Seranoham

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Waxinelichtjes, 18 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Zojuist uiteten geweest en behoorlijk wat seranoham gegeten. Kon gewoon volgens het restaurant. Nu twijfel ik dus, niet dat ik er nog wat aan kan doen... maar ik vind op internet tegenstrijdige berichten. Kan iemand mij informeren over of het nou wel of niet schadelijk kan zijn?
     
  2. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Het kan schadelijke bacteriën bevatten, maar het overgrote deel van het hygiënisch bereidde voedsel zal dat niet hebben. Dus ik zou me er voor nu niet meer druk om maken, als je listeria krijgt dan merk je het echt wel. Maar ik zou het wel laten liggen voor de rest van de zwangerschap voor de zekerheid :)
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik at het gewoon. Ham is zo enorm bewerkt dat de kans superklein is.
     
  4. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Rauwe serranoham? Daar kun je toxoplasma van krijgen.
    Maar at je voor je zwangerschap ook al vaak rauw vlees? Want dan is de kans aanwezig dat je het al had en je kunt het niet nog een keer krijgen.
     
  5. MissMolly

    MissMolly Lid

    15 jun 2018
    92
    61
    18
    Vrouw
    Volgens mij is seranoham rauw en wordt geadviseerd dat niet te eten ivm toxoplasmose.
    Je kunt er nu niet veel meer aan doen, maar zou het in vervolg laten staan. En wellicht bij eerstvolgende afspraak vk even aangeven.
     
  6. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties. Ik kan er niks meer aan doen idd. Gewoon hopen dat het goed gaat. Wel even aankaarten bij volgende contact vk.
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Nee hoor.

    ‘Doordat rauwe ham altijd gepekeld en gedroogd is, kan het niet besmet zijn met toxoplasma. Rauwe ham kan dus door zwangere vrouwen gewoon gegeten worden.’

    Bewerkte ham is echt wat anders dan rauw vlees. Dat lust ik nl echt niet. Ik ben geen leeuw.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    De site van het voedingscentrum zegt wat anders, de inzichten zijn de afgelopen jaren veranderd. Ik zou die eerlijk gezegd aanhouden en niet een site die sinds 2014 niet is bijgewerkt.
     
  9. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Het is bewerkt en zelf heb ik dat gewoon gegeten. De adviezen zijn inderdaad tegenstrijdig, maar zorgen maken om iets dat je al gegeten hebt zou ik in ieder geval niet doen.
     

Deel Deze Pagina