Slaap ellende, helemaal op

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nonamenononsense, 22 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Beetje wanhoopsstukje, maar zo voel ik me nu ook. Al 5 weken lang heb ik een moeilijke slaper erbij, een baby die behoorlijk wat huilt en dan ook een peuter die behoorlijk wat huilt. Opzich hoort dat erbij, maar de nachten zijn zo dramatisch slecht... Ik ben op echt helemaal op. Ik kan alleen nog meer schreeuwen en boos doen, of janken uit wanhoop.

    Rond 23.00 gaat hjj naar bed voor de nacht, de ene x in de Co sleeper de andere keer op mij, als hij al begint te huilen.
    Rond 2 uur drinkt hij 90 ml, en dan begint de ellende. Werken, steunen, kreunen, mondje terug etc. 2 weken geleden was hij dan wel oké als tie naast me lag. Laatste 2 weken niet, dan blijft hij strekken, rekken, draaien en huilen ook al ligt hij naast me. Ik weet niet wat het is, krampjes? Reflux?
    Vannacht maar 60 ml gegeven in de hoop dat dat het is, maar nee. Ondertussen dus alweer anderhalf uur wakker, en ben van ellende maar beneden gaan zitten omdat mijn peuter en wakker van werd
    Baby ligt nu in de box, huilt met tussenpozen maar ligt nog steeds te werken en te doen. Wat moet ik daar nou mee?
    Hij heeft heel kort ranitinide gekregen, leek geen verschil te maken en 5 dagen nexium. Dat maakte voor deze klachten of het slapen ook geen verschil e daar kreeg hij hele heftige krampen van, dus geen optie.

    Ik heb snachts geen ondersteuning, en overdag kan ik naar zelden bij slapen. En met zo'n 2 uur per nacht al weken lang, is dat niet meer genoeg.

    Van de week uit wanhoop hem volgens baby in een droomritme naar bedje geholpen, laten huilen, troosten etc. Maar was volgens mij nog te vroeg, want hij ging alleen maar krijsen dus dat vond ik zinloos

    Dus help? Wat kan ik nog doen, als niks meer lijkt te werken? Samen slapen zou OK best vinden, als er dan ook geslapen zou worden! Toch terug naar de huisarts? Wat kan het dan zijn? Hij krijgt al nutramigen trouwens op verdenking kma, maar heel licht dus denk niet dat ik überhaupt andere voeding krijg.
    Hij gilt niet snachts van de pijn lijkt het, door bijv verborgen reflux
     
  2. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Nog even een aanvulling aangezien ik toch niet kan slapen

    Drinkt 8 x 90,uit Dr brown fles. I'm dik sinds 2 dagen overdag wat flesjes in met een snufje jbpm, biologische. Ik gebruik een prematuur speen en hij doet 20 min ocrt de fles
    Hij boert moeilijk, ik gebruik infacol, en leefregels reflux
    Zijn broer was ook een vervelende slaper, heb met 6 a 7 weken toen droomritme gedaan en dat ging uiteindelijk heel goed. Maar hij was niet zo onrustig als deze meneer, sliep overdag veel slechter...
    Baby slaapt overdag in er box of draagdoek
     
  3. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.944
    406
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik persoonlijk zou toch willen uitsluiten of alles medisch goed is. Tip, ga evt langs bij een osteopaat.

    Zorg voor jezelf. Kan niemand inspringen overdag zodat je even kunt bijslapen? Dit houdt geen mens anders vol
     
  4. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Osteopaat geweest, heb sinds vorige week probiotica Meer kon hij niet vinden!
    Ik heb geen opvang et helaas
     
  5. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.427
    2.867
    113
    Wat een ellende zeg. Ik weet helaas hoe jij je voelt. Toen onze oudste een peuter was en middelste een baby. Als ik eraan terug denk snap ik niet hoe ik het heb overleefd.

    Je zegt dat je jhbpm gebruikt. Dat staat erom bekend dat het krampjes veroorzaakt. Plus het helpt vaak niet tegen reflux. Grote kans dat het zuur bij je baby nog omhoog komt, maar dan verdikt. Wat voor voeding geef je? Zou het een allergie kunnen zijn?
    Ik roep ook maar wat opties hoor. Het is zo lastig soms met die kleintjes :(
     
  6. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja idd gebruik jbpm, en ik was bang voor meer krampjes maar deze klachten zijn sinds een week of 2 en de jbpm gebruik ik nu zo'n 3 dagen. Ik geef kma voeding, nutramigen!
    Mijn oudste ahd heel duidelijk verborgen reflux, als her dan omhoog kwam gilde hij. Deze kleine doet dat dus niet, hoor eht wel omhoog komen en hij slikt het weer weg of het komt er uit als een mondje terug maar hij gilt niet.
     
  7. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Heel onorthodox en je moet zelf kijken wat je keuze er in is maar 1 van mij gaf ook heel veel mondjes terug en sliep onrustig totdat... ik hem op zijn buik liet slapen.... is dat (als je het nog niet geprobeerd hebt) een idee?
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik gok dat je niet Nutramigen Puramino gebruikt, maar de gewone? Ik zou toch Puramino vragen. Waarom zou je dat niet doen?
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Welke probiotica heb je? Een flink aabtal is gekweekt op koemelk..

    En toch vragen om neocate? Hier was dat het enige wat hielp..

    Vreselijk heftig meis.. :(
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    En die infacol maakt t vaak ook alleen maar erger.. die zou je ook kunnen stoppen evt.

    Veel dragen? Elke avond een badje?
     
  11. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de tips en trucs!

    -
    Overdag kan ik hem heel af en toe, met nadruk op af en toe, slapend weg leggen op zijn buik. In slaap vallen en snachts lukt dit helaas niet. Waarom? Echt geen idee...

    Ik kan het uiteraard vragen, maar er zijn maar weinig tekenen van daadwerkelijke allergie. Mijn oudste had na elke fles vreselijke uitslag en gilde het uit. Hij kreeg dus nutramigen. Deze man, huilde en kreunde veel en had vooral krampjes en kreeg soort van nutramigen met het idee dat dat het ws wel was! Denk niet dat de huisarts puramino gaat voorschrijven alleen maar omdat ik dat wil...
    Mijn oudste at met 6 maanden yoghurt en ging weer over op gewone voeding. Nooit meer last gehad

    Ik gebruik protexin restore van Holland and barret

    De infacol is helaas het enige wat nu echt helpt met opvoeren. Ik weet dat het omstreden is maar zonder boert hij neit. Sab simplex deed niet zoveel en cinnababy al helemaal niet!

    Hij gaat elke avond in bad, en ik draag relatief veel op een dag alleen vind ik het vermoeiend dat ik dan niet kan zitten en liggen. Dan moet ik blijven bewegen
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Mmm lastig meis.. ik snap dat je er wanhopig van wordt :(
    Slaapt hij al in jullie bed? Hier gaf dat ook rust..

    En ik zie dit bij je probiotica;

    Allergie informatie:

    Bevat sporen van soja en melk, deze worden gebruikt in de voedingsbodem van de stammen. Sporen van melk zijn op een niveau dat geen invloed heeft op personen die leiden aan lactose-intolerantie.


    Dus dat kán wel een reden zijn voor meer buikpijn.
     
  13. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja hij slaapt eigenlijk alleen maar bij of op mij. Zelden kan ik hem wegleggen op zijn buik overdag, en heel soms slaapt hij de eerste ronde in de Co sleeper.
    De klachten van het kreunen en dergelijke waren wel aanwezig voor het gebruik van de probiotica!
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja het kunnen ook "gewoon" krampjes zijn. Maar persoonlijk zou ik bij een kma vermoeden wel die probiotica niet meer geven en 1 zoeken zonder.

    En in de wagen?
    Osteopaat al geweest?
    Chiropractor?
     
  15. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    In de wagen slaapt ie niet echt, als je stopt met lopen is hij wakker.chropractor ben ik nog niet bij geweest, osteopaat is degene geweest die de probiotica adviseerde. Ik moet volgende week terug, zal het even bespreken!
     
  16. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Zou het meerwaarde hebben om een blik puramine zelf te lopen, en dit dan als resultaat voor te leggen bij de huisarts?

    Ik zit de lijst van bijwerkingen na te kijken, en ik zie toch wel eea wat ik herken...

    Verkouden, pieperige ademhaling, spugen, veel krampen... Hij heeft af en toe ineens rose bultjes, maar of dat baby acne warmte uitslag of door kma komt... Dat weet ik niet. Hij snurkt iig als een volwassen vent, klinkt al zeker 2 weken verkouden, piept als hij slaapt etx
    Ik denk alleen niet dat de huisarts mee wilt werken, omdat ze alles nu gooit onder het mom overvoert.
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Probiotica is ook een goed advies hoor.
    Maar, bij verdenking kma is een probiotica met sporen van melk geen goede .
    Er zijn er ook wel zonder sporen van melk.

    Chiropractor kun je ook nog proberen. Bij mn zoon maakte die combinatie van die twee een wereld van verschil.
     
  18. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de tips! Ga ik eens naar kijken :)
     
  19. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dan stap je naar het cb voor een verwijzing kinderarts.

    Ik heb bijna 4 maand met mn dochter gerommeld. Ze was zó ziek. Mega verkouden. Veel hoesten. Heel veel slijm. Stikken in dr slijm. Koorts heel vaak. Rode bultjes op borst en armen. En een enorme flessen weigeraar.
    Volgens de huisarts, cb arts en later ook kinderarts moest ze "gewoon" weerstand opbouwen en was het "niet zo'n hongerig meisje "

    Na 4 maand ellende zelf begonnen met pepti. Ging iets beter en toen weer terug naar af. Toen gebeld en neocate geëist, omdat ik het anders zelf ging kopen en hun allemaal ging passeren.
    Toen kreeg ik het.

    2 provocatie testen moeten doen. 1e dag 0 reactie . 2e dag direct na de eerste slok, fles weiger, rode wangen, hoesten, snot en rode bultjes op dr borst en armen.
    Bleek dag 2 koemelk. Dus duidelijk. Eindelijk had ik gelijk gekregen.

    Nu op de neocate is er 0 meer aan de hand en functioneert ze behoorlijk oke. Ondanks dat ze nog steeds een lastige slaper blijft.

    Volgens niemand wezen haar symptomen op kma want ze groeide nog . Dat ze al 2 groeilijnen doorgegaan was naar beneden negeerde iedereen. Ik volgde mn gevoel en stond op mn strepen.

    Hopelijk kun jij dat ook. En vind je een oplossing.
     
  20. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.498
    4.569
    113
    Wat is de reden dat je geen hulp hebt? Is de vader niet (meer) in beeld of ven je alleenstaande zonder netwerk?

    Het kan zoveel schelen als je de zorg even kunt delen. Of een paar uur oppas zodat jij kunt bijslapen. Is er echt niets te regelen?

    Verder zou ik de huisarts en cb bellen ipv zelf zoeken.
     

Deel Deze Pagina