sinds wanneer is bijvoeden rond 3/4 maanden de norm?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joveli

    Joveli Niet meer actief

    Wie moet dat beoordelen of het ok is? Het is jouw kindje. Als jij met 5 maanden wilt bijvoeden moet je dan gewoon doen met of zonder 'ok' van wie dan ook ;)

    Is je kindje er met 5 maanden aan toe, dan begin je met bijvoeding. Denk je dat je kindje er nog niet aan toe is, dan doe je het niet. :p
     
  2. cobravosje

    cobravosje Actief lid

    18 nov 2008
    182
    0
    0
    ik zal het 1 x zeggen,
    de kinderartsen zijn er nog lang niet overuit wat nou de beste keuze is. en dan heeft het niet eens met allergieen te maken maar puur of de darmpjes het kunnen verdragen. er zitten namelijk weinig tot geen allergenen in 4+ potjes.
    ze zeggen ook dat hoe eerder je begint hoe beter, omdat ze dan makkelijker wennen aan vast voedsel en minder pitserig kunnen worden (lees: KUNNEN hoeft niet bij elk kind hetzelfde te zijn) en daarbij kun je niet vroeg genoeg beginnen met de weerstand bieden die ze zo hard nodig hebben JUIST op die leeftijd.
    verhalen over dat de darmpjes de voeding met 4 maanden ngo niet voldoende opnemen is een fabeltje, kijk maar naar rico, sinds ik met potjes ben begonnen is hij veel fitter en ziet er gezonder uit. bij rico is het dan ook geen bijvoeding, maar noodzaak omdat hij zijn melk niet binnen kon houden.
    Anderzijds kunnen de darmpjes wat sterker reageren op bijvoeding ALS ze al last van krampjes hadden, als die fase al voorbij was hebben weinig tot geen baby's er echt lang last van, hooguit een paar wendagen.

    ik weet dit omdat mijn ka bij de vergaderingen zit voor baby voeding en bij de bepaling over het wel en niet gebruiken ervan
     
  3. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    En zo doet ieder gewoon waar die zelf denkt dat haar kindje klaar voor is...

    K. staat nu even op non-actief qua hapjes ;) maar over 2 weekjes begin ik met worteltjes.. ben benieuwd! Wil dan ook meer gaan geven...
    Nu blijft het voorlopig bij om de dag een paar likjes peer... (in zijn schommelstoel :))
     
  4. cobravosje

    cobravosje Actief lid

    18 nov 2008
    182
    0
    0
    zo is het maar net;) en ook rico krijgt het te eten in zijn cradle swing:p
     
  5. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Hahaha leuk is dat he :D Kay zit ook wel eens in zijn eetstoel te smullen hoor, maar in de schommel vindt die het leuker geloof ik.. denk dat dit ook komt omdat die eetstoel nog best diep is voor m!

    Hoe oud is Rico nu?
     
  6. cobravosje

    cobravosje Actief lid

    18 nov 2008
    182
    0
    0
    5 maanden en ben begonnen met pap toen hij 3 maanden en 3 weken was en met groente toen hij 4 maanden en een week oud was.
    ja ik heb een verkleinkussen gekocht met camouflage print echt heel stoer! hij kan er nog niet heel lang in zitten 10 min hooguit en dan gaat ie scheef zitten of onderuit gezakt. lijkt mij wel;) hahaha. maargoed over een paar weekjes probeer ik het weer..of misschien over een paar dagen al wel;)
     
  7. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Jaa idd... voor je het weet zitten ze rechtop :) hier een bumbo stoeltje waar die af en toe heel even in mag zitten.. grote lol!

    Ik heb K. nu ook een paar keer Nutrix door zijn fles gegeven, maar ik blijf het eng vinden... heb vandaag dus maar Nutriton gehaald, misschien werkt dat ook wel :) Ook krijgt hij al wat hapjes peer.. heeeeeerlijk vindt hij dat!
     
  8. cobravosje

    cobravosje Actief lid

    18 nov 2008
    182
    0
    0
    hoezo vind je dat eng? niks engs aan meid, denk zo er zitten geen allergenen in en nutriton is trouwens bewezen dat het werkt tegen spugen en helpt ookw el tegenhongerige baby's omdat het immers een laagje in de maag geeft.
    alhoewel rico alleen maar minder spuugt het is niet zo dat hij het helemaal niet meer doet;)
     

Deel Deze Pagina