slaapkoppie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sanneke, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoi!

    Ik krijg mn dochter van 8 dagen met geen mogelijkheid wakker voor een voeding. Als ik wacht tot ze uit zichzelf komt zit ze echt op te weinig voedingen per dag (als het aan haar ligt 4 ofzo). Omdat ze nog niet zo hard aan het groeien is moet ik haar dus wel wakker maken. Daar ben ik soms meer dan een uur mee bezig en dan wordt ze soms toch nog niet wakker.

    Ik heb al geprobeerd: verschonen, kietelen onder voetjes, uitkleden en met nat washandje plagen enz. Hierdoor wordt ze wel een beetje wakkerder maar als ze vervolgens bij me ligt hapt ze niet aan omdat ze alweer wegzakt. Verder is ze alert genoeg (als ze wakker is :)) plast goed.

    Heb je nog wat tips voor me??

    alvast bedankt, greoetjes Sanneke
     
  2. Linda Offereins

    Linda Offereins Lactatiekundige

    3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja, 4 voedingen is wel erg weinig. Maar misschien toch zoveel mogelijk haar zelf laten bepalen wanneer? Misschien wil ze af en toe wel 2 voedingen vlak achter elkaar?

    Een tip om je baby wakker te maken is: verstoor haar evenwicht. Hou haar in je handen en beweeg haar van haar ene zij naar de andere. En hou haar rechtop en leg haar vervolgen neer.
    Als ze dan wakker is kun je haar aanleggen en daarbij meteen de binnenkant van haar handpalm masseren (niet te zacht!) Hierdoor hou je haar wakker.
    Ook kun je zodra ze begint te zuigen de melkstroom wat stimuleren door compressie (knijpen in de borst) waardoor ze hopelijk doorzuigt.

    succes
    Linda
     

Deel Deze Pagina