Sfg of ijsseland ziekenhuis in rdam?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ducky, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi allemaal

    Ik zit met een probleempje, vanuit mij vs-praktijk moet ik bevallen in het ijsselland ziekenhuis in Capelle aan den ijssel. Zij doen de poliklinische bevallingen alleen daar. Zelf heb ik een veel beter gevoel bij het sfg in Rotterdam. Iemand ervaringen met een van de beide ziekenhuizen?
    Ik Ben aan het twijfelen of ik over zal stappen naar een andere vs-praktijk.

    Ik hoor Graag jullie ervaringen.

    X
     
  2. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Ysseland heeft een goede kraamafdeling heb ik van horen zeggen.
    Sfg ben niet mee bekent verder.

    Zelf zit ik bij ErasmusMc. Vind het toch wat verder vooruit daar..
     
  3. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    absoluut het sfg!!!
    ik ben daar van onze zoon bevallen en het was er supergoed!!! ook de gyn. die ik toen kreeg was een schat!! en wat een geduld hebben ze daar met je zeg!
    over het ijsselland heb ik nou al van 3 verschillende vrouwen erg nare verhalen gehoord. bed werd pas na een hele poos verschoond, lig je daar in je eigen derrie bloed. uitgescheurd alsof hun vagina een opengespleten bananenschil was.
    mijn vk. is ook aan het ijsselland aangesloten mar zowel ik als mijn schoonzus( die samen met mij is uitgerekend) vertikken het om daar te bevallen en gaan naar het sophia.
     
  4. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Mijn eerste is geboren in het sfg, de bedoeling was thuis, maar dat ging niet meer door. Wij zijn keurig behandeld. Ik hoor goede verhalen over het IJsselland, ze hebben volgens mij weer een soort kraam-prijs ontvangen, check de website hiervoor. Mijn vriendin gaat daar de tweede keer bevallen, zo fijn is zij behandeld de eerste keer. Waarom ga je anders niet langs, op de open dag bijvoorbeeld?
    Succes met het maken van je keuze.
     
  5. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi

    Thnx voor jullie super snelle reacties!

    Lennylen: hoe doen jullie dit dan met je vk? Want die van mij wil niet dat ik ergens anders beval ivm de reistijd. Vind dit zelf nogal vreemd aangezien deze gewoon in Capelle zit.:( Mag ik vragen waarom je dit keer voor het Sophia kiest?

    Nicky: ik heb al gezocht op de site, maar kan niets vinden over een kraamprijs. Wel dat je niet in de kraamkamers mag kijken tijdens de open dagen. Er Staat wel een hele beschrijving met foto's op internet. Maar vind het er allemaal zo oud :D uitzien in vergelijking met de andere ziekenhuizen. En hoor veel wisselende verhalen over het ijsseland.

    Vind het wel lastig, wil nu liever niet meer naar een andere praktijk, maar blijf toch een beetje een slecht gevoel houden over het ijsseland.

    nog meer ervaringen?
     
  6. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Als je er een slecht gevoel bij heb gewoon niet doen dan..
    :)
     
  7. Appelstroop

    Appelstroop Niet meer actief

    ik ben in 2008 bevallen in het ijssellandziekenhuis, en dat is mij niet goed bevallen, het was zo druk dat ze totaal vergaten dat ze met mensen te maken hebben. gaat niet helemaal in details treden, maar dat je na nog geen 2 uur na je bevalling met de ontslagpapieren de douche wordt ingereden vind ik niet normaal.
     
  8. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    ik ben 2 keer in het ijsselland bevallen. en eigenlijk goed bevallen. ook ik ben bevallen op een dag dat het heel druk was. en ja dat merk je wel, maar is dat in een ander ziekenhuis dan niet? bedoel TE druk is TE druk maakt niet uit in welk ziekenhuis je dan bent.

    Beide keren is mijn bed goed verzorgt geweest en ook voor mijn kindjes goed gezorgt.

    Dat een persoon uitscheurt kan een ziekenhuis niets aan doen hoor. dat ligt aan de bevalling.

    ik heb fijne ervaringen ook met de zusters daar. misschien is naar een open dag gaan idd een optie, maar die is pas in april meestal dus is misschien voor jou te kort dag.

    En ik weet niet waar je precies woont, maar lang rijden in een auto met fikse weeen is niet aan te raden weet ik uit ervaring. ik moest vanuit oostgaarde naar ijsselland en heb alles vervloekt in de tussentijd omdat de weeen veel heftiger werden. ik moet er niet aan denken dan helemaal naar een anders ziekenhuis te moeten gaan.
     
  9. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi,

    Beide ziekenhuizen zijn binnen 10 minuten van mijn huis. Scheelt eigenlijk niks voor mij qua reistijd. Open dag is idd pas weer in April.
    Ik las ergens dat ik me rond de 6 Maanden zwangerschap moet inschrijven?

    Runs voor jullie reacties!

    x
     
  10. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    @ducky: je vk mag je niet verplichten waar je MOET bevallen tenzij je in groningen ofzo wilt bevallen.

    ik woon zelf in Alexander maar ze maakte er geen probleem van dat ik naar het sophia ging. ik heb voor het sophia gekozen vanwege het geboorte centrum daar, ik blijf er 3 dagen slapen om te rusten en je mag er ook bevallen, bij de andere kraamhotels kan dat niet meer.
    maar al was dat niet mijn planning dan had ik nog steeds voor het sophia gekozen omdat mijn vk.praktijk ook bij hun zit aangesloten.

    en vanuit capelle is het goed te doen naar sophia rijden. dus snap echt niet dat jouw vk er een probleem van maakt.
     
  11. Smiley24

    Smiley24 Fanatiek lid

    1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Zelf heb ik geen ervaring met deze 2 ziekenhuizen aangezien ik in het Erasmus MC onder behandeling ben en ga in het Sophia Zkh bevallen, maar mijn zus is 2x in het SFG bevallen en zij was hartstikke tevreden.
     
  12. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    @smiley:

    way off topic maar..ik zie dat wij niet veel schelen qua zwangerschap, grappig om dan te denken dat het goed mogelijk is dat we tegen die tijd wel samen op de kraam afdeling liggen maar niet eens weten wie wie is.
     
  13. Smiley24

    Smiley24 Fanatiek lid

    1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    @lennylenn: ja idd :) Soms als ik controle heb in het zkh dan denk ik zo die van zw.pagina zijn?? hihihi.. :D

    Maar het zou idd kunnen he!!
     
  14. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ik begrijp je gevoel, maar sfg is pas echt oud, echt een bouwval, ik had nooit bewust voor een bevalling daar gekozen, het is dat ik met spoed moest.
     
  15. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Hier informatie over het keurmerk van het Ijsselland:

    Baby Friendly Hospital


    De Kraam- en Kinderafdeling van ons ziekenhuis zijn door WHO / UNICEF gecertificeerd als ‘Baby Friendly Hospital’. Met dit certificaat laten we zien dat we ons houden aan de 10 vuistregels die de World Health Organisation (WHO) en Unicef hebben opgesteld.
    In april 2010 heeft de [​IMG]Stichting Zorg voor Borstvoeding opnieuw een onderzoek in het IJsselland uitgevoerd en het certificaat voor de derde keer voor 3 jaar toegekend.
     
  16. bruce2004

    bruce2004 Bekend lid

    12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    dit vind ik helemaal niet!! ze zijn juist aan het opknappen

    Ik ben al aantal keren bij het SFG geweest niet alleen om te bevallen! maar ook opereren en tis me 100% meegevallen. Ervaring met een VK erbij heb ik helaas niet omdat ik halvewege mijn zw hier gekomen omdat ze dachten dat ik zw-suiker had en ze hebben me constant goed geholpen.
    Uiteindelijk heb ik keizersnede gekregen omdat me uk in een stuit lag (wilde geen draaippoging doen vanwege me maagverkleining, kon het wel maar wou het niet, me gevoel wilde het niet)

    Bij de OK ging het er heel relax aan toe. Heb gehoord hoe 1 van de verpleging hun weekend hadden gevierd. En de Gyneacaloog was ook een toffe peer

    Ik dacht namelijk ook dat ze van die kraamsuites gingen maken of dat die er al zijn.

    Van dat andere ziekenhuis ben ik niet bekend mee
     
  17. Trotsemama1

    Trotsemama1 Niet meer actief

    ik ben 2 x in het ijsselland bevallen !
    en de 1ste x vond ik het niet goed
    maar de laatste x
    hebben ze echt aan mijn eisen voldaan
    ook gewoon de verpleegkundigen en verloskundigen
     
  18. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    sfg een bouwval????? wanneer ben je er voor het laatst geweest?

    in 2009 was het allemaal nog harstikke prima hoor en daarna zijn ze begonnen aan de verbouwing, ze hebben een hele nieuwe "kraamvleugel" dus absoluut geen bouwval
     
  19. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Sorry, mijn ervaring dateert van een aantal jaren geleden, moet ik eerlijk zijn. Van die nieuwe vleugel wist ik niet. Nogmaals, ga af op je gevoel en laat je met open dagen informeren. Mijn enige keuze zal het IJsselland zijn.
     
  20. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    In het SFG is idd een hele nieuwe kraamafdeling sinds vorig jaar april. Ziet er erg mooi uit allemaal! En er zijn veel kraamkamers. Dat trekt me eigenlijk het minst in het IJsseland. Dat je na de bevalling naar een kraamkamer moet met 4 anderen....., waarbij ook gewoon allemaal bezoek is etc :$.
    Kan me zo voorstellen dat ik daar echt niet op zit te wachten na een bevalling :p

    Ga nog maar eens met mijn vk overleggen... En anders ga ik toch maar overstappen naar een andere praktijk, denk ik :(.
    Heeft iemand daar ervaring mee, wisselen van vk-praktijk? Nemen ze je ergens anders nog wel aan met 22 weken zwangerschap?
    Ga morgen maar eens wat telefoontjes plegen.

    Thnx voor jullie reacties!
     

Deel Deze Pagina