shocking valentine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blondy1982, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondy1982

    22 aug 2012
    60
    2
    8
    Vrouw
    zorg
    overijssel
    Hallo dames

    ik kreeg vandaag de schik van mn leven. Heb n dochter van 5 maand en ben weer zwanger. Heb clear bleu gedaan en 3 +. Het is totaal niet gepland! was aan de pil en werd niet ongesteld in mn stop week. Ben 5 wkn geleden met yasmin pil begonnen en daarvoor pil voor tijdens borstvoeding. Heb 5 wkn geleden n test gedaan en die was negatief.
    Ben zo bang en onzeker. Pff kan alleen maar huilen van onzekerheid
    Ik rookte weer heb wijn gedronken groene koffie tabletten geslikt om af te vallen. Voel me zo slecht.
    Ga maandag gelijk naar de huisarts. Zijn er meer meiden die dit mee hebben gemaakt?
    Als het kindje gezond is zal het zeker komen en welkom zijn. Maar pff zo snel. Mn hoofd en.lichaam is totaal bedeust. Mn vriend denkt dr net zo over.
     
  2. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Laat het even bezinken..
    Kan me de schok goed voorstellen..

    Komt allemaal goed meid. Echt!
     
  3. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Dat is zeker wel eventjes schrikken!!! :$

    Gewoon rustig aandoen, stoppen met roken, drinken en die tabletten.
    Eventjes rustig alles laten bezinken en maandag gewoon je VK bellen en een afspraak plannen, ook voor een echo omdat je dus geen idee hebt hoe lang je al zwanger bent.
     
  4. Hannah1989

    Hannah1989 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Spannend allemaal zeg!
    Gelukkig ben je waarschijnlijk redelijk op tijd bij!
    Vanaf nu gewoon weer gezond gaan doen voor de zekerheid.
    Me vriendin had het ook!
    Die houd ook van een wijntje en is dol op tataartjes enzo en rookte en heeft ook een gezonde zoon gekregen..
    Het kan gebeuren..
     
  5. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Kan me voorstellen dat het een grote schok is.
    Laat het even bezinken..
    Denk dat roken/drinken met dit termijn nog niet zo schadelijk is.
     
  6. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje dat zeker schrikken, vooral als je het niet verwacht. Gelukkig ben je er vroeg bij en zal het allemaal meevallen. Laat het evrn bezinkrn en maandag gewoon de verloskundige bellen. Succes meid, komt vast goed!
     
  7. wondertje1985

    wondertje1985 Fanatiek lid

    28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heel herkenbaar. Ik was na ons 2e kindje ook weer heel snel zwanger dit was ook niet gepland heb heel even aan het idee moeten wennen maar daarna waren en zijn we er super blij mee. Ook ik had gewoon wijn gedronken maar direct gestopt toen ik erachter kwam. Laat alles even bezinken en bel maandag idd even naar de vk voor een afspraak. Inmiddels is mijn zoontje een half jaar en zou ik hem echt niet meer willen missen als is het begin zwaar geweest. Het komt goed.
     
  8. Blosjes

    Blosjes Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Zou het nu ook best heftig vinden! Voor wat betreft je zorgen, als je nu gelijk stopt met roken, drinken en de tabletten voor het afvallen komt het vast goed met deze grote verrassing!
     
  9. ijsje82

    ijsje82 Actief lid

    8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik snap dat je geschrokken bent!
    als je gelijk stopt met roken en drinken enzo denk ik niet dat de kleine er iets aaan overhoud.
     
  10. Joli86

    Joli86 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik ben het met bovenstaande reacties eens.
    Laat het bezinken, wat moet je zijn geschrokken.
    Morgen even de verloskundige bellen, hopelijk kan je snel terecht!
     
  11. wolchu

    wolchu Bekend lid

    6 dec 2011
    918
    2
    18
    meid slecht voelen hoeft niet! je wisst toch niet dat je zwanger was? gewoon nu niet meer doen en afwachten op de echo. ik weet hoegroot de shock kan zijn! ik was 2 maanden na mijn bevalling alweer zwanger. komt goed. is gewoon wennen.
     
  12. Pluisje88

    Pluisje88 Niet meer actief

    Allereerst gefeliciteerd. Ik kan me je shock goed voorstellen, ik was na 3,5 maand ook weer zwanger en begrijp hoe je je voelt. Je verwacht het niet en dan staat die streep daar. Laat het even bezinken, voel jezelf niet schuldig. Ik deed dat ook, was ook weer gaan roken. Maar als je het niet weet kun je er niks aan doen, nu je het weet wel natuurlijk.

    Het heeft bij mij een paar maanden geduurd voor ik aan het idee gewend was, maar helemaal realiseren deed ik pas toen de baby geboren was. En nu ze er is, is het alsof het nooit anders geweest is.

    Wat mij hielp was een paar dagen wachten om de verloskundige te bellen, proberen zoveel mogelijk te ontspannen en veel erover praten met m'n vriend. Maar je went vanzelf aan het idee van zo snel een tweede, maar 1 ding zou ik je aanraden: probeer ook van deze zwangerschap zoveel mogelijk te genieten. De tweede zwangerschap is heel erg aan me voorbij gegaan, ik stond er veel minder bij stil dat ik zwanger was (in de zin van bewust de bewegingen van de baby voelen etc). Nu vind ik dat wel jammer, dit is waarschijnlijk de laatste zwangerschap geweest en achteraf had ik er meer van moeten genieten.
     
  13. blondy1982

    22 aug 2012
    60
    2
    8
    Vrouw
    zorg
    overijssel
    Bedankt voor jullie lieve reacties.
    De ergste schok is een beetje gezakt nu. Heb gelijk de sigaretten en dieet pillen de prullenbak in gedaan. Mn vriend en ik hebben veel gepraat samen. Ook hebben we gepraat met onze ouders. Die vinden het geweldig.
    Heb de verloskundige gebeld vandaag en haar alles vertelt. 10 maart hebben we n afspraak voor een echo.
    Mijn vriend en ik moeten nog erg wennen aan het idee dat ons gezinnetje sneller dan verwacht groeit maar we gaan ervoor.
    Ik voel eigenlijk nog weinig alleen n beetje ongi achtige krampjes soms. Had ik de vorige x ook.
    moet wel zeggen dat ik erg nerveus en onzeker ben. Kan elk moment wel huilen eigenlijk.
    We moeten gewoon maar doorgaan en ff afwachten zucht ....
     
  14. hippydepippy

    hippydepippy Fanatiek lid

    23 apr 2013
    2.331
    2
    38
    Achterhoek
    Wat goed dat jullie gepraat hebben. Kan me heel goed voorstellen dat het even wennen is maar daar heb je nog even de tijd voor! Het is niet erg dat je nog niet zo gezond hebt geleefd de afgelopen weken, in het begin krijgt je kindje voeding uit zijn eigen "eierdooier" en heeft jouw voeding nog geen invloed op de ontwikkeling. Vraag anders even aan je vk hoe het precies zit. Het is mij uitgelegd bij de eerste echo maar toen zat ik zo met mijn hoofd in de wolken dat ik het niet precies meer weet.

    Gefeliciteerd meis! Je kindje is nu al een vechtertje, against all odds :)
     
  15. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Fijn dat jullie gepraat hebben en dat de eerste schrik gezakt is.
    Het is ook snel.. Maar zie het als iets moois.
    En hoe leuk dat het leeftijdsverschil straks lekker klein is!!
    Ik hoop dat jullie gauw kunnen genieten van jullie wondertje. Want dat is het 😊
     
  16. Risu

    Risu Fanatiek lid

    13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    :) dochter was 4 mnd, toen ik een alweer een maand zwanger was. (Niet gepland) Ik vond het lichamelijk best pittig, vooral laatste 4 mnd, maar dat kan ook komen omdat onze dochter een huilbaby was. Slapen heb ik amper gekund, en je weet hoe vermoeid je tijdens een zw kan zijn. Maar het was het allemaal waard, het is zo geweldig!! Ze schelen iets meer dan 12mnd, zoon is gelukkig geen huilbaby, totaal tegenovergestelde. Lichamelijk begin ik me de afgelopen 2 weken steeds beter te voelen.

    Enige tip wat ik je kan geven..... Neem echt je rust wanneer dat kan!
     
  17. blondy1982

    22 aug 2012
    60
    2
    8
    Vrouw
    zorg
    overijssel
    Hoi Dames even een up-datje.
    Ben inmiddels bij de verloskundige geweest. Ik ben 9 weken en 5 dagen vandaag. Kindje ziet er goed uit, beweegt en heeft een kloppend hartje.
    Of ik er aan gewent ben nu, uh nee eigenlijk nog niet. Tis nog een onwerkelijk idee dat er in oktober nog een baby komt. Ben wel heel misselijk met overgeven de hele dag. Had ik bij nummer 1 helemaal niet.
    Dan te bedenken dat we voor de eerste ander half jaar zijn bezig geweest! Dat maakt dit dan toch weer wonderlijk.
    Langzaam zal het groeien en langzaam zullen mams en paps eraan wennen. ;):)Ervan houden zullen we zeker.
     
  18. Beeb87

    Beeb87 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!
    Kan me voorstellen dat het een flinke shock was.
    Gelukkig is alles tot nu toe goed!

    Bijzonder hoe je leven kan lopen.
     
  19. Eefje86

    Eefje86 Bekend lid

    21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste 6 weken is er geen bloedband met je kindje.. Mocht dat iets gerust stellen.. Verder idd ff laten bezinken.. Het is hartstikke snel.. Maar hoe leuk is het straks.. Ze zullen zoveel aan elkaar hebben.. Leuk hoor!
     

Deel Deze Pagina