Slaapkamer met badkamer. Wie denkt er mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 21 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.315
    113
    Als je er de ruimte voor hebt zou ik dat zeker doen.
    Nou ja, zelf zou ik de douche dan in een andere kamer doen, maar dat is persoonlijk natuurlijk :)
     
  2. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.262
    508
    113
    Ja die mogelijkheid is er zeker!
    Dan gaat het een stuk eenvoudiger worden.
    Helaas is dit de enige mogelijkheid om een tweede ‘badkamer’ te realiseren zonder dat het hele huis open gebroken moet worden.
    En met 6 in huis (en regelmatig loges toen er geen corona was) is dat echt geen overbodige luxe!
     
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.315
    113
    Ik begrijp dus dat het simpeler te realiseren is.
    Maar is het ook echt de wens die je hebt of had je de extra badkamer liever elders in huis gehad?

    Zomaar een vraag hoor :) we zitten persoonlijk zelf liever wat langer in de rotzooi en het gebreek als het dan ook wordt zoals we het echt willen hebben, dan dat we voor de simpelere weg gaan en achteraf denken ... Misschien hadden we toch beter .... :D dat idee zeg maar
     
    NiekeKris, Neuzeke en Nellie4 vinden dit leuk.
  4. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.577
    7.194
    113
    Ik zou wel echt een muur zetten en er een deur indoen, idd vanwege het vocht
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Afhankelijk van de breedte van je bed zou ik hem niet tegen het raam zetten. Wij hebben bv. een bed van 1.80m, dat betekent bij een kamer van 2.70m dat je aan beide kanten 45 cm hebt om er langs te lopen...dat is echt heel weinig. Met een bed van 1.60m heb je natuurlijk al weer ietsje meer ruimte en met een bed van 1.40m voldoende, denk ik.
     
  6. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.262
    508
    113
    En we willen het graag in onze eigen kamer (of aansluitend aan onze kamer evt) èn ook op deze plek. Alle andere kamers zijn al helemaal af en naar wens. We zien het absoluut niet zitten hierin te gaan breken. Ook budgettair is dat niet interessant.
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.334
    113
    Vrouw
    Als het puur gaat over een extra badkamer, zou ik het ook anders aanpakken.

    Op zich is een badkamer installeren op de bovenste verdieping ook niet persé een klein werk.
    Je moet een goede vloer hebben die tegen het vocht kant, uw ventilatie systeem moet in orde zijn, ik weet niet hoe het nu zit met uw leidingen en afvoer?
     
  8. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.262
    508
    113
    Klopt maar nu hoeven we maar 1 ruimte geschikt te maken en hoeven we niet daarnaast ook nog andere kamers op te knappen. Daarnaast is het volgens de aannemer in deze ruimte vrij eenvoudig het leidingwerk door te trekken.
     
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.334
    113
    Vrouw
    Dan zou ik vooral gaan voor wat je leuk en mooi vind :thumup:

    Dus dan blijf ik bij mijn eerdere voorstel :D
     
  10. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.262
    508
    113
    Ontzettend bedankt voor jullie tips, advies en ideeën. Het heeft ons absoluut nieuwe inzichten gegeven.
     
    Felice en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    703
    1.007
    93
    Je moet dan boven die douche een extra unit aansluiten en die doorgeleiden naar het reeds bestaande systeem.
    En de specifieke plaatsing in de ruimte is dus ook bepalend, echt boven de douche in het plafond. Het heeft geen zin als het rooster aan de andere kant van de kamer zit.

    Bij ons zitten de units in de drie aparte toiletten, in de badkamer van de kinderen, in de kamer waar de wasapparatuur staat en kleding droogt en dus in de ensuite badkamer boven de twee douches. En samen komt het als 1 systeem samen en zuigt het naar buiten.
     
  12. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.315
    113
    Klopt ja, in onze badkamer kon de afzuiging niet boven de douchecabine i.v.m. stuk schuin dak. Hij zit er wat naast, maar de hele badkamer hangt dan de condens voordat de afzuiging het wegheeft.
    Nu is het plafond van plastic en muren en vloer betegeld, dus geen ramp.
    Maar in een slaapkamer is dat dan wel nodig ja!

    Die zul je vast niet helemaal gaan betegelen :D
     
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.999
    11.672
    113
    Vrouw
    Dit!
    Toen wij onze badkamer gingen verbouwen hadden we onze oude douchecabine uit de badkamer gehaald en in onze slaapkamer neergezet. Daardoor konden we tijdens de verbouwing gewoon douchen.
    Gelukkig was het zomer en konden we de hele dag goed luchten, want jemig wat een vocht krijg je erbij in je slaapkamer! Ik zou er dus persoonlijk voor kiezen om wel een wand ertussen te plaatsen. Staat super luxe, maar zou echt niet blij zijn met al de warme stoom die door mijn slaapkamer gaat als met een koude winterdag iemand op mijn slaapkamer gaat staan douchen.
     
    Solipsist vindt dit leuk.
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik zou ook toch voor een wand ertussen gaan en dan in de douche echt goede afzuiging. Het is niet een hele grote kamer, dus je zit eigenlijk altijd met dat de douche relatief dicht bij je slaap en kleding gedeelte is, als er een wand tot boven tussenzit, kan de afzuiging sneller zijn werk doen en houd je je slaapkamer droger.
    Bij deze oplossing (er staat een plaatje bij het bericht, maar niet in mijn quote, sorry), kun je de muur aan de douche kant helemaal tot boven doen. Ik zou dan de muur bij de inloopkast lager houden voor wat minder een hokjes idee.
    Het wordt allemaal wel wat krap denk ik, maar als het de enige oplossing is, dan kan het allemaal net. Ik heb even gekeken, onze slaapkamer in ons nieuwe huis is vergelijkbaar qua oppervlakte (niet qua vorm) en daar gaan we voor alleen een inloopkast en dat vind ik al wat krap. Nu hebben we wel een bed van 1m80 x 2m20, dus dat neemt veel ruimte in natuurlijk.
     
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik zou ook voor een wand gaan, en dan bijvoorbeeld zo’n zwarte schuifdeur plaatsen. Die neemt niet de ruimte van de draaideur in, maar dat was al geopperd.
    Verder is het volgens mij al heel fijn als er een raam bij de douche zit.
     
  16. Solipsist

    Solipsist Lid

    12 jan 2015
    51
    69
    18
    NULL
    NULL
    Ik las dus op een van de 1e hits bij google dat dat juist een nadeel is, omdat in slaapkamers de ramen over het algemeen vrij laag zijn. Iets ervoor handen is leuk, maar dan heb je of standaard 1 van je slaapkamerramen geblindeerd of van buitenaf kijkt men in je douche.
    Maar daar zijn ook weer oplossingen voor stond erbij, alleen daarvoor moest je langs komen in de dure badkamerzaak :|
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Wij hebben een mooie luxaflex (of neefje ervan ;)) in het raam van de badkamer hangen en dat raam is qua hoogte gelijk aan de ramen in de slaapkamers. Met deze luxaflex kan je zonder dit omhoog te doen bij het raambeslag om het raam te openen. Ik doelde eigenlijk meer op het kunnen ventileren, dan doet bij ons (nieuwbouwwoning 2020) veel meer dan de afzuiger aanzetten)
     
    Solipsist en Kraanvogel vinden dit leuk.
  18. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.262
    508
    113
    Er zijn systemen waarbij je de ramen afzonderlijk kan blinderen en ventileren heb ik mij laten vertellen idd.
    De ramen zijn bij ons overigens behoorlijk hoog. En op de plaats waar de badkamer zou komen zit ook nog een veluxraam ivm schuin dak (die begint pas hoog dus met de indeling hoeven we hier geen rekening mee te houden).

    heb overigens nergens over een dure badkamerzaak gesproken toch?!
     
    Solipsist vindt dit leuk.
  19. Solipsist

    Solipsist Lid

    12 jan 2015
    51
    69
    18
    NULL
    NULL
    Nee, ik bedoelde daar alleen mee dat ik wat had zitten googelen (omdat ik het een leuk iets vind :)) en tips had gelezen, en 1 van de tips was dus over dat raam en hun oplossing was, ga naar een dure badkamerzaak ;) De wij van wc eend oplossing zullen we maar zeggen :D

    Ik ben wel ontzettend benieuwd of het gaat lukken en naar het uiteindelijke resultaat. Want zoals ik eerder zei, ik vind het er wel gaaf en luxe uit zien, alleen de angst voor het vocht zou mij persoonlijk tegenhouden dus.
     
  20. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.262
    508
    113
    Ah op die manier :thumup:
    Ik vind het ook heel leuk maar ook wel spannend. Beetje het gevoel alsof we opnieuw het wiel uit moeten vinden zeg maar. De aannemer van dit project (2e oplevering nieuwbouwproject er wordt rondom ons heen nog steeds gebouwd, ook dit type huis), heeft vorige week ea. aan ons uitgelegd. Hij zegt dat het goed realiseerbaar is in deze ruimte omdat deze ruimte ‘eenvoudig’ op de mechanische installatie aangesloten kan worden. Ook omdat het een heel hoge ruimte betreft hoeven we ons geen zorgen te maken dat alles heel vochtig wordt. Mits goed uitgevoerd natuurlijk! En naast regels zijn er ook een aantal beperkingen waar we rekening mee moeten houden.
    Het is ook echt als tweede natte ruimte bedoeld, niet voor het hele gezin voor dagelijks gebruik (6 personen)
     

Deel Deze Pagina