Single adoptie Amerika

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door bordes, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bordes

    bordes Lid

    12 aug 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hoi,

    Ik zit nog volop in de IVF-procedure, maar toch denk ik af en toe aan adoptie als ik niet zelf zwanger kan worden. Ik heb begrepen dat je, als je alleen bent, alleen een kindje uit Amerika kunt adopteren.
    En dat de kosten hiervan € 23.000,= bedragen.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij meer vertellen hierover?
    Ook wat de wachttijd betreft?

    Groetjes Emma
     
  2. ninaVI

    ninaVI Fanatiek lid

    6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    beste emma,

    Wij zijn een stel en gaan ook adopteren uit Amerika!
    In dit land gaat alles heel anders dan de gebruikelijke adoptielanden. Dit heeft alles te maken met het feit dat het een zelfdoen adoptie is.

    Dit houdt in dat je zelf de contacten in Amerika moet vinden, zelf moet zorgdragen dat alle benodigde papieren in orde komen plus vertaald en je contact moet worden goedgekeurd door de overheid!

    Normaal wordt dit deel gedaan door een stichting die bemiddeld tussen de adoptieouders en land van herkomst! Zoals kind en toekomst en wereldkinderen! Voor meer info over het zelfdoen kun je het beste een kijkje nemen bij belangenvereniging BZA!

    Denk er goed over na want met het zelfdoen komen er een heleboel aspecten bijkijken waar je tegen moet kunnen! Nu weet ik dat er volgens mij meer landen eenouder adoptie doen hoor! Kun je anders informeren bij wereldkinderen!

    Succes met alles!

    liefs nina
     
  3. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Volgens mij zijn er veel meer landen waarvandaan je kunt adopteren als je alleen bent ( haïti bv).
    Kijk eens op de websites van betreffende organisaties daar vind je alle info die je nodig hebt.
     

Deel Deze Pagina