Hallo mama's, Ik weet niet zo goed waar ik met mijn vraag terecht kan, dus ik zet het even bij 'De mama's' neer. Ik ben pas getrouwd samen met mijn man heb ik 2 zoontjes. Onze relatie is de laatste tijd echt achter uit gegaan, veel ruzie, ik heb weinig zin in vrijen, en kan best flink op hem katten Ik erger me dan ook aan een aantal dingen, en heb die al een aantal keer aan hem duidelijk gemaakt, ook heeft hij zo zijn puntjes die hij niet leuk vind. Waar ik heel erg mee zit is het volgende, Hij zegt vaak dat ik lui ben nou ja met 2 kleintjes ben je overdag best druk, dacht ik zo. In het weekend moet ik aan hem vragen goh zou jij Ruben even een flesje willen geven of zo iets.... maar dan krijg ik een diepe zucht van ah kun jij dat niet doen Ook roept hij vaak naar mij als we ruzie hebben dat hij het huis betaald en dat ik maar weg moet gaan.... Hij werkt en ik doe niets. Meiden wat moet ik nu? ik zit er zo door heen. Ik heb geen baan, geen inkomen, niets. Mijn ouders zijn er altijd voor me, maar die zullen nu ook wel denken meid je bent pas getrouwd.... wat moet ik nu? ik voel me zo kl*te al een paar dagen/weken Liefs
persoonlijk zou ik zeggen praat met je man. ik snap heel goed dat je hier boos over bent maar voor alles is er toch een oplossing? het is inderdaad niet leuk zo nee en dat je minder zin hebt om te vrijen kan ik heel goed nsappen hoor. je bent immers al erg druk de hele dag met de kinderen. ik dnek niet dat je man het meent hoor als je boos bent komt er van alles uit.
Dankjewel voor je snelle reatie. maar dit roept hij al dagen/ weken ook als er ander mensen bij zijn zegt hij rustig.... ach jij zit alleen maar op je luie reet we praten ook wel veel en dan gaat het 3 dagen goed, en dan begin het liedje weer van vooraf aan... Pff. Liefs
nou meid ik zal je zeggen dat is hier eigenlijk net zo. mijn man en ik hebben ook wel is ruzie en ik ben ook thuis mama en dan is het ook van wat doe jij dan de hele dag bla bla bla. ik herken het dus wel hoor maar ik weet ook dat als je boos bent zeg je van alles,ennuh liefde overwint alles toch meid
laat je man eens 1 dag alleen met je 2 kinderen, dan kan hij zelf beleven dat je niet alleen maar op je gat zit .
nou dan doe je toch een keer in het weekend niets? doe gewoon niets op een dag dat hij thuis is, dan mag hij een dag meemaken hoe het is om in je eentje op 2 dreumissen te passen. luiers verschonen, eten geven, opletten wat de een doet maar ook wat de ander doet... laat hem maar eens voelen wat jij doet. En daarna zal hij het nooit meer zeggen! En je hebt genoeg hoor! Er is ook nog zoiets als een uitkering, eenouder toeslag, kindertoeslag en nog veel meer als jullie uit elkaar gaan. vergeet zijn alimentatie niet die je dan ook krijgt voor 2 kids, en als hij zo'n goede baan heeft dat hij er een vrouw en 2 kids van kan onderhouden kan je best wat allimentatie verwachten hoor! Dus denk nooit dat je niets hebt, je bent vrij om te gaan en te staan wanneer je wilt! Maar toch zal ik het eerst goed uitpraten en zeggen dat als het zo langer doorgaat dat het voor jou niet werkt, als hij dan zegt dat je maar moet gaan dan doe je dat toch? ga even tijdelijk ergens zitten. Hij bekomt wel hoor! Plus dat als je weg moet omdat hij betaald, je op straat komt te zitten met 2 kids bij wijze van spreken, en dan heb je dus ook weer recht op urgentie wat weer betekend dat je binnen 3 maanden een woning hebt. noem maar op! Er zijn zooooveel oplossingen! Je moet je niet minder voelen omdat jij geen inkomsten maakt! Jij voed je kids op! en dat is een hele opgave. ik heb er eentje en k vind al veel hihi ik ben helemaal uitgeteld soms hoor! ook met oppaskindjes ben ik uitgeteld aan het einde van de dag. kan niet wachten tot ze op bed liggen en ik lekker voor de tv kan hangen! koppie op meid! spreek het rustig met hem uit, weet zeker dat hij van je houdt en dat hij het allemaal niet zo meent, en zo wel dan moet je gewoon op je recht staan. Je bent niet minder als je geen inkomsten brengt! Succes meid! Liefs Marscha
pff loop lekker weg en laat je man het uitzoeken! Een paar uur moet vast voldoende zijn Wat een rot situatie zeg! Denk je dat echt goed praten niet helpt? Ik moet zeggen dat ik me soms wel een zeur voel als ik vraag of hij even iets met onze dochter wil doen, maar als ik het niet doe ga ik tegen het plafond omdat ik geen tijd voor mezelf heb!
Net wat poulie zegt: alleen laten die man met je kinderen. Wat denkt hij wel niet? Ik werk ook, maar ik vind mijn dagen met Jesper soms vermoeiender dan mijn werkdagen en dan heb ik er maar eentje. Mijn vriend heeft een keer tegen mij durven zeggen dat ik overdag toch de hele dag vrij ben, nou dat heeft hij geweten. Ben direct de zaterdag erna de hele dag weggegaan en heb hem met de kleine gelaten. Briefje neergelegd, de boodschappen moesten gedaan worden, huis opgeruimd en ik dat ik ook eten verwachtte als ik thuis kwam. Nou, hij heeft het nooit meer gezegd.
Het lijkt me wel een rotgevoel dat je man denkt dat voor 2 kindjes zorgen geen energie kost, maar het lijkt me ook rot om zo financieel afhankelijk te zijn. Ik denk dat het belangrijk is om gelijkwaardig te zijn in een relatie en dat een goed en rustig gesprek wel belangrijk kan zijn. Hij kan het niet maken om tijdens een ruzie zich zo hooghartig op te stellen. Ik zou zowieso een taakverdeling maken voor het weekend want hij mag ook best zn handjes laten wapperen als het om de kinderen gaat
Wat kinderachtig van je man. Ik zou hem inderdaad zelf eens een paar dagen voor de kinderen laten zorgen of werkelijk geen klap meer in het huishouden doen, dat hij thuiskomt en zelf moet koken, opruimen etc. Dat hij dat zegt waar anderen bij zijn, vind ik echt belachelijk, zoiets doe je niet.
Meiden ik vind het zo fijn dat jullie mij zo willen helpen! Ik ben idd een weekend weg geweest van vrijdag avond tot en met zondag middag... maar meneer vond alles we mee vallen. Ik heb tegen iedereen gezegt dat als hij om oppas vroeg er niemand mocht oppassen. een mooi voorbeeld, meneer heeft vanavond een afspraak, heeft ie 5 min voor verterk gemeld.... kort om hij pakt zijn boeltje en gaat weg hij denk echt dat hij zomaar kan vertrekken. Als ik dat doe moet je eens horen... pff Praten, ik zou op dit moment even niet weten hoe, als ik probeer te praten zegt hij geen woord, of hij gaat mij van alles verwijten. Liefs
@bianca18: wat vervelend dat hij zo weinig rekening met je houdt zeg. En een weekend is toch minder zwaar dan elke dag he! Is het geen optie voor je om een baan te zoeken of een opleiding te gaan volgen misschien? Je hoeft er niet direct wat mee te doen, maar misschien dat je je er in elk geval wat zelfstandiger door zult voelen? Bovendien is een leuke opleiding nooit weg natuurlijk!
Het is gewoon heel vervelend, ik zou ook zeggen: laat hem eens een dagje alleen met de 2 kinderen! Dan merkt hij wel wat wij vrouwen allemaal moeten doen om het een en ander geregeld te krijgen op een dag! Dat moet zijn ogen wel openen!
Ik zou als ik jou was zowieso zorgen voor een baan zodat hij je nooit meer kan verwijten dat alles van zijn centen gebeurt , vind dit werkelijk zo kinderachtig en geloof me het gebeurt vaker dan je denkt ... zorg dat je in ieder geval financieel onafhankelijk van hem word .. dit is voor je eigen gevoel ook beter .. succes met je man
leuk en aardig dat je man vind dat een dagje alleen met de kids wel meevalt, maarhij heeft er geen 2 gedragen en gebaard kort achter elkaar (ik zie in je banner dat ze 1 jaar en 1 dag schelen) ik kan me voorstellen dat je wel even klaar bent met sex..... mijn man werkte 60 a 70 uur, ik 20, maar als ik hem vroeg lars te voeden, verschonen, naar bed brengen, dan was hij er als mee bezig. hij is stapel op zijn zoon. als je wilt vechten voor je relatie zal er gepraat moeten worden, en als dat niet rechtstreeks kan, dan kun jij een brief schijven die hij dan ook weer met een brief kan beantwoorden. misschien kunnen jullie daarna wel rustig alles uitpraten sterkte en/of succes
Van zulke ruzies denk ik altijd dat het om andere dingen gaat dan wat er op dat moment gezegd wordt. Misschien helpt het dat wanneer hij zulke verwijten maakt, jij eens vraagt waarom hij nu precies boos is. Ik heb ook zo een tijdje gezeten met mijn man, die kon echt heel onredelijk uit de hoek komen en zei precies wat jouw man nu tegen jou zegt. Uiteindelijk bleek dat heel iets anders hem dwars zat. Dat ging heel diep en ik was geen eens schuld aan zijn woede, maar hij kuurde het af op mij omdat ik toevallig de persoon was die het dichtst bij hem stond. En verder zou ik hem erop wijzen dat zorgen voor 2 kindjes gelijk staat aan een fulltime baan (als het al niet zwaarder is) zonder met hem in discussie te gaan daarover.
Dat weekend dat je weg was, had je ezeker alle boodscchappen ed al in huis? HIj zou gewoon eens een weekje het huishouden draaiende moeten houden ofzo. Wat nou lui. Wat een vreselijke k*topmerking van je man zeg!
Jeetje wat vervelend zeg! Zo hoort hij niet met je om te gaan. Maar ik vind ook dat wij als moeder zijnde onze mannen ook niet moeten vergeten qua sex en aandacht enz. Maar hetzelfde geld ook voor de mannen natuurlijk. Het is moeilijk om met kids aandacht voor elkaar te hebben, maar ik merk dat als we er echt de tijd voor nemen het allemaal veel relaxer gaat tussen ons. Waarom gaan jullie niet een keer met zijn 2en weg?