Wanneer beginnen met zinderlijkheid?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door charity2010, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn dochter is nu 19 mnd en is de hele dag op ontdekking.
    Ze wil overal bij helpen, schoonmaken, wassen noem maar op!
    Nu ze haar lichaamsdelen aardig kent en weet was plassen in houdt, vroeg ik me af wanneer je eigenlijk met de zinderlijkheids training begint?
    En hoe kunnen we dat dan het beste aanpakken? Welke potjes zijn goed/leuk etc..

Alvast bedankt voor het meedenken :)!

2. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou gewoon een potje o.i.d. kopen en het spelenderwijs introduceren. Het is nog wel wat vroeg voor zindelijkheid maar het kan wel. Wij hebben dat ook gedaan, potje gekocht en wc bril verkleiners en af en toe vraag ik "wil je op het potje" en dan gaat ze even (soms is dat een hele dag constant en soms is het dagen niet, het is hier net een spelletje) en als ze niet wil gaat ze niet, meer zodat ze er wel aan kan wennen want ik merk bij haar dat ze er nog niet helemaal aan toe is om zindelijk te owrden. Soms doet ze een plasje maar dan is ze zelf ook heel verbaasd. Dus op die manier kan je kijken of ze er eventueel aan toe is. Ik zou het in elk geval niet gaan pushen, kijk als ze het echt goed oppakt en zelf ook aangeeft dat ze moet plassen, dan kan je het doorzetten, maar ik zou het nu gewoon even op een leuke manier langzaam introduceren.

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb ergends een keer zo'n potje gezien en die heette iets van troon was in een jongens en meisjes variant te koop en die maakte ook muziekjes enz.. Opzich leek me die heel leuk om het zinderlijkeheid ook leuk te maken en haar er aan te laten wennen maar misschien maakt het met de muziekjes wel iets te leuk? Dat ze het bijv. als speelgoed gaat zien.. Ik denk ook niet dat ze het echt al kan en er al echt aan toe is om helemaal zinderlijk te worden maar ik dacht dat het zo langzaam aan wel tijd werd om haar er mee kennis te laten maken.. Thnx voor je reactie :).

4. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Wat grappig....onze dochters zijn PRECIES even oud, op de zelfde dag geboren.
    Ik heb een gewoon potje in de wc staan.
    Als ik naar de wc ga, gaat zij altijd mee en gaat, met haar kleren aan, op het potje zitten.
    Haar broek uit wil ze nog niet en dat ga ik ook niet forceren.
    Gewoon spelenderwijs kijken wat ze wil.
    Boekje voorlezen over op het potje gaan en als ik plas dan vertel ik wat ik doe en zeg ik dat zij dat ook kan op het potje.
    Ik zie wel wanneer ze haar broek uit wil, ze vindt het nu iig nog erg eng.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Sommige kinderen vinden het echt héél eng wanneer zo'n potje ineens geluid gaat maken als 'beloning', dus ik zou er mee uit kijken. (En anders wordt het misschien inderdaad een verkeerde manier van belonen en meer speelgoed dan dat het echt helpt bij het zindelijk worden, bij een gewoon potje heb je het wat meer zelf in de hand, lijkt me?)

Deel Deze Pagina