Slaap drama Wie heeft tips :-(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yolien, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yolien

    Yolien Actief lid

    8 mrt 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Hoi allemaal,

    Mijn jongste van 1,5 jaar slaapt sinds zo'n 3 week ontzettend slecht. Ik heb een slaapritueel (wel vrij kort) ik legde haar altijd met flesje in bed, die dronk ze dan leeg en daarna viel ze in slaap. Nu is het krijsen als ik wegga. Krijsen als de fles leeg is. Gaat wel een uur lang door. De buren kloppen op de muur.. En dan haal ik haar er maar weer af omdat ik geen ruzie met ze wil. Dan gaan we weer naar beneden, nog een fles en dan tegenwoordig maar bij mama in bed omdat ik zelf ook moe ben van de strijd steeds. Hoe pak ik dit nou aan? Iemand tips voor een beter bed ritueel? Naast haar liggen als ze in haar ledikant ligt heeft geen effect, blijft gillen en huilen
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Wat ik doe is verschonen, slaapzak aan, kroelen, tanden poetsen (mis ik een beetje in je verhaal?) en idem met mijn peuter. Daarna is het verhaaltjestijd. Even lekker samen lezen. Dan nog even kietelen/kroelen/liedje zingen als ze in bed liggen, afhankelijk van wat mijn peuter aangeeft wat ze wil doen, doe ik dit ook bij mijn jongste. Welterustenkus en ze gaan slapen.

    Maar het ging voorheen wel goed.. krijgt ze tanden? Sprongetje, verlatingsangst? Hopelijk is het een fase :p
    Ik zou haar in ieder geval niet een uur laten huilen. Ook niet nog een fles geven. Maar alles rustig benoemen voordat ze gaat slapen. Je gaat zo lekker naar bed toe, we gaan nu je slaapzak aantrekken en dan... etc.
    En elke avond hetzelfde.
    Succes in ieder geval!
     
  3. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    En als je even, om te doorbreken, bij haar blijft tot ze slaapt?
    Je geeft hopelijk geen melk in bed? Klinkt zo belerend, dat is niet de bedoeling, maar dat is wachten op tandproblemen..
     
  4. Yolien

    Yolien Actief lid

    8 mrt 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Ik doe beneden slaapzak aan en dan tandenpoetsen, lezen op de bank. Dan naar boven met fles. Tandproblemen heb je wel een punt.

    Als ik bij haar blijf valt ze ook niet in slaap, dan blijft ze huilen ook al aai ik haar en praat ik rustig.

    Misschien moet ik nog een liedje zingen bij naar bed brengen inplaats van Hop er in en dan weg gaan. Ik vind het moeilijk omdat het voorheen wel goed ging op onze manier. Ze is wel druk met leren praten en heeft af en toe een driftbui (ook weer wat nieuws). Bij de opvang krijgen ze haar trouwens ook niet meer in slaap
     
  5. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Helpt het als je bij haar gaat liggen?

    Licht uit, met je rug naar haar toe.
    Dan ben je bij haar maar maar heeft ze het idee dat je gaat slapen.

    Hier helpt het goed. Soms duurt het wat langer, maar dat geeft niet.
    Laten huilen vind ik geen optie.
     
  6. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Heeft ze geen honger dan, als er twee flessen in gaan?
    Misschien half uurtje later naar bed en voor het slapen gaan nog een banaan eten, in combinatie met warme melk lekker slaapverwekkend.
     
  7. Yolien

    Yolien Actief lid

    8 mrt 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Goeie! Ga ik proberen
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Het is wel een beruchte leeftijd voor slaapproblemen, herken het van onze oudste en ook onze jongste van 16 maanden doet er aan mee, al is het bij haar wat lastiger inschatten vanwege gezondheidsproblemen, vandaar dat we bij haar ook doen wat werkt en dat is in slaap laten vallen bij ons.
    Niet ideaal, ook zeker niet iets wat ik van tevoren had gedacht, maar ik kan nu niet met zekerheid zeggen dat ze nergens last van heeft en daarbij is er ook zoveel gebeurd dat papa of mama haar genoeg veiligheid bied om te slapen. Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze goed en meestal de hele nacht door.

    Voor ze ziek werd gingen we trouwens tijdens zulke periodes naast d'r bedje zitten. Als het nodig was eerst even bij ons op de arm troosten, dan al zingend (waardoor ze afgeleid was) weer in bed leggen, blijven zingen en ondertussen naast d'r bedje op de grond zitten. Zingen werd neuriën, daarna stil en zolang zij stil bleef schoven wij steeds wat verder naar de deur. Ze ging dan eigenlijk niet meer huilen, soms wel lopen keten, maar dat negeerde ik. Uiteindelijk viel ze dan in slaap, duurde meestal wel 30-45 minuten, maar dan sliep ze wel echt goed. Als ze toen bij ons in slaap viel werd ze vaak wakker met overleggen, vandaar dat we toen voor deze manier hebben gekozen.
    Meestal wel het met een paar dagen weer over.
     
  9. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik zou haar in bed voorlezen ipv beneden waar ze nog allerlei prikkels krijgt.
    Lekker warm in bed wordt ze mogelijk al moe voordat het verhaal afgelopen is.

    Ik heb bij een kaakchirurg gewerkt. We kregen daar vaak (buitenlandse) kindjes met rotte tandjes die eruit moesten. Deze kindjes kregen melk in bed..
     
  10. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Idd geen melk in bed of erna nog even poetsen. Pap geven? Erbij gaan liggen. Als het hier te erg werd haalden we ze ook nog wel naar beneden. Als het een feestje werd gingen ze weer terug en anders vielen ze ook nog weleens op de bank in slaap. Oh ja. Het gaat over.
     

Deel Deze Pagina