Sint Maarten/11 november; langs de deuren?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Magnolia29, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    In onze regio vieren we Sint Maarten. Dochter kijkt er al naar uit en binnenkort zullen ze op school ook met de lampions beginnen.

    Nu zat ik me ineens te bedenken; gaat het wel door in deze tijd? Iemand al enig idee, al iets over gehoord? Of slaan jullie het vanwege Corona bewust over dit jaar?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    zou zo jammer zijn om het niet te vieren. In principe zou het heel makkelijk op te lossen zijn door de kinderen een visnetje mee te geven en op afstand van de deuren te houden.
     
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Die vind ik leuk!
     
    Striae vindt dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier wordt dat niet gedaan, sint Maarten, maar ik vind dit een topidee!!
     
  5. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    In ons dorp is al honderd jaar een lampionnenoptocht in september. In iedere wijk een optocht met versierde karren en honderden verklede kinderen. Ging ook niet door...
    Alleen de kleuters hebben een rondje om de school gelopen met hun buddies uit de vovenbouw.
     
  6. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Bij ons buurdorp is het al afgelast

    gezien feit dat de organisatie hier kinder vakantie werk ook afgeblazen heeft zal sint maarten ook niet doorgaan gok ik

    sinterklaascomite is bezig met een alternatieve intocht aangezien onze veiligheidsregio denoriginele intochten heeft verboden.
    Erg benieuwd wat kinderen allemaal nog meer niet mogen terwijl er toch gezegd wordt dat kids nauwelijks bijdragen aan besmettingen
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Hier komt Sint Maarten wel rond.
    Er is een carnavalsgroep in de buurt die een soort van pausmobiel heeft en daar zal hij inzitten en rondgereden worden.

    Als je wil dat er pakjes afgegeven worden moet je u vooraf inschrijven.

    De zonen van Sint Maarten die in onze wijk komt, zijn de extra zwarte Pieten dit jaar (2ling geboren in 2009) en die kunnen pakjes en lekkers tot bij de kinderen brengen en tekeningen aannemen.
     
  8. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik denk dat in België Sint Maarten iets anders is al bij ons in NL? Klinkt meer als Sinterklaas maar bij Sint Maarten gaan de kinderen met lampions langs de deuren zingen ze een liedje en krijgen ze in ruil een snoepje.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Ahzo het gaat over Sint Maarten zingen (zie je hier in de buurt minder, bij schoonbroer en schoonzus wel).
     
  10. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Hier wordt gewoon gezongen en rond gegaan maar wel met een soort visnetje. (Bakje met stok wat ze zelf knutselen) en zoals altijd geven de buurtbewoners dmv een kaarsje bij het raam of deur dat ze welkom zijn.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. maliro

    maliro Niet meer actief

    Hier elk jaar lampionnetje lopen.
    Dit jaar wordt er bij zoon op school geen lampion gemaakt, omdat ze dit altijd met hulp van ouders doen en die mogen niet naar binnen.
    Op zowel de school van zoon als dochter gaat de lampionnenshow niet door.
    En of de deuren open gaan op 11 november.. geen idee!
     
  12. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het grootste probleem is dat bij heel veel grote dingen voor kinderen ook veel ouders aanwezig zijn.;)
    En daar zit denk ik de moeilijkheid.
    Want ja, bij bijv Sinterklaas intocht laat je geen peuters/kleuters zonder ouders op de haven wachten tot Sint aankomt net de boot.
     
    debq, Novi, GossipGirlxoxo en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Er zijn zoveel andere opties, bij vrienden zijn ze met school in overleg dat juffen en meesters er bij zijn leidsters kdv ...
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  14. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nou eh... ik ga nooit mee tot de deur hoor! Ik wacht op het trottoir en de kids gaan het pad op naar de deur.

    (en als ze dan terug komen vraag ik ‘heb je wel dank je wel gezegd?’ En dan gilt er altijd nog wel eentje achterom: ‘DANK JE WEL!!!’ :roflmao::roflmao:)
     
    lidu1, Vero0504, Bloomm en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.582
    6.274
    113
    Maar kinderen in de basisschool leeftijd hoeven geen afstand te houden toch? Dan zou het gewoon door moeten kunnen gaan. Maar geen idee verder eigenlijk. Heb er nog niks over gehoord.
     
    nelta vindt dit leuk.
  16. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn zonen zijn vorige maand al begonnen met plannen met wie ze willen lopen en waar :roflmao:

    Ik hoop dus ook echt dat het gewoon doorgaat....:$
     
    Prettykitty en Vero0504 vinden dit leuk.
  17. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Lijkt mij dat je zoiets toch best door kan laten gaan, wellicht met wat aanpassingen.
    Lampionnen knutselen kan ook thuis. En met een groepje kinderen kan er één, twee of drie ouders mee die prima rekening met elkaar kunnen houden.
    Kinderen kunnen inderdaad op afstand van de deur zingen. En evt een visnetje of emmertje aan een stok is een handig idee.
    Lijkt me super leuk om door te laten gaan wat prima (aangepast) door kan gaan.
     
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.929
    113
    Vrouw
    Tegen de dichte deur :roflmao:

    Hier is ook altijd een lampionnen optocht, vreugdevuur en vuurwerkshow.
    Geen idee eigenlijk of het doorgaat dit jaar.
    Kinderen langs de deuren.... hmmm. Ze mochten vorige week al het niet met de jantje beton loten. En ik gok zo dat de situatie in november er niet heel veel beter zal zijn dan nu. Dus ik denk eigenlijk dat alles afgeblazen gaat worden.

    Jammer voor oudste. Jongste vertellen we gewoon niks, dan heeft ie het niet door. (En die was toch al bang voor het vuurwerk, en onrustig in de massa)
     
  19. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Eerlijk!? Ik zou niet weten waarom het niet door zou kunnen gaan. Volwassenen hoeven niet eens in de buurt te komen van de andere mensen die de deuren open doen.. Het zijn voornamelijk de kinderen. En die hoeven geen afstand te houden tot volwassenen.
     
    2littlemonkeys en TotalBella vinden dit leuk.
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.157
    113
    Apart kinderpostzegels kwam nog wel.
     

Deel Deze Pagina