Sinterklaas en kinderalimentatie

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Zoe123, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    De titel zegt het al...
    Mama’s met co-ouderschap en dus kinderalimentatie, hoe regelen jullie de Sinterklaas kadootjes?
    Betalen jullie deze uit de alimentatie, of hebben jullie daar een aparte afspraak over met de ex?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Hier geen alimentatie, ieder koopt voor zich en het word dus 2x gevierd

    Ik ga er overigens vanuit dat de alimentatie gewoon maandelijks op de grote hoop gaat... dan maakt het niks uit waar je het van koopt toch
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Alimentatie is voor alles kosten van levensonderhoud. Daar vallen dus ook cadeautjes onder. De meeste mensen zullen 2x Sinterklaas vieren met dubbele cadeaus.
     
  4. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Wij hebben de afspraak dat vader voor ieder een 'groot' cadeau doet, en ik de rest. In de praktijk geef ik veel meer uit, omdat ik het veel te leuk vind om ze te verwennen, maar dat is mijn eigen verantwoordelijkheid.;)
    Alimentatie gaat bij mij gewoon op de grote hoop, en ik betaal sinterklaas van de kinderbijslag.

    Alleen dit jaar doen wel het anders, ik sinterklaas en hij kerst. (Normaal gesproken vieren wel kerst niet met cadeaus maar kwam door omstandigheden beter uit.)
     
  5. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Wij hebben een kinderrekening waar alles wat betreft de kinderen vanaf gaat. Met sinterklaas en verjaardagen spreken we een bedrag af wat we elk daarvoor gebruiken.
     
  6. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Zo gaat het hier ook
     

Deel Deze Pagina