Servies uit vaatwasser stinkt

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Sinds we onze nieuwe vaatwasser hebben stinkt ons servies als het eruit komt. Ruikt naar natte hond ofzo en ik vind het zo vies. Bij onze oude vaatwasser hadden we dit niet. Het lijkt me niet door viezigheid komen, want het was de eerste week ook al zo. Maar waardoor dan? Herkent iemand dit en hoe los ik het op? Was nu alle glazen zelf nog eens na, maar dat schiet ook niet op natuurlijk.
     
  2. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Al eens leeg gedraaid met vaatwasmachinereiniger?
     
  3. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Dit hebben wij ook bij vlagen, ruikt idd precies naar natte hond :roflmao:. Ik vind het ook heel smerig en heb de gouden tip nog niet gevonden. Ik hang wel regelmatig zo'n geur ding in de vaatwasser maar dan krijg ik weer commentaar dat alles naar citroen zeep smaakt :rolleyes:
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier gestopt met glansspoelmiddel en de geur is weg!

    Lag aan het glansspoelmiddel...dat werd niet helemaal weg gespoeld denk ik.
     
  5. Emihan

    Emihan Actief lid

    18 aug 2015
    464
    64
    28
    Daar heb ik ook eens in de zoveel tijd last van. Voor mij een teken om een lege vaatwasser met vaatwasserreiniger de laten draaien. Geen idee waar dan aanligt maar daarna is de geur weg. Voor jou misschien raar omdat je net een nieuwe vaatwasser hebt, maar je kan het altijd even proberen.
     
  6. Gigii

    Gigii Actief lid

    18 apr 2014
    416
    272
    63
    Ooh Hier ook :|:| word er soms misselijk van. Ga andere merk glansspoelmiddel kopen. :thumup:
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Heb er geen losse glansspoelmiddel in. Gebruik altijd alles in 1 blokjes. Kan wel eens poeder proberen en kijken of dat werkt.
    Spoelen met een schoonmaaksetje ga ik ook maar proberen, kan sowieso geen kwaad.
     
  8. annelie566

    annelie566 Niet meer actief

    Heb je iets erin gehad op ei basis?(denk mayo, sauzen, koekjesdeeg oid) daar gaat de onze echt vreselijk van meuren en die geur is erg hardnekkig.


    Anders even de sproeiarmen, rubbers enz schoonmaken en op hoge temperatuur draaien met soda..
     
  9. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik doe af en toe een beetje citroensap bij het blokje. Nu gebruik ik ook geen alles in 1 blokjes meer en heb er ook geen last meer van. Gewoon zo'n eenvoudig blokje en het zout en glanssppoelmiddel in de eigen vakjes. Heb de vaatwasser reiniger nog steeds in het kastje staan en nog niet gebruikt omdat de geur al weg is
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier moest onze nieuwe vaatwasser eerst draaien met zo’n schoonmaaksetje (zat erbij), was zo’n soort rechthoekige fles die we in het bordjes-rekje moesten zetten (op de kop, folietje van het dopje af). Geen idee of dat werkt, want wij hebben nooit zo’n stank gehad eigenlijk...
     
  11. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Deze geur ontstaat 9 van de 10x wanneer je servies in de vaatwasser doet waar (rauw) ei op zit. Vaat waar ei opzit was ik van te voren even af met afwasmiddel. Rauwe vis (bv haring) geeft ook een vervelende geur. Bordjes waar dit op heeft gelegen was ik ook ff voor..
     

Deel Deze Pagina