Slaapfeest halloween 7jarige

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door goblins, 4 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mijn zoon wil.graag een slaapfeest houden met wat klasgenoten en dan ook halloween als thema.
    Uiteraard geen probleem.

    Uitnodigingen ben ik mee bezig, en ik heb wat ideeën opgedaan op pinterest.

    Nu dacht ik, misschien hebben jullie nog simpele leuke gerechtjes voor avondeten wat ik kan klaarmaken.
    Er is 1 jongen bij die geen varken mag.

    Ik wil ze om 16.00u laten komen. Dan samen knutselen (happystone verven met halloweenthema, of iets anders).
    Eten
    Spelletjes.doen (oa keukenrolbowling met een pompoen)
    Bed opmaken (ze slapen in de woonkamer)
    Daarna spannende film kijken.
    Dit wordt of de gremlins of ghostbusters.

    De volgende ochtend gewoon ontbijt. Knutselen of buiten spelen en Rond 11.00u gaan ze naar huis.

    Iemand nog leuke ideeën?
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    #2 cowgirl80, 4 okt 2022
    Laatst bewerkt: 4 okt 2022
    C95CF327-ADBC-4971-B20F-0E290D8FDC03.png Als je op pinterest intypt “Halloween party food” dan ontploft je telefoon, zoveel tips vind je dan :D
    Wij hebben altijd wel iets met bloederige vingers en oogbollen snacks en bloederige tomatensoep kan ook natuurlijk. Met reepjes rauwkost een eng gezicht maken. We hebben ook vleermuis-uitsteekvormpjes kun je uitsteken wat je maar wil.

    Wij gaan ook weer Halloween stenen schilderen! Ik heb er al zin in!
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Knakworst omtoveren tot bloederige vinger.

    Even over de films is iedereen daar groot genoeg voor? Onze zoon is 8 en mag juist deze nog niet kijken. Hocus pocus misschien iets vriendelijker.
    :)

    Je kan een kan/ beoer ranja makrn met van die oogbal snoepjes. Die hebben ze volgens mij bij de action ook.
     
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Zijn die films niet vreselijk oud juist, is dat nog wel te kijken door moderne kinderen?
    (Wij hebben weleens Indiana Jones proberen te kijken maar vonden ze niets aan)
    Ik weet alleen even geen hedendaags alternatief ben ik bang☺️
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    De oudste heeft de gremlins al gezien en vind hem geweldig!! En ghostbusters ook. Hij wil ze graag met de anderen kijken.
    Hedendaags alternatief weet ik ook niet.
     
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Als ik mijn kinderen inschat zouden ze niet naar zo’n feestje willen gaan. Ze houden helemaal niet van griezelig en zouden zich het hele feest niet op hun gemak voelen.

    Zelf vind ik een slaap feestje met 7 jaar ook wel jong en zou ik bedenkingen hebben bij het kijken van een film met leeftijdsindicatie 12 jaar en ouder. ( gremlins)
    Heb je al bij de andere ouders geïnformeerd?
     
    Jessi79, bulakgirl, Sophy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Mijn dochter is tien, moet nog een feestje geven en doet ook een 'halloween' slaapfeestje. Zij wil Monster House kijken, we doen nog een speurtocht in het donker.
    Hadden ook happy stones op het program staan, en als het weer het toelaat marsmellows roosteren boven een vuurtje. Dat kan ook droog onder de overkapping, mits de wind goed staat.
    Misschien dat we nog pompoenen gaan uithollen, maar die moet ik nog zoeken.
    En ach, dan vind ik het halloween genoeg.
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Monster house is ook een goeie! Zoon zou van deze films nachtmerrie krijgen en niet willen/ durven slapen.

    12 jaar en ouder voor 7 jarige zou ik als ouder absoluut niet blij mee zijn. Slapen is ook al een dingetje.

    Misschien heb je al overleg gehad met ouders en vinden ze het prima.
     
  9. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.849
    423
    83
    Hier zouden mijn kinderen dat ook te spannend hebben gevonden. Ik zou mijn kinderen in de loop van de avond gewoon opgehaald hebben ipv slapen.
     
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.315
    113
    Was ook mijn gedachte, al een slaapfeestje met 7 jaar :oops: dat zou ik echt te jong vinden.

    Ook helemaal het griezelige/spannende aspect i.c.m. met blijven slapen, ze zouden hier geen oog dicht doen de komende tijd.

    Maar goed, wij zijn anti-Halloween, dus hier zouden ze sowieso niet heen mogen :p
     
    suus1983, bulakgirl, Sophy en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Verschilt per kind, maar ik denk niet dat ik de Gremlins erg geschikt vind voor een 7-jarige, daarnaast kwamen slaapfeestjes hier meer vanaf 9 jaar en dat vonden sommige kinderen nog spannend.

    Zou eerder wat doen als verkleed komen, wat Halloweenhapjes, misschien een speurtocht in het donker met de hele groep (het is toch al vroeg donker) en/of wat spelletjes.
     
  12. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.561
    2.890
    113
    Vrouw
    Zwarte pasta (met inktvisinkt), had ik ooit op een Halloween feestje en vonden veel kinderen toen heel cool en griezelig
    En als dessert iets met aardbeiensaus of vb chocomousse met daarop verkruimelde zwarte koekjes (vb Oreo) en daaruit snoepwormen


    Qua film zou ik het wel echt niet eng maken, want dan staan er snachts een hoop 7jarigen langs je bed denk ik.
     
    Athina vindt dit leuk.
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn dochter van 7 zou dat echt te spannend vinden qua films.
    En die zou je dus de hele nacht wakker houden omdat ze bang is.
    Ik zou qua film echt even naar een andere optie gaan kijken.
     
  14. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Zwarte pasta.. ik denk dat mijn kind dit totaal niet eet, want het ziet er vies uit, hahaha. Maar wel een gaaf idee. En fijn een leuk idee voor het toetje!

    Fijn dat jij wel een normaal punt aanbrengt tov de film en niet gelijk afbrandt wat mijn plannen zijn.

    Gremlins heeft wel leeftijd 12, maar de relieken des doods van harry Potter ook. En die vind ik echt veeeeeel heftiger dan de gremlins.
    Mijn zoon heeft alleen maar in een deuk gelegen om de gremlins, dus zag ik eigenlijk het probleem niet zo.
    Maar ik ga er over nadenken.
     
  15. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    volgens mij is er niemand in dit topic die je afbrandt hoor. Dat is dan echt de manier waarop jij dit oppakt. Wellicht omdat je het niet fijn vindt te lezen dat niet iedereen jouw idee heel geslaagd vindt. Ik gaf mijn mening vooral omdat ik het heel sneu voor je zoontje zou vinden als de helft van zijn vriendjes niet op zijn feestje zouden willen of mogen komen. Vandaar ook de vraag of je al met de andere ouders hebt overlegd.
     
    suus1983, bulakgirl, owly en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    eten met voedingskleurstof is sowieso leuk :) . En marshmellows roosteren zou ik ook proberen boven een vuurkorf ofzo... doet het altijd goed. Je zit alleen wel met de stank misschien van het vuur later.
     
  17. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.481
    6.168
    113
    Ik zou het gewoon even aan de ouders voorleggen.
     
  18. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.989
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik zou t blijven slapwn achterwege laten.

    Marshmallow roosteren bij n mooi vuurtje vinden kids vaak al spannend en lekker...

    Spelletjes in het donker , iets met zaklampen...

    En wat ik zou doen is de kids om 20.00 weer thuis brengen...
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  19. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.001
    11.673
    113
    Vrouw
    Met allemaal een mooie lampion. :thumup:
     
    Athina, bulakgirl, Libelle82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik vind 7 idd ook wel heel jong voor een slaapfeestje, en die van mij zou nog niet mogen.

    Neemt niet weg dat als het bijvoorbeeld om 1 of 2 vriendjes zou gaan die toch al de deur bij elkaar plat lopen het een ander verhaal was geweest en mij best voor kan stellen dat een ander dit wel zou doen... kwa films zou ik het idd ook niet te heftig doen en wél naar de leeftijd grens kijken...dat je je eigen kind daar niet aan laat houden betekend niet dat een ander dat ook niet hoeft.
    Zijn er niet Halloween specials van een serie die je zoon graag kijkt? Of een hotel transilvania ofzo?

    Kwa hapjes kan je heb je een hoop leuks op pinterest idd...maar marshmallows als spookjes of knakworstjes als vingers verkleden vonden mijn jongens ook leuk! Pinterest heeft idd ook een hoop leuks!

    En wat hier wordt geopperd kan ook he.... t feestje en daarna de kids lekker thuis slapen....en misschien alleen z'n beste vriend laten logeren ofzo?
     
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina