed dus moest blijven.. maar bij een nachtelijke wandeling naar het toilet heb ik ong. de hele zaal ondergespetterd (gegolfd ook wel) met bloed.. of ik niet even had kunnen roepen dat ik naar het toilet wilde.. "eh nee?" :)
    en de hulp bij bv was ook niet helemaal handig.. elke keer wilde iemand wat anders... thuis wilde het dan ook helemaal niet lukken tot op haar een na laatste dag de kraamzorg met oplossing kwam :)

stond vanochtend nog te kijken.. dat dreumesje komt echt niet meer terug.. ze is echt al een meisje
    leuk, actief, praatgraag en supergezellig maar het baby/dreumesmeisje.. dat is er wel af zo :)
    emodagje vandaag denk ik
    ook al gedroomd over mn opa.. en dat ik mn oma eindelijk eens de waarheid had gezegd over hoe alles gaat/gegaan is.

gelukkig ngo wel thuis gebleven.. maag begint nu weer beetje in model te komen lijkt het
    nog steeds geen honger... maar ik hou gelukkig wel wat binnen weer :)
    en ren ook niet meer om de haverklap naar het toilet :)

volgende hoofdstuk: anne heeft (denk ik) waterpokken... :)
    wat vanochtend 4 vlekjes waren.. waren er nu eerder 20.. dus ik denk dat we de muggen waar ik vanochtend aan dacht wel kunnen uitsluiten :)

4. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    ROOTJE: VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE VERJAARDAG VAN MARISSA!!!!

HELLOKITTY: VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE VERJAARDAG VAN TARA!!!!!

All: Ik hou het hier ff bij, zit Gooische Vrouwen te kijken en duik vroeg mn bedje in, ben een beetje grieperig :(

Fijne avond allemaal!

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Rootje: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE JARIGE DAME!!!

HelloKitty: OOK JULLIE PROFICIAT MET JULLIE PEUTER :D

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.547
    36.526
    113
    Rootje: gefeliciteerd met Marissa!

Hellokitty: jij gefeliciteerd met Tara!

Hier lekker op tijd het bed in. We vieren morgen Jesper zijn verjaardag. Hij is zondag jarig, maar omdat ik toch al een week overtijd ben leek het ons handiger om het morgen te vieren. Hij merkt het nu zelf toch nog niet. Dus net de boel helemaal versierd in Dora stijl, Dora taart en de cadeautjes staan klaar! spannend hoor, alweer bijna 2 jaar.

Verder geen nieuws hier, geen gerommel oid. Dus we wachten vrolijk verder.

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Lovewinnie: van harte met de 2e verjaardag van Alicia!
    Maak er een mooie dag van!

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    suus: veel plezier met het vieren van Jesper zijn 2e verjaardag!

9. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Lovewinnie, gefeliciteerd met Alicia!

Suus, jullie veel plezier met het feestje van Jesper (enne benen bij elkaar het dit weekend ;))

Zo wij zijn gisteren uitgebreid naar de kinderboerderij geweest, en hebben daarna geshopt en nog wat in huis geklust. We willen proberen vanaf zondag op zolder te gaan slapen. Ben benieuwd of dat gaat lukken...

Nu ga ik vast beginnen aan de voorbereidingen voor het feestje vanmiddag
    Tot later meiden!

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi meiden,

Rootje, wat heerlijk dat jullie een nieuwe slaapruimte krijgen, zal wennen zijn - maar wel heel prettig :) En een fijne middag straks!

Miranda, je leest dit maandag ws. pas, maar ik hoop dat jullie dan in een volledig opgeknapte kamer zitten thuis! Succes met klussen (ik ga je nog wel effe een sms sturen)!

Lovewinnie, gefeliciteerd met Alicia! Hoera!

Marsab, ik ben bang dat Aiden Ollie's kaartje te laat krijgt... dat wordt maandag, maar we denken niet minder aan jullie ;) Morgen feest, he?

Joyce, goed geslapen en ietsje beter inmiddels? Of lekker onder de wol vandaag... sterkte, hoor!

Saskia, jij hebt het 's nachts druk met verwerken, zeg :$ En dat bovenop je ziekteherstel. Wat je schrijft over je meisje, dat het baby/dreumes-zijn er wel af is... dat gevoel heerst hier ook. Alles wordt benoemd, een eigen willetje is duidelijk aanwezig en ook dat stukje zelfstandigheid, waardoor je denkt: je hebt me nu al minder nodig :( Niks is minder waar, maar dat zijn de emoties van een jonge mama :)
    Hoe gaat het nu met je, alweer ietsje beter vergeleken met gisteren?

Suus, een fijn weekend gewenst en een leuk feest voor je zoon. Die kleine maakt dus nog geen aanstalten om ter wereld te komen. Wie weet maakt alle drukte juist wel wat los en wordt dit weekend geheel anders dan je denkt ;)
    Hier wordt aan je gedacht, hoor!
    Gefeliciteerd met je zoon in elk geval en veel plezier gewenst op zijn verjaarsfeest!

Meiden, ga zo naar een kinderpartijtje en moet nog inpakken voor de (koude en natte) Ardennen.

Tot later!

11. Jmr

Jmr Niet meer actief

goeiemorgen!!!! (al bijna middag:$)

Bedankt voor alle felicitatie's!!
    En Marsab, Rootje & Patries, heel erg bedankt voor jullie kaartjes!!
    Die kreeg ik 's middags in de bus!!! Lief!!

Lovewinnie, van harte gefeliciteerd met Alicia!! Fijne dag vandaag!

Tara's verjaardag was hartstikke leuk!! ze is goed verwend! Ze vond het fijn als er weer mensen kwamen want dan kreeg ze weer kadootjes haha! Ze was helemaal bekaf 's avonds! Geslapen tot vanmorgen 9 uur! En vanmorgen was het weer feest toen ze beneden kwam en al haar gekregen kadootjes weer zag. Baby Born moet ooooooveral mee naartoe! haha

kom er nog niet aan toe om op iedereen te reageren want het huis staat hier echt nog op z'n kop!! haha! vind overal nog wat!
    dus eerst ff grote schoonmaak hier!

12. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Hey iedereen!

Hier even een teken van leven na de bevalling :p.

Ik heb nog niet bijgelezen hoor, maar dit is eigenlijk voor het eerst dat ik weer achter de laptop zit....komt wel weer hoor!

Allereerst Darcy bedankt dat je het buddynieuws geplaatst hebt, was het een goed tijdstip om te smsen??

Patries en Marsab superbedankt voor jullie lieve geboortekaartje!!

Zo nu mijn bevalling:

Woensdagochtend lag ik in mijn bedje en om iets voor 8 uur voelde ik iets knappen in mijn buik. Wist gelijk hoe laat 't was, aangezien ik hetzelfde voelde als bij Thijs. Het waren niet mijn vliezen die braken, maar een hele hoop vies slijm e.d. De weeën kwamen gelijk om de vijf minuten en gingen al in een rap tempo over naar om de 3 minuten. Vriend gebeld die op zijn werk zat en wat spulletjes gepakt tussen de weeën door en ouders opgetrommeld voor het oppassen op Thijs.

Om ongeveer 9 uur in het ziekenhuis en wat werd ik gek van die weeën, heb nog nooit zo lang over het lopen van de parkeerplaats naar het ziekenhuis gedaan....wat zal dat eruit gezien hebben :D. Bij de kraamafdeling gingen ze kijken naar mijn ontsluiting en die was op dat moment al 6 cm. Ik moest gaan liggen, maar zo kon ik mijn weeën niet opvangen, vond staan veel fijner, maar dat mocht niet ivm de ctg en het controleren van de ontsluiting. Op den duur hebben ze mijn vliezen gebroken en bleek het dat Kris gepoept had in het vruchtwater. Omdat de ctg van Kris goed bleef geen reden tot nood. Rond 11.30 9 cm ontsluiting. Dat laatste randje wilde maar niet weg. Rond 13.00 uur mocht ik eindelijk gaan persen. Helaas schoot het weer niet op. Hoofdje kwam goed naar onderen toe, maar als ik stopte met persen als de wee klaar was, ging 't hoofdje weer braaf terug (volgens mij ben ik niet geschikt voor bevallingen :p).

Na een half uur zelf persen bleef 't hetzelfde verhaal en ik heel bang voor weer die keizersnee. De gyn heeft me toen ingeknipt en ook toen lukte het niet. Toen een vacuüm, dat lukte de eerste keer ook niet, maar de tweede keer.........EINDELIJK!!! Kris kwam eruit!!!
    Toen zag ik wat een flinkerd het was en vond ik het eigenlijk helemaal niet zo raar dat het niet zo makkelijk ging. Hij was 4170 gram en 56 cm...weet niet waar ik die gelaten heb....en zeker omdat ze zeiden dat het een 6 ponder en een kleintje zou worden.

Gelukkig kon ik Kris gelijk bij me houden en was ik natuurlijk ontzettend blij dat ik aan de keizersnee ontsnapt was. Kris deed het goed en mocht bij mij aan de borst drinken. Ging goed. Wel zielig van die toeter op zijn hoofd, maar goed, hij was er. Ivm antistoffen moest er gelijk bloed afgenomen worden van Kris uit zijn hiel. Het bilirubinegehalte was gelukkig acceptabel.

Toen kwam het vreemde, want ik moest plassen (op zich niet zo vreemd, haha). Ik zat op de wc en ik kon niet, terwijl ik wel nodig moest. Dit aangegeven aan de verpleging. Moest het binnen een uur nog eens proberen. Weer geprobeerd, maar ging weer niet. Toen werd mijn blaas met een katheter leeggehaald en jawel hier kwam 1,5 liter uit, dit hadden ze nog nooit meegemaakt zoveel!!!! Om mijn blaas rust te geven moest ik de katheter inhouden (vervelend ding om mee te slapen).

Volgende dag mochten we niet naar huis. Kris had een infectiewaarde in zijn bloed en ik had nog steeds een katheter en kon niet zelf plassen. Volgende dag werd opnieuw bekeken of we weg mochten. Kris zijn infectiewaarde was acceptabel, mijn blaas nog niet, maar mocht evt naar huis met goede begeleiding van een verloskundige. Inmiddels bleek Thijs thuis niet meer te eten en te slapen omdat hij mama zo miste....ik janken natuurlijk!!!

Eenmaal thuis liep het ook niet zo lekker...kon nog steeds niet plassen en Kris wilde van het ene op andere moment niet meer drinken. Dit duurde een paar dagen en zorgde voor een dag of vier zonder slaap (gaaaaaap).

Nu gaat 't wel wat beter, maar Kris komt om de 1,5 à 2 uur, ook 's nachts, heel vermoeiend, maar goed. Thijs vindt 't maar niks en is de hele dag uit zijn doen en gaat huilen en zijn broertje slaan en bijten!! Voel me er natuurlijk niet fijn bij, maar hoop maar dat 't snel veranderd. Lichamelijk ook nog niet zo hersteld, heb veel aambeien en een onderhuids hematoom, kan nog steeds niet goed plassen, ben moe en zit er best een beetje doorheen eigenlijk....maar wil niet klagen. Ben heel erg blij met Kris, maar vind 't zo moeilijk dat Thijs er zo door van slag is....

Hebben jullie nog tips hoe ik tijdens de voedingen van Kris Thijs kan betrekken?? Hoe doen/deden jullie dat met een tweede??

Bedankt lieve meiden voor al jullie medeleven. Ik plaats binnenkort wat foto's van mijn knappe nieuwe kerel. Sorry dat ik even niet op jullie reageer.

Veel liefs,
    Angela

13. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    @ Suus: Van harte met de 2e verjaardag van JESPER!

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    @ gonzo: fijn om van je te horen, wat een verhaal zeg! Gelukkig een goede bevalling! Wat zul je trots zijn!
    Over het voeden....misschien dat je Thijs ondertussen een boekje vor kan lezen oid? Dan zit hij rustig naast je (en krijgt hij aandacht) en kan jij voeden! Ik zeg maar iets hoor? Geen ervaring nog...

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Suus: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JESPER!!!!!!!!!

Marsab: HOERA TWEE KAARSJES OP DE TAART VOOR AIDEN!!!!!!!

allebei een enorm leuke dag!! (Suus, voor jullie was gisteren al feest)( hoe is het met de buik?? toch niet stiekum bevallen he? :))

16. Jmr

Jmr Niet meer actief

Marsab, Van harte gefeliciteerd met Aiden's 2e verjaardag!! Fijne dag vandaag!! (kaartje gekregen??)

17. Jmr

Jmr Niet meer actief

Suus, Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jesper!!
    Hebben jullie gisteren een leuke dag gehad??

18. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@marsab, van harte gefeliciteerd met Aiden!!

@suus, van harte gefeliciteerd met Jesper!

@gonzo, inderdaad fijn om van je te horen! En jeetje wat een bevalling, maar gelukkig geen ks! Over het voeden, ik weet dat een buurvrouwtje hier verderop ook hetzelfde probleem had. Die heeft toen een pop voor haar zoontje gekocht, zodat hij tijdens het voeden ook een flesje kon geven en ik weet nog dat zij ook vaak ging voorlezen. Ik weet ook nog niet hoe ik het straks op ga lossen, maar ik vermoed als ik Marissa zo bezig zie met haar kadootjes van gister (veel poppenspullen ;)) dat dat helemaal goed gaat komen tegen die tijd.
    Succes!!!

We krijgen nog wat verlate verjaardagsvisite, dus waarschijnlijk vanavond een verslagje van de verjaardag!

Bye!

19. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Marsab: VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE 2E VERJAARDAG VAN AIDEN!!!! (kaartje ontvangen ;))

Suus: VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE 2E VERJAARDAG VAN JESPER!!!!

All: Ben niet lekker, heb echt buikgriep geloof ik. Het komt er van boven en onder uit. Vanavond nog bbq van schoonouders, pfff, zal niet veel eten....

Meiden, hoop morgen of van de week meer online te komen.

Fijne zondag allemaal!!!!:D

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Marsab, gefeliciteerd met Aiden's verjaardag, hoera!

Suus, van harte met Jesper's 2e verjaardag!

Hoop dat jullie allebei genieten met jullie gezinnetjes!

Goeiemiddag, meiden!

Wat een weertje, ik kom nergens toe sinds we thuis zijn van het strand. Even rommelmarkt gedaan en uitwaaien, bakkie in een strandtent en nu zijn man en zoon naar de kermis. Ik ga maar even tukken, val zowat om...

Gonzo, heb je een sms gestuurd net. Wat een heftig verhaal van je bevalling en echt knap gedaan, meid! Fijn dat jullie thuis zijn en dat dit slopende tijden zijn, blijkt wel uit je verhaal. We leven mee, hoor! Veel sterkte met het herstel en het vinden van die moeilijke balans, nu met 2 kindjes. Horen we snel weer van je?

Joyce, wens jou heel veel beterschap!

Deel Deze Pagina