zucht... ook hier niet willen drinken ..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemarie76, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik begin me nu langzaam aan wel zorgen te maken om mn manneke...

Tot nu toe heeft ie aan vocht ongeveer 250 cc ( 140 fles, 50 roosvicee en kwarkje van 100 gr)

We krijgen er weinig tot niks bij... Zelf een nat monddoekje om op te sabbelen wil meneer niet hebben... ( hij was vanmiddag erg moe, doordat zn ochtendslaap er bij inschoot... Tanden spelen waarschijnlijk ook een rol; alles wat warm is gaat ook zeer slecht/niet)

Ik ben bang dat hij nu niet de benodigde voedingstoffen binnenkrijgt en ook zeker te weinig vocht..

Straks maar yoghurt proberen.....

Wanneer gaan bij jullie de alarmbellen af en en neem je even contact op met HAP..

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje heeft denk ik het vergelijkbare gedronken. Ik geef hem nu extra vaak wat fruit en dat gaat er gelukkig wel in. Ik maak me er geen zorgen om. Hij voelt zich fit en reageert niet anders dan normaal. Ik denk dat ie voor het slapen gaan nog wel een beker leegdrinkt, dat deed ie de afgelopen 2 dagen ook namelijk.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Qua voedingsstoffen hoef je je trouwens sowieso geen zorgen te maken. Een mens kan echt wel een paar dagen met minder tot weinig tot niets. Vocht is veel belangrijker.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    toen ons meisje kleiner was, had ze dat ook, met 6 maanden ongeveer. Minimum was toen wel zo'n 1/3 van het normale. Daar zat ze toen nét aan een paar dagen.
    Blijf proberen een aanbieden, maakt niet uit wat eigenlijk, als er maar vocht in zit. Als groente (als dan niet gepureerd) wel wat gegeten worden (of appelmoes) kun je het mogelijk nog wat extra verdunnen met water.
    Waterijsje misschien nog een idee?

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zou me pas echt zorgen gaat maken als hij slap en lusteloos wordt. Zolang hij alert is en vrolijk, dan is er niets aan de hand. Heb je al ORS geprobeerd? dat heb ik de kleine vent hier een paar dagen gegeven, aangezin hij ook nog eens aan de dunne was. Gelukkig vond ie het lekker, dus dat ging er best goed in.

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Als je je echt zorgen maakt gewoon de hap bellen, die leggen je precies uit wat je kan doen en waar je op moet letten.

7. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laat hem anders aan een waterijsje sabbelen, dat gaat er hier altijd wel in!

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ORS heeft geen zin.. daarbij moet je voldoende drinken.. Dat drinken gaat hopeloos.. Net yoghurt, met wat limonade-siroop ging er gelukkig in.. Nu zo'n appelmoesje en dat is geen succes...

Hij is jengelig, huilerig en vooral ook moe...

Donderdag ook net nog prikken gehad ( 4e dktp en... nog wat)...

Ik word er sjaggie van.. moet oppassen dat ik t niet op hem af reageer, dat hoeft ie er niet ook nog eens bij..

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Is dat zo? Ik had juist begrepen indertijd, dat als ze ook maar 2 druppels dronken, dit beter 2 druppels ors konden zijn, dan wat anders...
    O.R.S ging indertijd ook echt vóór melk. Jammer genoeg weigerde ze het indertijd volledig... dus het flesje wat we meekregen uit het ziekenhuis hebben we weg kunnen gooien indertijd.

Maar fijn dat je er weer iets ingekregen hebt. Hier een (bijna) 2-jarige met 40 graden koorts :( - hoewel ze gelukkig wel speelt, eet en drinkt... Ze is alleen wat zielig af en toe.. en dus net een kacheltje...

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    t staat in de bijsluiter.. omdat ors t vocht aan de darmen onttrekt..

doordat gijs nu al minder drinkt heeft ie al harde ontlasting.. t laat zich vast raden wat ik vrees wat er gebeurd als ik ors geef...

Heb net even een stevige pot zitten janken... even kreeg ik t gevoeld at t aan mij ligt en dat "gewoon" een slechte moeder ben.. Maar weet donders goed dat ik mn best doe en nu eenmaal t eten en drinken er niet in kan "stampen"

11. p1982

p1982 Niet meer actief

ziekenhuis vind ors belangrijker dan voeding of water hoor.

kregen we te horen toen dochtertje er lag

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik kijk t vanavond nog maar even aan, we proberen straks toch nog een fles.. Mocht ook dat niet lukken, dan even afwachten hoe we de nacht en ontbijt (fles) doorkomen en anders hang ik morgen ochtend maar eens bij de dokterswacht aan de telefoon..

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Misschien eens proberen of hij uit een bekertje of iets wil drinken. Mijn dochtertje wilde vorig jaar ook niet goed drinken toen ze zo oud was en gaf haar toen (met mijn hulp natuurlijk) water uit een bekertje.

Anders misschien een waterijsje, zo 1tje uit een zakje.

14. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hier ook hoor, ze weigert sinds een week haar lunch en avondflessen. Nu is dat op zich niet zo erg dat die avondfles vervalt, maar die fles melk om 12.00 had ik haar graag nog even gegeven. Maar goed, mevrouw wil pertinent nietm terwijl ze die 's ochtends nog helemaal leeg drinkt.
    Ik geef haar maar steeds slokjes water, steeds uit een ander bekertje zodat het interressant blijft.
    Ze wil ook niets anders uit een fles dan melk, na lang proberen kan ze nu al redelijk uit en bekertje drinken.
    Van alles heb ik geprobeerd, inmiddels snapt ze het goed.
    Ik geef ook regelmatig fruit of een bakje vla tussendoor, dan krijgt ze toch genoeg vocht binnen.
    Heel veel succes!!

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    heb je al eens geprobeerd om sapje uit een tuit of beker te geven of met een rietje? zelf even waterijsjes maken. of de fles zelf te laten drinken.

16. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik heb toevallig vorige week naar de huisarts gebeld hierover. Dochter dronk zo goed als niets.
    De conclusie van de huisarts was, dat dochter gewoon heel eigenwijs is.. ze vertikt het gewoon te drinken. Maar papa, mama en de drinkbeker hebben een langere adem dan dochter en uiteindelijk zou ze wel weer gaan drinken. Dat doet ze ook inderdaad nu. Het houdt nog niet over, maar ze drinkt wel.
    Een arts komt pas in actie als je kindje uitdroogt. Het eerste signaal daarvan is geen natte luiers meer - maar met dit weer zegt dat niet zoveel, je kindje kan heel veel uitzweten. Als de fontanel ingevallen is, is dat ook een signaal. En als je op de nageltjes van je kindje drukt en ze blijven 'lang' wit, kan dat ook een teken van uitdroging zijn. Ook zwarte, heel harde ontlasting kan op uitdroging wijzen, evenals een velletje dat 'blijft staan' als je het samentrekt.
    Als je kindje enkele van die symptomen heeft, zou je kunnen bellen naar de HAP. Of ze je willen zien/kunnen helpen is een tweede. Verder gewoon rustig blijven en telkens drinken aanbieden!

17. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Onze meid is al weken aan het klooien met het niet willen drinken, heb al voedingsdeskundige van GGZ gesproken, het consultatiebureau, huisartsenpost en onze huisarts zelf.
    Ze drinkt al weken niet goed en ook eten is dramatisch te noemen. Maar omdat ze alert is en nog steeds speelt en ook lacht (als ze maar niet hoeft te eten of drinken) maakt geen enkele arts zich zorgen, blijkbaar.

Denk dat je dat dan ook als leidraad moet nemen. Tis hier elke keer hommeles als ze moet eten of drinken. Vanmorgen haar fruithapje doorgezet tot het op was, al huilend.

Je moet je niet teveel aan het aantal cc's vasthouden hebben we nu geleerd, maar het blijft een en al frustratie....

Blijven aanbieden en blij zijn met wat ze binnenkrijgen!
    Hier werkt ijs en fruit samengevoegd heel goed.
    (sorbetijs gebruiken wij ervoor)

Succes! Hoop dat alles snel weer normaal gaat voor je.

18. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Btw: ook Léonie krijgt er weer tandjes bij, heeft bijna een week hoge koorts gehad, terwijl ze dus niet dronk. Dachten eerst dat het door de tandjes kwam..maar das blijkbaar bij ons neit het geval...

Succes!

19. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    probeer eens een rietje..... werkt bij ons heel goed

20. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

zie dit topic nu pas, had zelf ook 1 gemaakt.
    die vanons heeft vandaag met geluk 100 gedronken, ze had ook een witte uitslag op haar tong, en volgens mijn moeder ook blaasjes''
    ze wil al 3 dagen slecht eten, vandaag gewoon niks.
    dus hap gebeld. wij hebben antibiotica mee gekregen, hij kon niet goed zeggen of het een virus was of blaasontsteking (hele zure urine) dus voor de zekerheid antibiotica mee, krijgt ze in iedergeval 15ml vocht binnen. nu hopen dt ze wat meer wil drinken.
    als het woensdag nog puinzooi is (en nog koorts) moet ik weer bellen. gelukkig had ze wel trek vanavond in een 3stukjes kruidkoek/ontbijtkoek (sesamstraat). en met dwang/moeite 1 danoontje erin. (normaal 1 a 1,5liter drinken zonder problemen)

Deel Deze Pagina