Sint kado voor kind met ass.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door merah, 21 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja, het klinkt misschien als een rare vraag en ik weet dat er al een Sint-topic is, maar toch zoek ik nét een ander soort inspiratie.
    Kadootjes moeten hier namelijk met heel veel zorg gekozen worden.
    Onze dochter gooit nooit iets weg, is gek op Lego, maar maakt alles maar 1 keer en dat moet dan ook allemaal uitgestald op haar kamer.... Ben zo klaar met alle zooi.
    Dus het moet óf iets zijn om te knutselen (al hebben we daaraan geen gebrek) met een overduidelijk tijdelijk karakter, of het moet iets van kwaliteit zijn waarvan het dus ‘waard’ is dat dit eeuwig op haar kamer staat.
    Verder is haar interesse vrij beperkt. Lego, dino’s, honden....

    wie helpt?
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Er zijn ook Lego spelletjes, zou dat ook wat zijn?
    Hier staan veel dinodingen: https://www.ilovespeelgoed.nl/catalogsearch/result/?q=Dino

    Edit: kaartjes voor de dierentuin in Amersfoort, hier zit een dino bos bij
    https://dierenparkamersfoort.nl/in-het-dierenpark/dinopark/?gclid=EAIaIQobChMIrpDzq5n85QIV0uR3Ch3wnQxDEAAYASABEgLZs_D_BwE
     
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    Bij “speciaal speelgoed voor ASS” denk ik aan speelgoed om in te bijten of mee te gooien, die een kindje in onze omgeving nodig heeft, maar gelukkig bedoel je dat niet ;)
    Mijn oudste maakt ook zijn Lego maar 1x en heeft een soort museumslaapkamer, hij is geen “speelgoedkind”. Hij krijgt dit jaar een mooie koptelefoon, een muziekbox, een boek, een pyjama en een bordspel.
    Andere kados die hij ooit kreeg: horloge, Lego-wekker, sporttas met zn naam, fietscomputer, camera, mooie burolamp
     
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
  5. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Hoe oud? Ik denk gelijk aan kapla. Dat moet je afbreken om weer verder te kunnen en anders gaat het vanzelf een keer om omdat je niks vastzet. Terwijl je wel heel veel dingen kan maken, steeds groter en moeilijker, en het ook fijnmotorisch en qua technisch inzicht nog meer uitdagend is dan lego (en leuk om samen te doen!) En goed voor je frustratietolerantie ;)
     
  6. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier een kind wat niet van speelgoed houdt. Ze krijgt een onesie, het plantenboek, een (cooperatief) spel, gekke sokken.
    Voor haar verjaardag, ook bijna, wil ze een robot.
     
  7. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik vond het ook lastig voor mijn dochter (8 jaar) met ASS. (het is niet voor niets dat ik elk jaar dat topic open, om inspiratie op te doen) Haar interesses zijn vrij specifiek; Minecraft, Sonic, Mario, Aladdin, katten. In de folders en op de reclames op tv ziet ze weinig dat ze leuk vindt. Alleen Switch games. Verder vindt ze zich voor veel dingen ook echt al te oud, en echte ‘meisjes’ dingen vindt ze ‘stom’.

    Toch uiteindelijk nog goed gelukt om dingen te verzinnen die wij en oma & opa kunnen geven. (wij vieren Sint en Kerst) Ze krijgt dit jaar o.a. spullen van Minecraft (knuffeltjes, boek, Lego set, spel voor de Switch (ze had voor de pc en iPad al wel, maar ze wilde de Switch versie ook graag), Switch games (Luigi Mansion 3, Sonic & Mario Olympische spelen, en twee Amiibo’s), spullen van Aladdin (knuffels, dvd, dekbedovertrek, puzzel), Lush (bubble bar in vorm van een kat), boeken (Programmeren voor kinderen, kookboek), Apple kaartje, en een bioscoopbon (in februari komt de Sonic film uit).
     
  8. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Misschien is gipsgieten een idee (omdat ze houdt van knutselen?) Van SES heb je zowel met hondjes of met dino’s. Of strijkkralen? Zijn er ook met dino’s, en volgens mij ook met honden.
     
  9. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Misschien een boek over lego? Ik weet dat je er verschillende van hebt.
    Of kaartjes voor naturalis, hebben ze daar geen dino's?
     
  10. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Oh misschien lego gebruiksvoorwerpen? Je hebt een wekker in een grote legopop. Je hebt bekers waar je lego op kunt doen. Legotape die je op een kast of muur kunt plakken en waar je dan poppetjes etc op kunt zetten.
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Een dinosaurus strijkkralenset? Heb ik ooit eens bij AH gekocht, van Haba of Hama ofzo.
     
  12. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier een 6-jarige met ASS en cadeaus zijn altijd zoooo moeilijk.
    Hier vooral dingen die geen speelgoed zijn (en hij is echt nog blij met een pakje vouwblaadjes, dol-enthousiast :))

    Wat we oa als cadeau hebben gegeven of gaan geven:
    - vuurkorf
    - elektrische tandenborstel
    - via AlieXpress een horloge van Supermario
    - een pyjama van zn superheld
    - kaartjes voor een leuke voorstelling

    hij krijgt nu met pakjesavond een Smartgame. Heb er 1 gekozen voor 4-7jaar. ondanks dat hij bijna 7 is en cognitief sterk, is spelletjes doen voor hem heel lastig. En op deze manier kan het door naar zn broertje.
     
  13. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik pik jou er even uit, maar iedereen natuurlijk bedankt voor de ideeen!

    Het klinkt een beetje alsof jou dochter een beetje hetzelfde in elkaar zit als mijn oudste (ook 8). Echte meisjes dingen zijn idd stom. Maar bedacht me ineens dat minecraft ook een hele goeie is! Ik ga daar zeker eens naar zoeken. Dank!
    Ook de koptelefoon die iemand noemde vind ik een goede. Ze vindt het heerlijk om in haar eigen bubbel te zitten met een muziekje en volgend jaar gaan we samen vliegen, dus dan is het ook fijn als ze zich daarmee een beetje af kan sluiten van alle prikkels. Dank!
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  14. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een wekker van Lego vind ik ook leuk!. Als het dan toch moet ‘staan’, dan liever iets nuttigs :)
     
  15. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Smartgame hier idd ook gekocht. Ze wilde graag ‘squirrels go nuts’. Ik denk dat het te makkelijk is voor haar, maar ze heeft er ook 1 met konijnen en daar ‘speelt’ ze geregeld gewoon mee. Dus straks heeft ze een heel bos! Hahaha
     
  16. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Die is best lastig. De eerste puzzels niet, maar daarna wel. Onze 9 jarige heeft hem nog niet uitgespeeld.
     
  17. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    O, wat goed om te horen!
     
  18. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Wij zijn dit jaar gegaan voor dingen die op gaan. Knutselwerkje, badkrijtjes en klei. O en een gitaartje want ze is helemaal gek van muziek
     
  19. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zag in een van de speelgoedboekjes een krokodillenrobot, die je zelf kan programmeren. Volgens mij is er ook een hondenrobot die je kan programmeren. Wel wat prijziger maar heeft zeker mijn interesse getrokken voor volgend jaar
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Een kallax kast om de lego bouwwerken in tentoon te zetten. Het zou mooi zijn als die platen om op te bouwen daar een goed formaat voor zouden hebben.
     

Deel Deze Pagina