Slaapmiddel tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door vlinderCN, 10 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik slaap al sinds ik 5wk zwanger ben nog geen 1 nacht door maar de laatste weken is het echt extreem..paar uurtjes p.n. ben echt kapot en dan moet ik over paar weken bevallen (36 nu). Huisarts gaf via de assistente aan dat ik alleen valdispert mocht maar toch durf ik het ook niet omdat echt op elke site staat dat je het niet moet nemen tijdens zwangerschap... weet ook niet wat de risicos zijn. Iemand ervaring hiermee of een ander middel?
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Niemand?
     
  3. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Wat ontzettend rot dat je zo slecht slaapt.

    Weet je waar dat aan ligt? Lichamelijk ongemak? Piekeren?

    Ik heb geen ervaring met medicatie tijdens de zwangerschap.
    Een collega neemt temazepam tijdens de zwangerschap. Maar geloof dat dat ook flink afgeraden wordt.

    Wat zegt je vlk?
     
  4. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    https://www.lareb.nl/tis-knowledge-screen?id=47&page=1&searchArray=valdispert&pregnancy=true&breastfeeding=true&name=Diverse slaap- en kalmerende middelen tijdens de zwangerschap
    dit zegt lareb. Alle benzodiazepines (-pammen) mogen niet meer in laatste trimester. Valeriaan is ‘waarschijnlijk veilig’ dus geen redenen om aan te nemen dat het schadelijk is (vaak kleine studies of net niet wetenschappelijk bewezen), maar zeker weten doen ze het niet. Het is dan aan jou om die afweging te maken. Maar kortdurend kan het dus geen kwaad. Wel echt heel naar dat je zo slecht slaapt, zeker met een zware tijd die je tegemoet gaat. Sterkte
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018