ik ben een echte buikslaper, heb dan ook veel moeite met slapen nu dit niet meer kan. Ik val gelukkig wel nu in slaap op mn zij of rug, maar draai onbewust 's nachts steeds terug op mn buik, waardoor ik wakker wordt van de pijn in mn buik! Heeft iemand tips of ideeën om er voor te zorgen dat ik dus niet meer op mn buik ga liggen. Ik ben een ongelovelijke draaikont in bed, dus makkelijk is het niet.
Voor snurkers gebruiken ze weleens de 'naai een tennisbal in je pyjama-jasje'-truc om te voorkomen dat ze op hun rug slapen. Misschien kun jij iets aan de voorkant erin naaien om ervoor je zorgen dat je sneller wakker wordt als je op je buik draait? Aan de andere kant... naarmate je buik dikker wordt, zul je vanzelf sneller wakker worden. En ik denk dat je er over een paar weken vanzelf afgeleerd hebt om op je buik te gaan liggen.
ik heb het zelfde, ben ook een echte buik slaper maar dat kan echt niet meer nu. heb daarom een kussen gekocht die speciaal is voor zijslapers, en moet je zeggen bij mij helpt het heel goed. heb ook een kussen gehaald die ik tussen mijn knieen leg voor de last van mijn rug en bekken en kan nu echt wel wat beter slapen. misschien heb je er wat aan. maar een voedingskussen kan ook, die zijn lekker groot en die leg je dan als je op je zij ligt tegen je rug of buik aan dan kan je niet rollen.
Ik gebruik een dik voedingskussen en kan echt niet meer zonder slapen. Ik leg deze in een soort rondje en ga daar met buik en al inliggen of het kussen tussen mijn benen door met de ene helft achter mijn rug en de andere helft voor me langs. Op deze manier draai je ook moeilijk op je buik. Voedingskussen slaapt ook fijn als je buik groter is, want het kan er mooi op steunen. Overigens heb ik tot voorbij de helft in een soort half buik, half zijhouding geslapen. Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen (je ligt half op je buik met je ene been opgetrokken?!), maar dat is ook wel een goed alternatief voor buikslapen.
Ik heb net als Trees tot aan drie weken geleden constant half zij en half buik gelegen, met 1 been opgetrokken. Nu lukt dat niet meer maar toen was het ideaal met slapen. Nu heeft mijn lichaam blijkbaar zoiets van pech dan en slaap ik even lekker op mijn zij en rug als normaal op mijn buik, heel vreemd, misschien dat het dan toch gewoon werkt, want ik word er ook niet meer wakker van en beweeg ook minder in mijn slaap.
Ik zou ook kussens proberen, een klein kussentje tussen je knieeen of bovenbenen en een kussentje onder je buik en een groot rol-/voedingskussen achter je rug ofzo? Er schijnen ook speciale buikkussentjes te zijn. Of inderdaad een voedingskussen tussen je benen door en voor je buik of juist achter je rug.
nou bij mij werkt een kussen tussen mn knieen dus ook niet. de fysio had hem aangeraden voor me bekken. ik begin op mn zij met slapen, maar draai gewoon weer door tot ik praktisch op mn buik lig. ik word ook vaak wakker en dan lig ik op mn rug. op je rug slapen mag ook niet lees ik dan weer.
Op je rug slapen mag wel, maar sommige mensen krijgen dan last dat het gewicht van de baby belangrijke aderen/vaten dichtdrukt en dat je dus een beetje dizzy wordt. Maar dat merk je vanzelf, zolang je nergens last van hebt kun je gewoon lekker op je rug slapen hoor!
Ik word ook nog steeds wakker op mijn buik 's nachts. Heb nu mijn voedingskussen van de zolder gehaald en het slaapt toch een stuk beter.
Dan wort het toch maar eerder een voedingskussen aanschaffen. Dat half zij half buik slapen lukt ook niet, dan drukt het nog te veel. ben bijna 11 weken, maar heb al een redelijke buik die (door de darmen) vrij hoog zit.
Doet het pijn of vind je het voornamelijk eng? Het kan namelijk de eerste helft weinig kwaad. Ik heb zelf tot ongeveer 22/23 weken nog op mijn buik geslapen en ik had toen best al een buik (zie album). Als het pijn doet, zou ik inderdaad zo snel mogelijk een voedingskussen aanschaffen. Heb je in ieder geval lang plezier van .