Hi, We zijn overgestapt op blokken zeep en shampoo (en conditioner) bars. Opzich ben ik best tevreden over hoe schoon mijn haar word. Maar het wordt zo ontzettend stroef tijdens het wassen, dat ik het daarna niet meer goed kan borstelen. Ook vind ik het daarna minder "soepel" vallen, klit het sneller en heb ik echt veel meer pluis. Mijn man merkt ook dat zijn haar stroever is zolang het nat is, maar die heeft kort haar. Onze oudste dochter heeft echt heel stijl haar, dus daar is het ook niet echt problematisch. Zodra het droog is kunnen we het borstelen en valt het stijl naar beneden. Maar jongste dochter en ik hebben dus niet dun en stijl haar. Ik heb 2c/3a krullen, dochter 3a/3b, op sommige plekken zelfs een neiging naar 3c. Het is behoorlijk dik en moet dus echt nat geborsteld worden, anders lopen we er bij als 2 ontplofte poedels. Heeft iemand van jullie een tip voor een shampoo bar/conditioner die het haar niet zo stroef maakt? Zonder dat het vervolgens dan omslaat naar heel vet, want dat is ook niet de oplossing. Hebben nu verschillende bars van happy soaps, bylinn en lush geprobeerd.
Ik vind die van Guhl (blauwe lotus?) wel erg oke. Maar ik heb wel stijl haar. Maar met wassen vind ik m opvallen minder "stroef" dan andere merken.
Heb het opgegeven, bleef zo knoperig en stroef, ondanks gebruik conditioner bar, kon er niks meer mee.
Ik gebruik het liefste die van happy soaps. Ik heb ook krullen (geen idee welk type) en voor de zwangerschap had ik heel droog haar (nu net heel vettig), en heb ondertussen verschillende merken geprobeerd. Die van happy soaps wordt mijn haar echt zacht van terwijl bij andere merken mijn haar ook stro blijft. Ik gebruik wel af en toe een haarmaskertje nog tussendoor uit een pot maar dat vergeet ik ook vaak.
Hier wordt het na het uitspoelen wel zo stroef, maar de conditioner maakt het weer soepel. Ik heb ze van Happy Soaps gehad en nu van de Hema.
Herkenbaar, mijn haar was ook erg stroef na gebruik van gekochte shampoobars. Maar ik maak nu mijn eigen shampoobars en het stroeve probleem is voorbij. Mijn zussen en moeder gebruiken ook mijn bars en willen niet meer anders.
Wat heel goed werkt, is spoelen met water met een klein beetje appelazijn erin (ik doe dan een laagje van hooguit 1 cm appelazijn in een bekertje en vul dat dan met warm water tijdens het douchen en giet het over mijn haar, beetje inmasseren op de hoofdhuid en uitspoelen. Een shampoobar heeft vaak een iets hogere pH dan gewone shampoo, wat de stroefheid veroorzaakt, het zure van de azijn gaat dat tegen. Ik heb zelf overigens ook 2c haar en mijn haar is ook niet fijn. Het is belangrijk dat je maar een klein beetje azijn gebruikt als je dat bij elke wasbeurt doet, anders droogt je haar ervan uit. Met een heel klein beetje niet, dan zit je meer in het pH gebied van conditioner (deze is meestal ook wat zuur zodat de haarschubben sluiten).