Skeelers

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 24 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Wie van jullie skeelert er graag?
    Heb je advies of tips voor goede skeelers? Waar moet ik op letten?

    En voor bonusdochter, die wil ook graag skeeleren (oke zij wil het, daarom wil ik het nu ook :o: lijkt me leuk!) Zijn er goede kinderskeelers te koop of zijn ze allemaal wel goed?
     
  2. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik skeeler graag, maar ik geef er niet veel geld aan uit hoor..
    ik skeeler alleen met mooi weer, heb destijds bij decathlon skeelers gekocht! Doe ik nu al vier jaar mee ongeveer.. maar koop dit jaar nieuwe! wieltjes zijn niet veel meer..
    ik skeeler alleen op asfalt stukken, dat scheelt waarschijnlijk ook een hoop.
    Voor de kids kun je daar ook goed scoren, en bij scapino eventueel ook
     
  3. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.854
    424
    83
  4. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Ik skeeler regelmatig. De mijne zijn van rollerblade en doen het al minimaal 14 a 15 jaar. Zitten nog fijn wielen nog steeds ok.
    Wil misschien dit jaar nieuwe kopen, maar moet wel kunnen passen.
     
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Kijk goed naar de pasvorm. Mijn zoon had eerst van Decathlon, die werden te klein. Nu wat duurdere van K2. Zitten veel beter zegt hij, fijne schoen.
    Goed letten op de lagers en wieltjes.

    Zelf heb ik skeelers al wel 10 jaar oud. Heel veel gebruikt vroeger. Waren niet goedkoop. Ooit alleen eens de wieltjes laten vervangen. Maar het is echt afhankelijk hoe vaak je ze wil gaan gebruiken.
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
  7. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Mijn dochter had eerst verstelbare skeelers van Nijdam, maar toen die te klein werden, heeft ze nieuwe gekregen van K2. Hoewel die van Nijdam ook gewoon prima waren, merkt ze wel echt veel verschil. Die van K2 skeeleren veel fijner en zitten ook beter om haar voet.
    Ze zijn wel wat duurder, maar ook verstelbaar, dus ik denk dat er nog wel even mee kan doen.

    Zelf heb ik ook skeelers van K2, met een softboot. Zou wel echt aanraden om te gaan passen, want er zit soms veel verschil in qua maat.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  8. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Ik skeeler nog op mijn oude van roces, zeker 20 jaar oud.. Geen halfpipe meer maar gewoon een rondje. Helaas kan je nu niet passen, maar neem zeker een maat groter!
    En zorg dat je geen kunstof wielen hebt, van die plasticen en ook aluminium velgen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Voor mezelf heb ik al jaren dezelfde skeelers.
    Volgend jaar ga ik kijken voor nieuwe.
    Denk gewoon bij de decathlon.

    C heeft verstelbare skeelers.
    Geen idee van welk merk, ze heeft ze gekregen voor der verjaardag.
    Ze is al vanaf september bijna dagelijks aan het skeeleren.
     
  10. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.553
    6.246
    113
    Ik heb de mijne ook nog, zijn nog steeds goed, heb ze al 22 jaar.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  11. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Die van mij heb ik ook al iets van 20 jaar inderdaad. Als je goede koopt, kun je er echt lang mee doen.
     
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik zit eens uit te rekenen. Ik dacht mijne jaar of 10. Maar ik heb ze gekocht toen ik studeerde.. ook al 20 jaar oud dus. Pff de tijd vliegt.
    Wieltjes jaar of 10 geleden vervangen.
     
  13. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.497
    113
    Ik heb k2 al heel wat jaartjes 18 jr alleen moet er iets in gaan doen me voeten doen heel veel pijn daarna of al tijdens.
    Kunnen daar ook zooltjes in?

    En ja die waren prijzig maar zo fijn nog steeds op pijnlijke voeten na glijden die zo lekker
     
  14. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.527
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb gisteren voor mijn zoon verstelbare besteld bij Pluto en voor mezelf k2 besteld bij Daka omdat ze in de aanbieding waren.Vroeger heb ik echt veel geskeelerd, ik deed ook mee aan de wednesdaynight skate in Rotterdam,was geweldig!Online skeelers bestellen vind ik lastig omdat ik graag wil weten hoe ze zitten enzo maar ik heb de maattabellen goed bekeken ,net als reviews dus ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.Skeelers had ik altijd een maatje groter omdat voeten meestal groter worden als ze warm worden en om er fijne dikke sokken in te kunnen doen (wandelsokken).
    @din0 ,volgens mij moet een zooltje gewoon kunnen, het is het proberen waard!
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    TS dit inderdaad, soft wheels zijn echt een aanrader. Anders is t takke takke takke takke takke echt NIET een plezierige ervaring.

    Ik begon met van die goedkope van de scapino, maar dat ware pokkedingen destijds, juist vanwege die wieltjes ongeacht op welk wegdek ik ging. Mijn nijdams, die haden supersoft wheels (slijten wat harder) die waren "heaven on earth"

    Paar polsbeschermers kan ik ook aanraden.

    Ik ben ermee gestopt, ik kreeg dat remmen niet fatsoenlijk genoeg onder de knie en was echt een brokkenpiloot. Knie vervolgens aan puin gedraaid in de horeca was ook mede van invloed. Heb ze een aantal jaar geleden weggegeven aan een vriendin.

    Allicht in je vriendenkring iemand met een maatje geschikt om te proberen die je even kan lenen.
     
  16. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Waar koop ik zulke skeelers dan, waar ik ze ook kan passen? (Hoeft niet perse nu, wacht wel tot alles weer open gaat)

    K2 lees ik vaak, die hebben softweels?
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb k2 softboot skeelers met boa sluiting. Ideaal.
     
    Spoetnik vindt dit leuk.
  18. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Fanatieke skater hier, net terug van een rondje! Ik heb de Fila crossfit 84, fijn voor een uurtje rondrijden.

    Het ligt er een beetje aan wat je wil gaan doen met skates/skeelers. Als je echt tochten wil gaan maken zou ik denken aan skeelers, voor een rondje door/om de wijk (uurtje, max 2) skates.

    Als je beginner bent kies dan voor een hoge schoen, dat geeft meer steun aan de enkels en daardoor houd je het langer vol en heb je minder kans op blessures. Bedenk ook dat je voeten warm worden als je bezig bent, dus kies 1 of 2 schoenmaten groter dan normaal. Ik draag normaal altijd schoenmaat 40, mijn skates zijn maat 42.

    Hoe groter de wielen hoe harder je gaat, als je in de stad gaat rijden moet je dus met grotere wielen rekening houden met een langere remweg. Met kleinere wielen ben je wendbaarder in de bocht. Ik vind tot maat 85/90 lekker om in de stad te rijden, voor tochten zou ik kiezen voor wielen vanaf maat 90.

    Zachte wieltjes hebben meer grip, maar slijten sneller en moet je vaker roteren. Wij doen dat elke 2 maanden, maar rijden dan ook 2-3x per week 10-30km per keer. Aan het eind van het seizoen kijken we hoe het er voor staat met de wieltjes, als de tekst of het logo begint mee te slijten moeten er nieuwe onder. Hardere wielen slijten minder snel en geven meer snelheid, maar hebben minder comfort.

    Zorg in ieder geval dat je het remblokjes er af haalt voor je gaat skeeleren. Als je een heuveltje af gaat of er een klinker los ligt kan je daar achter blijven haken.

    Ik vind Daka een fijne winkel. Ze hebben veel aanbod en personeel met verstand van zaken. Ook verschillende merken op voorraad waardoor je echt kan kijken wat je fijn vindt zitten.
     
    Spoetnik en Vero0504 vinden dit leuk.
  19. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.527
    113
    Vrouw
    Thuis
    Even nieuwsgierig hoor maar hoe rem jij dan?Ik heb ooit het remblokje er afgehaald maar dat was het slechtste idee ooit...Ik kwam van de Erasmusbrug af en het lukte me dus niet om op tijd te stoppen voor het kruispunt,ook de lantaarnpaal deed ineens een stapje opzij omdat hij geen knuffel wilde van me dus ik eindigde languit op mijn achterste bij de tramhalte....ik ga dus nooit meer zonder remblokje op pad!Verder sluit ik me aan bij je verhaal.
     
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft k2 en ik rollerblade geloof ik. Waren niet goedkoop maar zijn kwalitatief goed
     

Deel Deze Pagina