Shatavari na Miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door PieterKonijn, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Heeft iemand hier ervaring met het slikken van Shatavari na een miskraam? :o:

    Ik heb een missed abortion gehad die na 2x misoprostol uiteindelijk is opgelost met een hysteroscopie + zuigcurretage afgelopen dinsdag. Het was een drama van 2.5 maand, maar ik ben nu ook wel klaar om verder te gaan met mijn leven...

    Nu heb ik Shatavari capsules van Holisan in huis, maar ik durf ze nog niet zo goed te slikken. Ik weet dat ze goed zijn voor het baarmoederslijmvlies, maar kan dat al zo kort na een ingreep, terwijl ik af en toe nog bloed verlies? Of kan ik beter wachten tot mijn eerste menstruatie?

    Ik hoor heel graag van mensen die ervaring hebben met Shatavari! Ik wil het graag slikken voor mijn herstel, zodat we straks gezond voor een nieuwe zwangerschap kunnen gaan.
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Geen ervaring maar ga je gelijk weer proberen zwanger te worden? Want bij waarschuwingen staat vermijd bij gebruik tijdens zwangerschap.
    Als je gelijk weer zwanger wil worden zou ik er niet aan beginnen.

    Hier voor 1e zoon zw geweest van een leeg vruchtzakje durfde daarna echt niks te slikken. Heeft precies een jaar geduurd dat ik weer zwanger was. Terwijl bij deze zwangerschap we besloten om te stoppen met de pil en binnen 2 wkn een positieve test.
     
  3. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Shatavari wordt volgens mij juist geslikt door mensen die zwanger willen worden, of heb ik het verkeerd begrepen..? Ik geloof dat ik ook ergens had gelezen dat het miskramen voorkomt, het is een kruid voor de vruchtbaarheid, zoals o.a. Monnikspeper en Tarwekiemolie dat ook zijn.

    Er is een heel oud topic over, deze, maar die is zo enorm dat ik de weg kwijt raak: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/ervaring-met-shatavari-capsules.410413/

    Maar wat jij zegt snap ik ook heel goed: ik twijfel ook heel erg of ik nu juist wel of niet iets moet slikken na de miskraam/ingreep. Ik slikte voor de missed abortion een multi en Omega 3, en dat ging mis...

    Jij slikte helemaal niks meer? Ook geen multi of omega 3?
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Aangezien 99 procent aanlegstoornis in vruchtje zelf is, kun je daar niets tegen slikken. In principe is alleen zwangerschapsmulti vitamine genoeg.

    Teunisbloemolie deed iig niets voor mij, zag geen enkel verschil in baarmoederslijmvlies mm. Bovendien is zelfs een optimaal baarmoederslijmvlies geen garantie als het vruchtje zelf veel fouten bevat. Zal ook dan gewoon stoppen met groeien en/of worden afgestoten gelukkig.

    Je lichaam zal zelf voor een gezond herstel zorgen :) Vertrouwen in je lichaam komt met de tijd wel weer :) Hoe is je ijzerwaarde?

    Overigens kan het voor het mentale effect wel fijn zijn om voor je gevoel je lichaam te helpen dmv dergelijke middelen. Shatavari kun je gebruiken. Voorkomt geen miskramen, maar als jij je er mentaal sterker door voelt: doen :) t is familie van de asperges zag ik.

    En onthoud: kans dat het goed gaat is vele malen hoger dan dat het weer fout gaat. Het heeft hier ook een jaar geduurd (tussen de positieve testen gerekend, niet vanaf de operatie)..moeder natuur heeft niet altijd haast, maar het is hier wel goedgekomen gelukkig..
     
  5. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Thanks, je hebt er een positieve kijk op :)

    Ik stond er voor dit drama ook super relaxt in, maar sindsdien vind ik dat moeilijk merk ik. :$ Ik zit bij alles te denken: wat had ik anders kunnen doen?

    Mijn ijzerwaarde is goed! Wel merk ik dat ik mijn oude multi mis (Elke Dag Mama van Vitals). Ik slik nu Zwanger Compleet van Essential Organics, maar voel me daar toch minder energiek op - hoewel dat ook makkelijk door de ingreep kan komen natuurlijk. Misschien dat ik weer terugswitch. Wat slik jij?

    Ik wil Shatavari inderdaad ook slikken om mentaal te herstellen, daar schijnt het ook goed voor te zijn. Alleen ik durf dus nog niet echt te beginnen, wat als het averechts werkt voor mijn genezing ofzoiets...
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik heb tijd nodig gehad :)

    De kans dat ik bbz zou krijgen, was 1 op 100 (gewoon net als bij iedereen), locatie waar het zat was hooguit kans 1 op 100000 als niet nog kleiner. Het heeft tijd gekost voordat 'de kans dat dit zou gebeuren is uitzonderlijk klein en toch gebeurde dus zal vast straks weer gebeuren' ging slijten.

    Al zijn de eerste weken met name tm termijnecho gewoon vreselijk door de spanning.

    Ik neem mama compleet plus dus die met visolie en eerste weken extra ijzer tabletten. Na de operatie was ijzer te laag en duurde maanden voordat dat bij trok. En neem vaak nog extra magnesium en losse vitamine c. Al is dat laatste meer dat ik het neem voor mijn mentale geweten hoor voor de weerstand :p want heeft geen effect omdat ik al genoeg C binnen krijg haha
     
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113

    Voor mn mk slikte ik een multivitamine voor zwangere van de etos geloof ik zelfs dat durfde ik niet meer te nemen heb bij mn zw erna wel een multivitamine van davitamon mama ... Met omega weet ff niet uit mn hoofd hoe hij heet genomen en deze zwangerschap weer.

    Het vertrouwen in je lijf moet weer terugkomen.
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    De vitals mama is een prima multi. Ik zou er alleen vitamine d3 naast gebruiken ( Nederlanders hebben bijna allemaal een chronisch tekort) en indien je weinig vette vis eet een omega 3.

    Voor de rest is een miskraam in de meeste gevallen vette pech. Oftewel een aanleg fout.
    Je kunt hier niets of niemand de schuld van geven. Niet de vitamines, niet jezelf, niets.

    Ik zou dan ook enkel slikken waar je je goed bij voelt. Je lichaam heeft echt de tijd nodig om te herstellen. Gun het ook wat rust. Wacht even een menstruatie af. Meestal is na je eerste menstruatie je hormonale systeem redelijk op orde. Een eerste menstruatie kan wel langer op zich laten wachten.
    En vergeet vooral je mentale herstel niet...

    Ik heb ook 2 keer een lange heftige nasleep gehad. Vooral qua vermoeidheid heeft dit langer geduurd voor ik echt hersteld was.
     
  9. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Thanks voor je advies! Ik zie dat jij ook veel hebt meegemaakt...

    In die van Vitals zit al 25 mcg Vitamine D, hoeveel slikte jij daar nog bovenop? Is dat niet teveel?

    Omega 3 slik ik inderdaad al, de morDHA Citroen speciaal voor zwangeren.

    En je hebt gelijk wat die rust betreft... Ik zit mezelf gewoon gek te maken, omdat ik nog niet mobiel ben vanwege mijn herstel. Ik kan niet even de stad in voor afleiding ofzo, en al mijn vriendinnen zijn op vakantie. Ik kan niet eens een ommetje lopen... Daardoor ga ik constant in mijn hoofd zitten. :oops:

    Soms denk ik: misschien heb ik teveel vitaminen geslikt. Dan denk ik weer: straks heb ik complicaties door de ingreep en ben ik nog verder van huis. Vooral voor dat laatste ben ik heel bang. Ik had het met pillen willen proberen, maar dat ging niet.
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Laat je bloedwaarden eens prikken bij de huisarts. Vit d3, vit b11&b12 en ijzer.

    Mijn vit d is aan de lage kant. Ik gebruik 5000ie per dag volgens mij 60mcg ongeveer.

    Een week na hysteroscopie zou ik wel proberen om weer naar buiten te gaan. Ern
    Blokje om, klein boodschapje even zien dat je niet duizelig wordt.

    Roosvicee ferro helpt hier goed tegen. Net als floradix. Zit veel ijzer in.

    Ik heb na 2 vd miskramen een baarmoederontsteking opgelopen.
    Dit herstel heeft ook lang geduurd. Floradix werkte beter dan staalpillen bij mij ivm bloedverlies.
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina