Sinterklaasjournaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LisbethSalander, 9 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Vanavond begint het Sinterklaas journaal weer. En aangezien de plaatselijke intochten zijn afgelast en de landelijke intocht ook niet gaat zijn zoals andere jaren voel ik me toch wel een soort van verplicht om het journaal te gaan volgen. De school van mijn kinderen volgt ook de verhaallijn van het Sinterklaas journaal. Andere jaren kwam ik nog wel weg met het journaal regelmatig niet mee te kijken. Maar denk dat me dat dit jaar niet gaat lukken.
    Ik ben overigens ook best benieuwd naar wat ze hebben verzonnen omtrent corona en quarantaine.

    Oudste kind ( die het geheim inmiddels weet) hoopt vooral dat Jan Boerenfluitjes er dit jaar weer bij gaat zijn. Hij moet er altijd hard om lachen.

    Gaan jullie kijken?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Ja leuk! Hier wordt het gevolgd, alhoewel: als ze het een avondje niet zien, hoor ik ze er ook niet over. Volgens mij wordt het op school ook gekeken.
    Ben benieuwd naar de verhaallijn dit jaar.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij kijken ieder jaar. De oudste gelooft niet meer, maar vindt het volgens mij dit jaar extra leuk :)
    Ben benieuwd weer dit jaar :)
     
  4. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wij gaan ook weer kijken. Zoon vindt het fantastisch en is al aan het afstrepen geweest op de kalender. Ook op school volgen ze de verhaallijn en kijken ze het in de klas.
    Ik vind het zelf ook altijd wel weer leuk om naar te kijken. Ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben dit jaar.
     
  5. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    Wij zitten vanavond 18u ook weer klaar!
    Hier wordt er op school ook gekeken en hebben ze het lespakket wat er bij hoort.
     
  6. Noa88

    Noa88 Lid

    2 nov 2020
    59
    50
    18
    Vrouw
    Wij kijken ook, tenminste ik en de kleinste. De grootste weet het geheim, maar heeft de Sint altijd veel te spannend gevonden. Die keek al nooit. De kleinste krijgt het nu bewust mee en is erg benieuwd. Kijken wat die er na vanavond van vindt.
    Ik ben zelf reuze benieuwd naar de creatieve draai aan dit hele verhaal, want wat bedenken ze nu weer?
     
  7. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ook wij gaan kijken met onze jongste, dit jaar voor het eerst de oudste twee weten inmiddels het geheim van de Sint dus die kijken mee voor de leuk.
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier zijn ze 10 en 12 en ze zitten er klaar voor hoor ;) Jan Boerenfluitjes kwam hier net ook al weer voorbij. Ik vind 'm ook wel erg grappig... :p .
     
    GossipGirlxoxo en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.579
    6.272
    113
    Hier staat t ook weer aan. Ben heel benieuwd wat t verhaal dit jaar wordt.
     
  10. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Normaal was ik er niet zo van, maar nu de oudste op school zit moet het wel vind ik, dus ze zijn hier aan het kijken :)
     
  11. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.664
    113
    Vrouw
    Hier ook gekeken
    4 jarige was vanochtend al aan het stuiteren
    7,5 jarige zit er nog vol in. Onderweg net naar de voetbal heeft papa het hele verhaal van hem gehoord. Hopelijk mag hij dit jaar er nog lekker vol in geloven. Zit in 4/5 klas waar er al vele niet meer geloven....
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben ook weer gekeken hoor. Ik houd echt van het Sinterklaasjournaal. Leuk voor kinderen en elke aflevering ook een paar woordgrappen voor de meekijkende volwasssenen. Je moet er maar weer in slagen om elk jaar iets nieuws te verzinnen qua verhaallijn.
    En dit jaar met een extra uitdaging, maar dat is de schrijvers echt wel toevertrouwd. Ik ben heel benieuwd waar ze nu weer mee komen.
     
    GossipGirlxoxo en Athina vinden dit leuk.
  13. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.664
    113
    Vrouw
    Heb 1,5 meter al gehoord
    En als je van buiten komt handen wassen

    beetje corona dingetjes
     
  14. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Dus die uit 2013 weet het geheim ook al? Dat is vroeg! Zelf achter gekomen?
     
  15. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Hier telden ze de dagen al af tot de eerste aflevering. De sinterklaasgekte is hier weer begonnen :eek: dat worden nog een paar lange weken denk ik hahaha.
    Nee hoor het is leuk. Ik geniet er maar van nu ze allemaal nog geloven :)

    Ben benieuwd naar de verhaallijn. School volgt ook de verhaallijn en ik zit in de sint werkgroep, maar weet eigenlijk nog bijna niks :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.664
    113
    Vrouw
    Net or gehad en school weet ook weinig van het verhaal. Stond weinig tot niks in het pakket van het sintjournaal

    hier komt sint op school, geen groots aankomst maar tijdens dat de lessen bezig zijn.

    kerst besproken en diner mag geen doorgang hebben omdat je ouders weer beweegt op pad te gaan en allemaal eten binnenbrengen vanuit 100en keukens is niet coronaproof
     
  17. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja, hij kwam er zelf mee al twee jaar geleden, toen hebben we het nog kunnen rekken. Maar vorig jaar was de kous echt af.

    Hij kwam op den duur naar me toe en zei ik weet allang hoor dat hij nep is en jullie de cadeautjes in m'n schoen doen hoor!
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  18. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Vaasje wat een wijsneus haha.

    @Mamavan2SE nou dat was hier dus ook.. ze wilden hier op school dan allerlei aanpassingen mbt surprises omdat het moest "luchten" vanwege corona. Maar vervolgens was het idee voor kerst om iedere klas iets te laten maken. Bijvoorbeeld de ene groep bekers te laten versieren voor de hele school, paar klassen worstenbroodjes laten maken voor heel de school etc. Nou dat lijkt mij ook niet echt coronaproof of ben ik nou zo'n zeikerd?
    En dan zeggen andere moeders "ja maar ze komen toch ook al in dezelfde ruimtes en delen materialen". Dat vind ik toch nog wat anders dan ergens uit drinken en eten opeten wat door veel mensen is aangeraakt :eek:

    Sorry dat was even offtopic
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Iemand al een idee waar Zwalk echt is? Mijn man dacht misschien Balk? (Friesland). Puur gebasseerd op de naam en wetend dat daar water is.
     
  20. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Elburg, daar is het al eerder opgenomen
     
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina