Slaaponderzoek ziekenhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door Rizzoli, 20 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.315
    807
    113
    Binnenkort wordt ik voor een nachtje opgenomen voor een slaaponderzoek.
    Dit is aangevraagd door de neuroloog.

    Ik ben aangemeld bij de slaappoli vanwege hele heftige nachtmerries. Deze heb ik al mijn hele leven, en ik heb er ook medicatie voor, maar we willen graag kijken of er een oorzaak te achterhalen is.

    Nu heb ik ook een flinke angststoornis, dus maak me nu al druk over het onderzoek. Ik weet dat ze allerlei plakkertjes en sensoren op gaan plakken en dat ik daarna naar een kamer gebracht wordt waar ik dan zal blijven tot de volgende ochtend.
    Maar wat moet je dan doen tussen 16 uur en dat je gaat slapen? De folder van het ziekenhuis is zo summier dat ik het daar niet uit kan halen.
    Ik kan wel bellen naar de poli, maar weet eigenlijk ook niet goed wat mijn vraag is. Dat maakt het dus een beetje lastig.

    Heeft iemand wel eens een slaaponderzoek gehad in het ziekenhuis?
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Jeetje, geen ervaring, maar wil je wel veel succes wensen!
     
  3. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.315
    807
    113
    Dank je!
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik heb wel eens een slaaponderzoek gehad, maar dat was overdag en 's nachts thuis, dus geen idee hoe het in het ziekenhuis is als je daar 's nachts moet slapen. Kan dat er op je kamer tv aanwezig is en een boek of tijdschrift meenemen kan natuurlijk altijd. Ik neem ook aan dat je dan 's avonds eet ed. Beetje vergelijkbaar met hoe je normaal een avond zou vullen, denk ik.

    Succes!
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.782
    15.335
    113
    Vrouw
    Wel België dus mss totaal anders.

    Bij een slaaplabo in het ziekenhuis word je maar na 20uur verwacht. De aansluiting gebeurd maar om 21u30 en alles word opgestart vanaf 22uur tot 06u .
    Ik kreeg vorige week een slaaplabo en was al in opname dus tussen 18 en 21 u had ik niets te doen.
    Ik had een ruime kamer met 2 persoonsbed , zetel, tv en WiFi.
    Ik heb daar gegeten en erna een beetje gelezen en tv gekeken.
    Eigenlijk genoten van de rust :D.

    Na een week moet je terug voor uw uitslag.
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  6. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    @Iertje81 had jij dit niet afgelopen week ofzo?
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.782
    15.335
    113
    Vrouw
    Dat was eentje thuis volgens wat ik hier las.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  8. Jazziepooh

    Jazziepooh Niet meer actief

    Ik heb het een paar jaar geleden gehad.

    Je moet jezelf eigenlijk gewoon zien te vermaken in die paar uur. Ik was toen nog aan het studeren, dus ik heb wat huiswerk gemaakt. En daarna een filmpje gekeken. Oh en avondeten krijg je daar ook natuurlijk.

    En dan mag je lekker gaan slapen met al die plakkertjes en een camera op je gericht. Best awkward haha.

    Succes alvast.
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  9. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Bij ons op de afdeling vinden slaaponderzoeken plaats. Patiënt heeft bij ons een eigen kamer. Meeste patiënten hebben een boek bij of tablet of kijken wat tv. Nu met corona is alles anders maar voorheen gingen sommige mensen even naar beneden wat drinken ofzo. Je mocht in ieder geval van de kamer af, maar de apparatuur die je bij hebt is kwetsbaar dus mocht er iets los raken oid kunnen ze het wel gelijk weer in orde maken. Met de verpleegkundige spreek je een tijd af wanneer je echt naar bed gaat en dan worden de draden definitief aangesloten op de apparatuur en gaat de camera aan. Veel succes!
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ja klopt.
    Ik heb hem vorige week gehad, maar wel thuis.
    Ik kreeg allemaal draadjes op m'n hoofd en banden om me heen en een kastje op m'n borst en een apparaatje op m'n vinger.
    Dat werd aangelegd in het ziekenhuis, ging om half 10 in en stopte om half 8 's morgens.
    Eerlijk? Ik wilde dat het in het ziekenhuis was gebeurd, want daar had ik meer rust gehad dan thuis, met 2 kleine kinderen en heen en weer rijden naar het ziekenhuis.
    Goed; ik ging 's avonds ook nog gevulde koeken staan bakken :roflmao:, maar je kan het zo maken als je zelf wil qua tijdsindeling.
    Ik krijg straks de uitslag.

    Neem gewoon lekker je tablet mee, je e-reader, je telefoon, wat eten en drinken.
    Dan kom je de avond wel door hoor.
     
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Mss een hele stomme vraag, maar is het niet waarschijnlijk dat de nachtmerries uit je angststoornis naar voren komen?
    ik had 2 weken geleden ook weer zo’n situatie dat ik roepend wakker schoot, vreselijk, maar het komt vanuit mijn Angststoornis vandaan. Mijn vader is ook een piekeraar en heeft ook veel nachtmerries.

    Verder geen ervaring, maar ik wil je heel veel succes wensen.
     
  12. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.315
    807
    113
    Nee helaas niet. De angststoornis heb ik pas 10 jaar, de nachtmerries al langer.
     
  13. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Toevallig mijn man vorige week. Hij werd om 16.30 verwacht en mocht rond 09.00 ‘s ochtends weer naar huis. Rond half 9 s avonds zaten alle plakkers, camera, microfoon enz aangesloten en bleef hij dus in bed. Het viel hem erg mee, hij viel gewoon in slaap, ook al was zijn bewegingsvrijheid beperkt. Uitslag duurt hier wel lang ivm alle data die ze moeten uitlezen enz. Komt goed hoor, sterkte!
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Jazeker, ik heb er 2 in het VU gehad, thuis gehad en een week in het Sein gelegen. Het leuke was tijdens die onderzoeken sliep ik goed. Ik heb net als jij heftige nachtmerries/ slaap hallucinaties, ook al heel lang. Ik heb heel lang bij een slaap neuroloog gelopen , medicatie gehad etc. De oorzaak is bij mij nooit gevonden. Maar ik heb zelf ontdekt dat het bij mij rond mijn eisprong en menstruatie heftiger is, dus hormoon gerelateerd denk ik.
     
  15. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    @Vaasje doet dit voor werk... Ofja, bij een slaapcentrum. Misschien weet jij meer Vaasje?
     
  16. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Lief dat je me tagt! Maar ik werk niet op de slaap poli maar op een van de woningen daar haha.

    Wat ik wel weet is dat ze bij ons een nachtje (of meerdere) komen slapen, ze worden dan gefilmd (dit om aanvallen te kunnen zien) er hangt een microfoon en ze hebben electroden op hun hoofd die de hersen golven meten en zo dus ook aanvallen waar te nemen zijn

    Ik gok dat dit bij jou ook gaat gebeuren ts.
    Ik zou lekker een boek of tablet meenemen om de tijd een beetje te doden en heel veel succes!
     
  17. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.034
    1.139
    113
    Centrum België
    How, dat was snel jouw uitslag! bij mij was het een week of 6 wachten op de analyse...
     
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.782
    15.335
    113
    Vrouw
    #18 Neuzeke, 21 apr 2021
    Laatst bewerkt: 21 apr 2021
    Ja weekje wachten.
    Op maandag test en de woe kon ik zien dat de dokter al aan het kijken was (cozo dossier).
    Eergisteren gehoord dat ik apneu heb.
    Volgend week maandag mag ik al naar de nko voor een onderzoek.
     
  19. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Mijn dochter heeft zo'n onderzoek gehad bij Kempenhaege.
    Zij mocht niet meer haar kamer uit. De draden zaten aan een kastje in een tas vast. 's nachts lag dat kastje aan haar hoofdeinde.
    Wij mochten natuurlijk met z'n tweeën op de kamer zijn en hebben spelletjes gespeeld, gelezen, tv gekeken. Eten kregen we ook op de kamer.
    Ik vond de 24 uur best snel gaan, dus einde van de middag en nacht stelt helemaal niet veel voor.
    Gewoon wat dingetjes meenemen ter vermaak. Overigens wat lekkers eten mocht wel, maar niet te vaak, want dat verstoorde de signalen.
     
  20. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.315
    807
    113
    Iedereen bedankt voor het delen van ervaringen en tips. Ik denk dat ik gewoon een boek en een tablet meeneem en daar de avond wel mee doorkom.
     
    Lynx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina