Sex na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ckc, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ckc

    Ckc Nieuw lid

    20 sep 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal. Helaas is ons kindje gestopt met leven rond de 8,5 weken, na tien dagen is de miskraam opgang gekomen middels cytotec. De miskraam is ‘goed’ verlopen, tsja is er goed te noemen in deze situatie? Er waren in ieder geval geen complicaties en bij de nacontrole was te zien dat ik helemaal schoon was. Mijn gyneacoloog gaf aan dat we na ongeveer tien dagen weer sex konden hebben, en inmiddels zijn we elf dagen verder, maar ik heb nog altijd last van lichte bloedingen.. ik durf dus eigenlijk niet zo goed weer sex te hebben ivm infectie gevaar, maar aan de andere kant zei de arts zelf dat het na tien dagen weer zou mogen.. heeft er iemand na een miskraam wel sex gehad terwijl diegene ook nog licht bloedverlies had? Of hetzelfde bericht gehad van de arts? Op internet lees ik tot dusver alleen maar verhalen dat er is aangeraden echt te wachten tot het bloeden hhelemaal is gestopt. het bloedverlies is minimaal en bijzonder genoeg ook alleen overdag ( inlegkruisje is in de ochtend weer schoon) want anders zou ik er zelf niet eens behoefte aan hebben maar ik mis de intimiteit met mijn man wel en wil ook weer graag zo snel mogelijk in verwachting raken.
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    In principe moet het bloeden gestopt zijn ivm infectie gevaar, bijzonder dat de arts 10 dagen aangeeft.
    Ik zou toch nog even afwachten tot het bloeden gestopt is.
     
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hij bedoeld hoogstwaarschijnlijk; na 10 dagen, mits het bloeden gestopt is.
    Niet doen dus ;)
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Niet doen!! Ik heb 2x een infecties gehad na een mk ( had niks met sex te maken) en dan krijgt alles echt een staartje. Wil je niet, gewoon even afwachten. Zolang je bloed ook bruinverlied geen sex
     
  5. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.769
    4.733
    113
    Vrouw
    Hier zeiden ze: wachten tot het bloedverlies gestopt is en als je echt persé seks wilt, dan een condoom gebruiken.
     
  6. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ik moest ook echt minimaal 2 weken wachten en alleen als het bloedverlies gestopt was.
     
  7. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Mijn gyn heeft hier nooit iets over gezegd.... maar ik zou het zelf ook niet doen. Toen ik mijn ma had heb ik gewacht tot het bloeden helemaal gestopt was. Duurde bijna 3 weken.
     

Deel Deze Pagina