Hoi iedereen, sinds dit weekend kan ik niet meer goed op mijn rug slapen, ik krijg dan na een klein tijdje enorme pijn in mij zij (rug en buik). Geen idee wat het is maar kindje is laatste week ruim 200 gram bijgekomen en begint nu echt te wegen dus misschien is dat het. Maar ik vindt het eng om op mijn zijn te liggen...bang dat ik de beeb dan plet oid dus ikslaap vrijwel niet ofmet een niet fijn gevoel enals ik de beeb dan wat minder voel denk ik dat het komt door op mijn zij te hebben geslapen...vreemde vogel ben ik he maar ja zit er maar mooi mee ondertussen. Vraag me ook af wat die vreselijk pijn in mij zij kan zijn, gyneacologe weet het ook niet...
Hi... Linker zij wordt geadviseerd als slaaphouding omdat dit de beste doorbloeding geeft, voor zowel moeder als kind.... Heb je al geprobeerd om in zo'voedingskussen te liggen? dan kun je de kleine niet pletten... of leg anders een gewoon kussen naast je (of onder je buik) zodat je niet in je slaap op je buik kan gaan liggen... als je dat eng lijkt... Je plet je kindje echt niet zo hoor..! en je kindje geeft echt wel aan als hij/zij niet lekker ligt... (ik kreeg tenminste mijn vorige zwangerschap regelmatig een trap als mijnheer iets niet prettig vond).... succes..... xxmona ps. pijn in de zij zou ik ook niet weten... sorry..
De beste slaaphouding is de houding waarin jij kan slapen. Maar afgezien daarvan... je plet je kindje echt niet hoor. Probeer inderdaad eens met een (voedings)kussen te slapen. Gewoon lekker op je zij gaan liggen, je kindje geeft wel aan als hij / zij niet lekker ligt. Enne.. 200 gram is altijd maar een schatting hoor... en weeg het maar eens af op een weegschaaltje.. is echt weinig en voor de duur van jouw zwangerschap heel normaal
Ik baal er juist van dat ik niet op mn rug kan slapen, alleen maar op mn zij. Als ik op mn rug lig word ik erg duizelig, en als ik dan niet anders ga liggen ga ik zweten en uiteindelijk zelfs overgeven.. Maar op mn zij krijg ik weer zere benen, erg fijn allemaal, en ik ben nog maar 20 weken!
hier ook gebroken en soms slapeloze nachten, geen enkele manier ligt meer lekker en het feit dat het sinds een weekje aan het rommelen is helpt ook niet mee. Heb nu extra kussens in bed zodat ik halfzittend in slaap kan vallen..Het is niet ideaal maar zo kan ik nog een paar uurtjes slaap meepikken. Hou mezelf maar voor.... nog even volhouden, binnenkort kan ik weer heeeeeeerlijk op me buik slapen
Kan zijn dat je baby door z'n gewicht bloedtoevoer wat dichthoud, waardoor op je rug slapen dus niet (meer) fijn is. Je kunt gewoon op je zij liggen, (ik slaap met een extra kussen, dat mijn buik ondersteunt, zodat ik ook een beetje normaal op m'n zij kan liggen, anders gaat m'n buik zo zwaar hangen namelijk). Maar je hoofdeinde omhoog of extra kussens kan ook goed helpen, (als op m'n zij liggen niet werkt, probeer ik dat altijd).
Probeer eens een kussen onder het matras te leggen. Dan heb je het voordeel van het verhoogde hoofdeind toch
Ik herken het helemaal... Van mijn vorige zwangerschap, ik sliep ook weinig tot niet meer. Uiteindelijk lag ik op mijn zij, met een kussen onder mijn buik. zodat zoals eerder hierboven genoemd werd, mijn buik niet zo zwaar hing. Ging een tijd goed, maar door dat ik vaak draai in bed, werd ik daar steeds wakker van, omdat die buik ook mee moest. Uiteindelijk heb ik zelfs een nacht in het ziekenhuis geslapen, met behulp van een spuitje, dat heeft mijn lichaam goed gedaan, volgende dag in de avond begonnen de weeen, was immers 41 weken.
Nou gelukkig ben ik niet de enigste (die rond dit tijdstip klaatwakker is ) Heb al wel zo een voedingskussen en het gaat wel redelijk daarmee op mijn zij maar die kleine is het er niet zo mee eens meestal dus ja. Het hoort er vast bij en nog twee kleine weekjes en danmaar flink slaap inhalen zo mogelijk hahaha